tonzon schreef:
Wanneer hij de jaar afrekening krijgt, meldt hij op dit forum triomfantelijk dat hij meer gas is gaan gebruiken. Het bewijs is geleverd, die isolatie deugt dus echt niet.
De heer Plukvet is niet langer vrijgezel en zijn energieverbruik vertoonde de laatste tijd een duidelijk stijgende lijn. Misschien was zonder de vloerisolatie zijn verbruik wel verder gestegen in plaats van gedaald zoals nu.
----GEDAALD????----
HEREN TONZON KIJK EVEN É'N PAGINA TERUG..... Daar staat dit:
"afrekening 2007 - 772 M3 (toen nog vrijgezel en zelden thuis)
afrekening 2008 - 1070 M3
afrekening 2009 - 1278 M3
afrekening 2010 - 1299 M3
afrekening 2011 - 1345
afrekening 2012 - 1262
verbruik 2013 - 1470"
M.a.w. niets gedaald! NOG NOOIT EERDER ZO'N HOOG VERBRUIK GEHAD! Ennehhh vrijgezel ben ik al sinds 2009 niet meer, dus de eerste eindafrekening met 2 personen was in 2010. verbruik toen 1299 M3
2011 was een duur jaar: 1345 m3.
Maar zelfs mét isolatie kwam ik dit jaar uit op 1470 wat 135 M3 meer is dan voorheen zonder isolatie.
We hadden een koude winter, maar die hadden we de voorgaande twee jaar ook.
Ik had dus tenminste mogen verwachten dat het verbruik hetzelfde zou zijn, maar als je logisch bekijkt een lager verbruik.
Nee, Tonzon maakt er een mooi verhaal van.
Ze blijven ook maar hameren op die 17,5 graad bij de thermosstaat. Nogmaals: de thermosstaat gaf een kamertemperatuur aan van 19 graden (of iets meer). Ook een thermometer die op nog geen meter afstand (in een kast) lag van die thermosstaat gaf dezelfde waarde aan: 19 graden.
Toen ik de inspecteur daarop wees kon hij geen goede argumenten geven op het feit dat zijn apparatuur slechts 17,5 graad aanwees.
ik ben blij dat er eindelijk een mede lotgenoot is, schrijver Wbeer. Vele reageerders hier hebben maar al te vaak een vooroordeel of denken te weten hoe het zit en projecteren hun mening dan.
ik ben er nooit van uitgegaan dat de isolatie zou werken als een verwarming! (zoals velen suggereren)
Ik ben niet kouwelijk en ik mankeer ook niets aan mijn voeten. Op mijn werk doe ik juist vaak mijn schoenen uit omdat ik dan te warme voeten heb.
Niet kouwelijk blijkt wel uit het feit dat ik aan ca. 19-20 graden in huis meestal voldoende heb. het blijft vreemd dat Tonzon beweerd dat de isolatie pas goed werkt als ik meer stook. Ik mag er toch van uitgaan dat als een fabrikant beweert dat je verbruik lager wordt dat dat kan op de wijze zoals je voorheen je huis verwarmde!
Meer stoken, zoals Tonzon aanbeveelt is bepaald geen lager verbruik!
Of topic:
Wat dat betreft ben ik zeer teleurgesteld in alles wat met energiebesparing te maken heeft. Allemaal vertellen ze de mooiste verhalen, maar in de praktijk is nog niet de helft ervan waar.
Kijk maar eens naar de energielabel A auto's,..allang bewezen dat ze niet zo weinig verbruiken als fabrikanten beweren.
Hibride auto's dan? .... ook een grote commerciele farce,..ook al niet goedkoper in verbruik!
De instalateur van de vloerisolatie, Energiegarant, zou ook nog op terugkomen, op de zonnepanelen. (zie
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=131427 )
Ook het stroomverbruik was niet lager dan voorheen, maar zelfs hoger ondanks 6 panelen. Zij waren ff vergeten te melden dat ik een slimme meter moest hebben.
Ondertussen lagen ze er 8 maanden en heb je er geen profijt van.
Nu zit die slimme meter er wel, maar ik vraag me af of dat wat uitmaakt. Energiegarant zou erop terugkomen op een zonnige dag, maar niets meer vernomen.
Of het uitmaakt,... weer een jaartje wachten op de volgende eindafrekening.