LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tonzon vloerisolatie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Chocomelk

Re: Tonzon vloerisolatie

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wbeer schreef:Met enige verbazing heb ik de reacties op de klachten van JanTinus gelezen.
Zijn klachten worden vooral afgedaan als gezondheidsproblemen en/of aanstelleritus.
Ik heb echter dezelfde ervaring met Tonzon als JanTinus, en ik heb zeker geen last van het 'kouden-voeten-syndroom' of wat voor syndroom dan ook.

Ook ik heb afgelopen winter Tonzon isolatie onder mijn vloer laten aanbrengen, omdat mijn vloer altijd koud aanvoelt (het is een woning uit de jaren 60, houten vloer). De installateur verzekerde mij dat met het aanbrengen van de isoaltie, ik zeker van die koude vloer af zou zijn. De ontelbare positieve reacties overal op internet, trokken mij vervolgens definitief over de streep.

Nu, maanden na de klus, voelt mijn vloer echter nog steeds ijskoud aan. Sterker: ik heb nu vaker dan voorheen de kachel aan, omdat het in de hele kamer koud aanvoelt.
De installateur is langsgekomen en heeft dit zelf ook geconstateerd. Hij kon er geen verklaring voor geven.
Ik heb Tonzon aangeschreven, maar die hebben niet gereageerd.

Hoe moet de vloer aangenaam aanvoelen als de rest van het huis ook koud is ?
We stoken nu allemaal meer als voorgaande jaren, heb nu net de verwarming weer aangezet omdat het gewoon koud is in huis + dat het buiten vochtig is.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Mijn vloer is niet koud maar rest van huis wel!! E toch vrij nieuwe huizen! Dus kachel aan,ja in mei!!

Zelfs de leren bank ik koud!!

Dus de dat vloer koud is wil niet zeggen dat je hele huis dan,koud is door slechte.
Ozu je dus heen cv meer nodig hebben bij goede isolatie? Wel dus..

tonzon

Ongelezen bericht door tonzon »

Hoewel wij op onze website duidelijk maken dat wij geen garantie (kunnen) geven op warme voeten hebben wij de klacht van de heer Plukvet serieus met een thermische camera onderzocht. Om te bewijzen dat de isolatie wel werkt hebben wij vooraf bij zijn houten vloer een Thermoskussen verwijderd. Met de thermische camera is duidelijk te zien dat daar de vloer een stuk kouder is. http://goo.gl/scnuZ . De isolatie werkt dus wel. Dat blijkt ook uit de andere opnames. Het plafond en de vloer hebben vrijwel dezelfde temperatuur (17,7 º C), dat kan alleen wanneer de vloer goed is geïsoleerd. Bij dit soort lage temperaturen zullen echter veel mensen last hebben van koude voeten dus het is geen wonder dat de heer Plukvet daar bij dit stookgedrag ook last van heeft. De vraag is of het fair is dat hij TONZON de schuld geeft van zijn koude voeten. Bij de meeste mensen met TONZON vloerisolatie is de thermostaat 19ºC, bij de heer Plukvet 17,5ºC.

Wanneer hij de jaar afrekening krijgt, meldt hij op dit forum triomfantelijk dat hij meer gas is gaan gebruiken. Het bewijs is geleverd, die isolatie deugt dus echt niet. Hij is alweer vergeten dat wij eerder het bewijs hebben geleverd dat de isolatie wel werkt, zie die koude baan die is ontstaan nadat een Thermoskussen tijdelijk is verwijderd. Hij heeft er ook geen rekening mee gehouden dat de Gasunie ook triomfantelijk heeft gemeld dat ze nog nooit in het eerste kwartaal van een jaar zoveel gas hebben verkocht als in 2013, want nog nooit was het zo koud. Wanneer de energieadviseur het verbruik terugrekent met de graaddagen methode blijkt de heer Plukvet niet meer maar juist minder gas te hebben gebruikt. Misschien wel minder dan de 11% die huurders gemiddeld besparen http://goo.gl/9MlBZ maar ook hiervoor is misschien wel een verklaring. De heer Plukvet is niet langer vrijgezel en zijn energieverbruik vertoonde de laatste tijd een duidelijk stijgende lijn. Misschien was zonder de vloerisolatie zijn verbruik wel verder gestegen in plaats van gedaald zoals nu. Dit soort gevallen laten zien dat je ook geen garantie kunt geven op energiebesparing.

Vaststaat dat TONZON isolatie werkt en wanneer grotere aantallen woningen worden bekeken er sprake is van een gemiddelde besparing die fors hoger is dan berekend volgens de gangbare rekenmethodes. Het merendeel van de gebruikers is aangenaam verrast door het effect zoals o.a. ook blijkt uit diverse interviews http://goo.gl/i5Bqj waarbij mensen met naam en toenaam in de krant durven. Soms wekken deze reacties bij mensen te hoge verwachtingen. Een goede vloerisolatie is weliswaar een noodzakelijke basis voor comfortabel, energiezuinig en gezond wonen maar met goede vloerisolatie alleen heb je nog geen comfortabele woning wanneer er niets wordt gedaan aan een sterke afkoeling door ramen en/of slecht geïsoleerde muren of wanneer er zeer zuinig wordt gestookt. Helaas kunnen we niet iedereen tevreden stellen zoals de heer Plukvet en nu kennelijk ook de heer of mevrouw Wbeer. Op basis van deze alias kunnen we helaas niet nagaan of en zo ja wanneer zijn/haar klachten bij ons zijn binnengekomen, maar tot nu toe onderzoeken we alle bij ons bekende klachten serieus en zullen dat ook doen met de klacht van Wbeer, wanneer hij/zij de moeite zou willen nemen zich (nogmaals?) bij ons te melden.

Chocomelk

rozemarijntje schreef:Mijn vloer is niet koud maar rest van huis wel!! E toch vrij nieuwe huizen! Dus kachel aan,ja in mei!!

Dus de dat vloer koud is wil niet zeggen dat je hele huis dan,koud is door slechte.
Hier staat inderdaad ook de cv aan, moet wel.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Chocomelk schreef:
rozemarijntje schreef:Mijn vloer is niet koud maar rest van huis wel!! E toch vrij nieuwe huizen! Dus kachel aan,ja in mei!!

Hier staat inderdaad ook de cv aan, moet wel.
Dat is balen als temperatuur 15 graden is buiten met zonnetje wordt hier lekker in huis en is nu 18,5 graden in huis en cv staat al weken niet meer aan.

Chocomelk

Slobberbone schreef: Dat is balen als temperatuur 15 graden is buiten met zonnetje wordt hier lekker in huis en is nu 18,5 graden in huis en cv staat al weken niet meer aan.
Brrr koud 18,5 graden in huis, dat is mijn mening.

Slobberbone

Chocomelk schreef:
Slobberbone schreef: Dat is balen als temperatuur 15 graden is buiten met zonnetje wordt hier lekker in huis en is nu 18,5 graden in huis en cv staat al weken niet meer aan.

:lol: Met een warme glas chocomelk is dat goed te doen. Zeker rond tijdstip dat horizontaal ga is dat uitstekend :)

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Slobberbone schreef:Dat is balen als temperatuur 15 graden is buiten met zonnetje wordt hier lekker in huis en is nu 18,5 graden in huis en cv staat al weken niet meer aan.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe vroeg je 's morgens opstaat en hoe je ramen zijn gesitueerd op de zon. Als ik 's ochtends opsta, dan is het de laatste tijd buiten vaak nog net zo koud als in mijn koelkast... 's middags en 's avonds is het dan wel warm en is de verwarming niet nodig, maar 's ochtends is het nog behoorlijk fris en is de verwarming zeker welkom.

Albert de Boer

Ongelezen bericht door Albert de Boer »

Goeiendag koude voetjes, ik heb alles gelezen maar ik heb hele goede ervaringen met deze isolatie van tonzon! Het isoleert bij mij uitstekend bij mijn woning uit bouwjaar 1973!!!! Maar omdat ik bij mij alle ramen en deuren door de jaren heen aardig krom getrokken waren had ik, en m´n vrouw nog steeds last van koude rillingen na het isoleren! hoewel het al wel een heele verbetering was. Hierbij ben 1 dag secuur aan het werk gegaan om dus alle!! maar dan ook alle kieren en naden bij deuren en ramen goede tochtstrippen te plaatsen. Want men kan wel isoleren, maar als er ongemerkt tocht door de woning stroomt, dan voelt men evengoed die kou langs de benen komen. Dit was bij mij dus het geval, want de kachel stond bij mij behaaglijk op 19 graden door de week en in het weekend op 20 graden. Nu na deze handelingen vinden wij het met een graadje lager ook al lekker. Alleen de koude val van onze schuifpui en 2 grote dubbele ramen dat merken we dan met koudere dagen. :idea:

rozemarijntje

Slobberbone schreef:
Chocomelk schreef:

:lol: Met een warme glas chocomelk is dat goed te doen. Zeker rond tijdstip dat horizontaal ga is dat uitstekend :)

Niu uh mijn botjes vinden het niet zo,n lekkere temp..dus cv aan!!!
Te gek voor woorden man MEI!!! :evil:

Maar ja........we blijven hopen...

Slobberbone

Brrr koud 18,5 graden in huis, dat is mijn mening.[/quote]

:lol: Met een warme glas chocomelk is dat goed te doen. Zeker rond tijdstip dat horizontaal ga is dat uitstekend :)[/quote]

Niu uh mijn botjes vinden het niet zo,n lekkere temp..dus cv aan!!!
Te gek voor woorden man MEI!!! :evil:

Maar ja........we blijven hopen...[/quote]

Lopen hier toch een behoorlijk aantal koukleumen rond hier, ik heb verder bijna hele dag deur open staan en 18 graden is toch niet zeker niet als je bezig bent.

rozemarijntje

Nou kouwkleun ook,maar de reuma vind het niet zo lekker :wink:

Deur open ahhhhhhh :lol: nou pak me dan maar in,in een warmte deken vanavond :oops: :lol:

Ff toevoeging,als ik horizontaal ga,gaat cv wel uit!!! Lekker bakkie thee...
Of meneer rozemarijn is de pineut ....ff voeten bij hem :lol: :lol: vind ie leuk :evil:

JanTinusPlukvet

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

tonzon schreef: Wanneer hij de jaar afrekening krijgt, meldt hij op dit forum triomfantelijk dat hij meer gas is gaan gebruiken. Het bewijs is geleverd, die isolatie deugt dus echt niet.
De heer Plukvet is niet langer vrijgezel en zijn energieverbruik vertoonde de laatste tijd een duidelijk stijgende lijn. Misschien was zonder de vloerisolatie zijn verbruik wel verder gestegen in plaats van gedaald zoals nu.
----GEDAALD????----

HEREN TONZON KIJK EVEN É'N PAGINA TERUG..... Daar staat dit:
"afrekening 2007 - 772 M3 (toen nog vrijgezel en zelden thuis)
afrekening 2008 - 1070 M3
afrekening 2009 - 1278 M3
afrekening 2010 - 1299 M3
afrekening 2011 - 1345
afrekening 2012 - 1262
verbruik 2013 - 1470"

M.a.w. niets gedaald! NOG NOOIT EERDER ZO'N HOOG VERBRUIK GEHAD! Ennehhh vrijgezel ben ik al sinds 2009 niet meer, dus de eerste eindafrekening met 2 personen was in 2010. verbruik toen 1299 M3
2011 was een duur jaar: 1345 m3.
Maar zelfs mét isolatie kwam ik dit jaar uit op 1470 wat 135 M3 meer is dan voorheen zonder isolatie.
We hadden een koude winter, maar die hadden we de voorgaande twee jaar ook.
Ik had dus tenminste mogen verwachten dat het verbruik hetzelfde zou zijn, maar als je logisch bekijkt een lager verbruik.

Nee, Tonzon maakt er een mooi verhaal van.
Ze blijven ook maar hameren op die 17,5 graad bij de thermosstaat. Nogmaals: de thermosstaat gaf een kamertemperatuur aan van 19 graden (of iets meer). Ook een thermometer die op nog geen meter afstand (in een kast) lag van die thermosstaat gaf dezelfde waarde aan: 19 graden.
Toen ik de inspecteur daarop wees kon hij geen goede argumenten geven op het feit dat zijn apparatuur slechts 17,5 graad aanwees.

ik ben blij dat er eindelijk een mede lotgenoot is, schrijver Wbeer. Vele reageerders hier hebben maar al te vaak een vooroordeel of denken te weten hoe het zit en projecteren hun mening dan.
ik ben er nooit van uitgegaan dat de isolatie zou werken als een verwarming! (zoals velen suggereren)
Ik ben niet kouwelijk en ik mankeer ook niets aan mijn voeten. Op mijn werk doe ik juist vaak mijn schoenen uit omdat ik dan te warme voeten heb.
Niet kouwelijk blijkt wel uit het feit dat ik aan ca. 19-20 graden in huis meestal voldoende heb. het blijft vreemd dat Tonzon beweerd dat de isolatie pas goed werkt als ik meer stook. Ik mag er toch van uitgaan dat als een fabrikant beweert dat je verbruik lager wordt dat dat kan op de wijze zoals je voorheen je huis verwarmde!
Meer stoken, zoals Tonzon aanbeveelt is bepaald geen lager verbruik!

Of topic:
Wat dat betreft ben ik zeer teleurgesteld in alles wat met energiebesparing te maken heeft. Allemaal vertellen ze de mooiste verhalen, maar in de praktijk is nog niet de helft ervan waar.
Kijk maar eens naar de energielabel A auto's,..allang bewezen dat ze niet zo weinig verbruiken als fabrikanten beweren.
Hibride auto's dan? .... ook een grote commerciele farce,..ook al niet goedkoper in verbruik!

De instalateur van de vloerisolatie, Energiegarant, zou ook nog op terugkomen, op de zonnepanelen. (zie https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=131427 )
Ook het stroomverbruik was niet lager dan voorheen, maar zelfs hoger ondanks 6 panelen. Zij waren ff vergeten te melden dat ik een slimme meter moest hebben.
Ondertussen lagen ze er 8 maanden en heb je er geen profijt van.
Nu zit die slimme meter er wel, maar ik vraag me af of dat wat uitmaakt. Energiegarant zou erop terugkomen op een zonnige dag, maar niets meer vernomen.
Of het uitmaakt,... weer een jaartje wachten op de volgende eindafrekening.

Albert de Boer

Ongelezen bericht door Albert de Boer »

Goeiendag heren van het warme leven!

Aangezien ik tonzon vloerisolatie heb gemonteerd en hierbij zeer te vreden over ben vindt de reactie van jantinusplukvet zeer, ja zeer erg onwaarschijnlijk!!
De vloer is dusdanig warm dat de kinderen nog steeds lekker op de sokken rond lopen over de zo lekker geisoleerde vloer!!
De vloerbedekking is me zelfs opgevallen, dat deze nu lekker donzig omhoog staat en super aanvoelt DIT ALLEMAAL DANKZIJ TONZON VLOERISOLATIE :idea:
Laat nog eens uw vloer goed na chekken, en stook gewoon op 19 á20 graadjes want zuiniger omgaan met energie begint gewoon met deuren dicht, ramen dicht, tochtkieren goed met tochtstrippen bewerken! WANT staat er maar ietsje tocht of trek in uw woning dan hebt u een heeeeel koud gevoel over je hele lijf, ook aan je beentjes!!!

Re-Enrico

Ongelezen bericht door Re-Enrico »

In oktober 2012 schreef Dhr Plukvet:
Vocht heeft weinig te maken met de temperatuur in huis, wel met ventilatie. Als alles potdicht zit heb je al snel een vocht (en/of schimmelprobleem).

Ik kan u verzekeren dat vocht en warmte wel degelijk veel met elkaar van doen hebben.
Ventilatie (luchten) is van groot belang voor verwarmen. Wanneer vocht zich kan ophopen dan kan het een probleem zijn om de juiste temperatuur te krijgen. Dat wil zeggen dat je meer moet stoken om het toch behaaglijk warm te krijgen (een temperatuur die voor iedereen anders is)

Zorg ervoor dat je regelmatig je huis verlucht zodat het vocht kan ontsnappen. Zorg dat je ramen in huis vrij zijn van vocht, en je zult zien dat je minder temperatuurschommelingen in huis zult waarnemen. Dat heeft wederom tot voordeel dat lucht 'aan de wandel gaat'. Vocht onttrekt namelijk warmte uit zijn omgeving om te verdampen (daarom dat warm water ook sneller bevriest dan koud water) waardoor je verplaatsing van (warme) lucht krijgt. Als gevolg daarvan krijg je dan trek en die voel je meestal direct over de vloer. Het is goed om er een gewoonte van te maken om op moment dat je in huis gaat 'werken' (koken, stofzuigen, stoffen of anderszins lichamelijke activiteiten) even een (boven)raampje open te zetten zodat het vocht wat zich in de warme lucht bevindt naar buiten kan.

Vloerisolatie heeft daarom eigenlijk alleen maar echt zin als het in je kruipruimte echt significant kouder is dan in je kamer erboven. Zo zijn er mensen die klagen over koude voeten en die in een appartement wonen op de derde verdieping. Dan ga je ook niet onder je vloer isoleren,bij de onderburen in de woonkamer aan het plafond! Ik heb het uitgeprobeerd door in de kruipruimte waar het zo'n 16 graden was, een straalkachel te plaatsen. Na verloop van tijd was het er zo'n 23 graden. Dit had echter niet tot gevolg dat de vloer van de woonkamer voelbaar warmer werd, maar je voelde niet meer zozeer de verplaatsing van de lucht zodat je een gevoel van koude tocht had over de vloer.
Belangrijk is dus dat eerst je kruipruimte, dan je vloer, en dan ook de lucht in de ruimte droog is.

Dus ja vocht is zeker een probleem bij verwarming in huis.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je na isolatie een gestegen verbruik hebt....
Maar als na isolatie de ramen krom trekken, er meer toch is....

Er is meer dan een vloer dus kijk of er niets veranderd is.
Een andere minder zuinige ketel of meer radiatoren open in kamers die vroeger uit stonden?

Gesloten