LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verborgen gebreken: aannemer aansprakelijk stellen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jja1943

Verborgen gebreken: aannemer aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door jja1943 »

In 2001 heb is mijn huis verbouwd. Daarbij heb ik o.m. Op de begane grond een badkamer laten maken. Thans laat van een van de opgetrokken muren aan de gangzijde gedeeltelijk de stuuklaag los. Bij een vochtmeting is gebleken dat het vochtgehalte op de betreffende plek 100 aangeeft. Het overige gedeelte van de muur geeft een normale waarde. Is het mogelijk de aannemer hiervoor alsnog aansprakelijk te stellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2017 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

hänschen klein

Re: Verborgen gebreken: aannemer aansprakelijk stellen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

VOORSTEL: Doe liever eerst stap-1 vóór stap-2, namelijk laat de aannemer er eerst naar kijken en meten en de oorzaak hiervan zoeken alvorens op voorhand al over evtl. kosten, verantwoordelijkheden en wettelijke bepalingen te gaan kissebissen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat is de oorzaak dat het vocht op die plek zo hoog is? Is dat de kant van het bad, of wat moet ik me erbij voorstellen?

jja1943

In de betreffende muur zijnde waterleidingen van de aan de andere kant van de muur geplaatste douche verwerkt. Een lekkage in een van de leidingen zou het probleem kunnen zijn

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

jja1943 schreef:In de betreffende muur zijnde waterleidingen van de aan de andere kant van de muur geplaatste douche verwerkt. Een lekkage in een van de leidingen zou het probleem kunnen zijn
in hoeverre er te spreken is van een verborgen gebrek is dan nog maar de vraag, als na 16 jaar een lekkage pas aan het licht komt. Daarnaast zou ik voor een lekkage aan een leiding eerder mijn opstalverzekering aanspreken, aangezien het daar onder valt bij de meeste opstalverzekeringen. Mocht de verzekeraar dan van mening zijn dat deze kosten te verhalen zijn op de aannemer, zal die dat zeker niet nalaten.

Het feit dat een muur te nat is, waarvan de oorzaak niet bekend is, maar waarschijnlijk door een lekke leiding komt, is de grond naar mijn mening wel erg zwak om te spreken van een verborgen gebrek. U meent dat de aannemer aansprakelijk is, dan zou u daar ook bewijs van moeten hebben, en een te natte muur in een badkamer alleen is geen bewijs van nalatigheid bij de bouw.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Contract nazien. Daarin staan de garantietermijnen die je overeen bent gekomen.
De langste termijn zou 10 jaar kunnen zijn.
Als ik dan zie, 16 jaar, voor metselwerk en/of stukwerk, dan is dat kansloos.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

kan ook zo maar zijn dat het tijd is dat u de kit naden dient te vervangen, die hebben het na zoveel jaar wel gezien, normaal is deze iedere 10 jaar te vervangen...

qua garantie bent u te laat trouwens, die is normaal gezien 10 jaar...

jja1943

hänschen klein schreef:VOORSTEL: Doe liever eerst stap-1 vóór stap-2, namelijk laat de aannemer er eerst naar kijken en meten en de oorzaak hiervan zoeken alvorens op voorhand al over evtl. kosten, verantwoordelijkheden en wettelijke bepalingen te gaan kissebissen.
Bedankt , ik heb je advies opgevolgd. De aannemer komt lsngs om naar decsituatie temkijken

Gesloten