LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vloerverwarming bij nieuwbouw

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ics

Vloerverwarming bij nieuwbouw

Ongelezen bericht door ics »

Wij hebben een nieuwbouw-woning gekocht. Begin deze maand zijn de bouwwerkzaamheden begonnen. We worden geconfronteerd met meer-werk prijzen die niet echt geloofwaardig zijn. We zijn er inmiddels achter dat als je het koopcontract (met meerkwerk) tekent de aannemer een vrijbrief heeft. :cry:
Een voorbeeld: een vloerverwarming als hoofdverwarming voor een totale opp. van ongeveer 70 m2. Deze kost ons op een paar euro's na 7200 euro. Navraag bij de installateur: deze schrok dusdanig van deze prijs en zou hierover met aannemer contact opnemen. Maar wat is het resultaat; De installatuur mag geen contact meer met ons hierover hebben, alles moet via aannemer lopen. Wij krijgen bij herhaald vragen geen enkele uitleg van aannemer hoe het systeem eruit komt te zien en geen specificatie van dit bedrag. We moeten het nemen zoals het is en betalen. Zelf het minderwerk wordt niet vermeld: weglaten radiatoren enz...
Wie heeft hier ervaring mee of heeft hier een tip?
Met vriendelijke groet,
Cobie :P

de loodgieter

Re: Vloerverwarming bij nieuwbouw

Ongelezen bericht door de loodgieter »

In de praktijk komen deze zaken vaak voor, ik wil je er wel op wijzen
dat de installateur aan deze praktijken ook niets kan doen.
Wijzien het ook graag anders want door deze gang van zaken
gaat er veel aan onze neus voorbij.

In het geval van een meerprijs van de vloerverwarming worden de
minderprijzen van de standaard radiatoren al verrekend.

Bij verwarming (bij ons tenminste) worden geen radiatoren gerekend
maar het aantal watt dat nodig is om voldoende warmte te krijgen
in de woning.
Later wordt in de bouw bekenen welke maten radiatoren
daarbij passen.
Zodoende wordt het extra materiaal en uren dat nodig is als meerprijs doorberekend.

Het enig wat ik je kan adviseren is informeren of je alles kan afgedoppen en er geen dekvloer in laten leggen en dat zelf later doen.
In de praktijk werkt dat niet zo makkelijk, want er vervallen dan
allerlei garanties.

Je zult jezelf dan moeten afvragen of je zelf alles wilt regelen (behalve de installateur ook de stucadoor, elektricien, schilder) wat erg veel tijd kost of dat je toch wat meer betaald en het bij oplevering klaar hebt.

Succes

ics

Ongelezen bericht door ics »

Hallo heer loodgieter,
Het klopt wat u zegt daarom nemen wij ook geen contact meer op met de installateur. Wij willen hem niet in een onmogelijke positie brengen.

Verder moeten wij ons erbij neerlegen, want we weten niet als we later alles zelf moeten doen wat je dan nog allemaal tegen komt.

Bedankt voor je reactie,
groet
Cobie :D

BenDover

Ongelezen bericht door BenDover »

Hallo, ik heb indertijd hetzelfde probleem gehad. Minderprijzen kennen ze bijna niet in de bouw. Meerwerk voor een douchescherm plaatsen (excl scherm) was 1000 gulden, badkamer casco opleveren kreeg je 1000 gulden terug.

Ik heb mijn huis laten opleveren zonder radiatoren en afwerkvloer op de begane grond, dit kan gewoon. Je krijgt dan een formulier van het GIW dat er geen garantie op je afwerkvloer zit. Stelt niets voor.

Gesloten