LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanprestatie Ketelservice Noord?
Wanprestatie Ketelservice Noord?
Beste Lezers,
Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die ook wat weten van vloerverwarming. Eerder plaatste ik een klacht bij klacht.nl waar het bedrijf (Ketelservice Noord) niet op wilde reageren. Later klacht geplaatst op klachtenkompas (klacht en reactie hieronder geplaatst). Daar reageerde men wel op, met naar mijn mening geheel onterechte verklaringen.
Misschien kan iemand mij vertellen of ik er nu helemaal naast zit of dat zij toch een punt hebben. Als ik het bij het juiste eind heb hoe ga ik nu verder? Klacht indienen bij Techniek Nederland kost ca. 9 maanden en kan mogelijk niet i.v.m. het feit dat ik ZZP'er ben en opdracht heb gegeven met mijn bedrijfsnaam. Advocaat inschakelen lijkt mijn ook nog wel een gedoe. Toch maar zelf oplossen?
Geplaatste klacht en reactie volgt hier:
De klacht
Offerte was: nieuwe CV-ketel plaatsen en aansluiten op vloerverwarming. Er was geen oude ketel aanwezig. Na het plaatsen van ketel blijkt dat monteur niet de goede nippels bij zich heeft voor de aansluiting op de vloerverwarming(verdeler). Monteur had al de buizen van de vloerverwarming goed gemerkt wat aan en afvoer is en eerste buis op juiste lengte geknipt voor de juiste aansluiting.
Monteur is weggegaan en verder niets meer gehoord. Toen ik enkele dagen later belde zeiden ze dat ik zelf maar voor de juiste nippels moest zorgen en de buizen aansluiten. Dat doen we dus niet want in offerte stond ook duidelijk dat cv op verdeler moest worden aangesloten.
Na een later telefoontje wilde ze dat ik eerst de rekening betaalde en dan kwamen ze pas. Dat doen we dus ook niet.
Na ruim 3 weken kwamen ze dan toch maar met de juiste nippels om de verdeler aan te sluiten. Daarna 's middags meteen de rekening betaald omdat ik dacht dat alles in orde was en ze dus gewoon recht hadden op betaling.
Na enkele dagen kwam ik er achter dat al de afvoerleidingen op de aanvoer waren gezet en al de aanvoerleidingen op de afvoer. Deze leidingen waren eerder nog door een andere monteur duidelijk gemerkt en de eerste al op maat gemaakt.
Gebeld met Ketel Service Noord. Deze zeiden dat dat niets uitmaakt. Dit is natuurlijk onzin. Heb ze nog een email gestuurd met een duidelijke tekst hoe je vloerverwarmingsbuizen legt en waarom.
Daarna nogmaals gebeld en gemaild men werd langzamerhand steeds onvriendelijk en vertelde mijn dat als ik het zo goed wist het dan maar zelf moest doen. Later nogmaals dat ik de vloerverwarmingsbuizen dan andersom in de vloer had moeten leggen. Dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op want dan hadden ze de buizen ook verkeerd om aangesloten.
De eerste monteur wist precies hoe de buizen aangesloten moesten worden en had het voorbereidende werk goed gedaan, de tweede monteur ging op de automatische piloot de verdeler aansluiten zoals de meeste verdelers, boven aanvoer en onder afvoer. Bij deze verdeler is het niet zoals de meeste maar bij deze zit aanvoer onder en afvoer boven.
Ketel Service Noord wil er niets meer aan doen.
Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon als offerte of opdracht geeft maar als je niet tevreden bent dan worden ze erg onvriendelijk.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en door de antwoorden die ze geven zeer amateuristisch.
REACTIE KETELSERVICE NOORD:
U heeft inderdaad gelijk dat wij deze verdeler aan zouden sluiten. U vergeet er enkel bij te vertellen dat u zelf de vloerverwarming aangelegt hebt en de verdeler door u geleverd is. Dat deze incompleet is kunnen wij niks aan doen.
Daarnaast hebben wij de verdeler juist aangesloten. Aanvoer en retour op de verdeler. De slangen die in de vloer liggen hebben zoals gezegt geen specifieke stromings richting.
Dit hebben wij u ook uitgelegd meerdere malen. U vraagt eigenlijk garantie omdat uw vertrekken niet warm worden op een installatie wat u door u zelf aangelegt is. Vanzelfsprekend kunnen wij deze garantie niet verlenen.
Vriendelijke groet,
Team Ketel Service Noord
REACTIE VAN MIJ:
Er is geen oplossing aangeboden. Ketel Service Noord is eerder langs geweest voor de offerte. De man heeft alles kunnen bekijken en zelfs nog kunnen kiezen uit 2 verdelers. Dat ik zelf de vloerverwarming heb aangelegd heeft niets te maken met het verkeerd aansluiten van de verdeler. De keuze voor de verdeler is gemaakt en de situatie is bekeken. De vloerverwarmingsbuizen zijn (zoals meest gebruikelijk) is slakkenhuismodel gelegd en stromingsrichting maakt dus wel uit. Hoeveel professionele capaciteit is er bij dit bedrijf aanwezig? De 1e monteur wist wel hoe het aangesloten moest worden. Nu beweren dat het niets uit maakt! De onjuiste beweringen dat ik garantie vraag en dat mijn huis niet warm wordt zijn volledig bedacht door aangeklaagde. Ik vraag ze alleen om aangenomen werkt juist uit te voeren/te herstellen. De 5 waterlekkages rondom de ketel door niet goed aangetrokken moeren heb ik zelf eerder al opgelost. Vond ik ook niet erg professioneel om een installatie zo achter te laten.
---------
Van Ketelservice Noord nooit meer iets gehoord. Wat nu?
Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die ook wat weten van vloerverwarming. Eerder plaatste ik een klacht bij klacht.nl waar het bedrijf (Ketelservice Noord) niet op wilde reageren. Later klacht geplaatst op klachtenkompas (klacht en reactie hieronder geplaatst). Daar reageerde men wel op, met naar mijn mening geheel onterechte verklaringen.
Misschien kan iemand mij vertellen of ik er nu helemaal naast zit of dat zij toch een punt hebben. Als ik het bij het juiste eind heb hoe ga ik nu verder? Klacht indienen bij Techniek Nederland kost ca. 9 maanden en kan mogelijk niet i.v.m. het feit dat ik ZZP'er ben en opdracht heb gegeven met mijn bedrijfsnaam. Advocaat inschakelen lijkt mijn ook nog wel een gedoe. Toch maar zelf oplossen?
Geplaatste klacht en reactie volgt hier:
De klacht
Offerte was: nieuwe CV-ketel plaatsen en aansluiten op vloerverwarming. Er was geen oude ketel aanwezig. Na het plaatsen van ketel blijkt dat monteur niet de goede nippels bij zich heeft voor de aansluiting op de vloerverwarming(verdeler). Monteur had al de buizen van de vloerverwarming goed gemerkt wat aan en afvoer is en eerste buis op juiste lengte geknipt voor de juiste aansluiting.
Monteur is weggegaan en verder niets meer gehoord. Toen ik enkele dagen later belde zeiden ze dat ik zelf maar voor de juiste nippels moest zorgen en de buizen aansluiten. Dat doen we dus niet want in offerte stond ook duidelijk dat cv op verdeler moest worden aangesloten.
Na een later telefoontje wilde ze dat ik eerst de rekening betaalde en dan kwamen ze pas. Dat doen we dus ook niet.
Na ruim 3 weken kwamen ze dan toch maar met de juiste nippels om de verdeler aan te sluiten. Daarna 's middags meteen de rekening betaald omdat ik dacht dat alles in orde was en ze dus gewoon recht hadden op betaling.
Na enkele dagen kwam ik er achter dat al de afvoerleidingen op de aanvoer waren gezet en al de aanvoerleidingen op de afvoer. Deze leidingen waren eerder nog door een andere monteur duidelijk gemerkt en de eerste al op maat gemaakt.
Gebeld met Ketel Service Noord. Deze zeiden dat dat niets uitmaakt. Dit is natuurlijk onzin. Heb ze nog een email gestuurd met een duidelijke tekst hoe je vloerverwarmingsbuizen legt en waarom.
Daarna nogmaals gebeld en gemaild men werd langzamerhand steeds onvriendelijk en vertelde mijn dat als ik het zo goed wist het dan maar zelf moest doen. Later nogmaals dat ik de vloerverwarmingsbuizen dan andersom in de vloer had moeten leggen. Dat laatste slaat natuurlijk helemaal nergens op want dan hadden ze de buizen ook verkeerd om aangesloten.
De eerste monteur wist precies hoe de buizen aangesloten moesten worden en had het voorbereidende werk goed gedaan, de tweede monteur ging op de automatische piloot de verdeler aansluiten zoals de meeste verdelers, boven aanvoer en onder afvoer. Bij deze verdeler is het niet zoals de meeste maar bij deze zit aanvoer onder en afvoer boven.
Ketel Service Noord wil er niets meer aan doen.
Ze zijn heel vriendelijk aan de telefoon als offerte of opdracht geeft maar als je niet tevreden bent dan worden ze erg onvriendelijk.
Ik vind dit zeer klantonvriendelijk en door de antwoorden die ze geven zeer amateuristisch.
REACTIE KETELSERVICE NOORD:
U heeft inderdaad gelijk dat wij deze verdeler aan zouden sluiten. U vergeet er enkel bij te vertellen dat u zelf de vloerverwarming aangelegt hebt en de verdeler door u geleverd is. Dat deze incompleet is kunnen wij niks aan doen.
Daarnaast hebben wij de verdeler juist aangesloten. Aanvoer en retour op de verdeler. De slangen die in de vloer liggen hebben zoals gezegt geen specifieke stromings richting.
Dit hebben wij u ook uitgelegd meerdere malen. U vraagt eigenlijk garantie omdat uw vertrekken niet warm worden op een installatie wat u door u zelf aangelegt is. Vanzelfsprekend kunnen wij deze garantie niet verlenen.
Vriendelijke groet,
Team Ketel Service Noord
REACTIE VAN MIJ:
Er is geen oplossing aangeboden. Ketel Service Noord is eerder langs geweest voor de offerte. De man heeft alles kunnen bekijken en zelfs nog kunnen kiezen uit 2 verdelers. Dat ik zelf de vloerverwarming heb aangelegd heeft niets te maken met het verkeerd aansluiten van de verdeler. De keuze voor de verdeler is gemaakt en de situatie is bekeken. De vloerverwarmingsbuizen zijn (zoals meest gebruikelijk) is slakkenhuismodel gelegd en stromingsrichting maakt dus wel uit. Hoeveel professionele capaciteit is er bij dit bedrijf aanwezig? De 1e monteur wist wel hoe het aangesloten moest worden. Nu beweren dat het niets uit maakt! De onjuiste beweringen dat ik garantie vraag en dat mijn huis niet warm wordt zijn volledig bedacht door aangeklaagde. Ik vraag ze alleen om aangenomen werkt juist uit te voeren/te herstellen. De 5 waterlekkages rondom de ketel door niet goed aangetrokken moeren heb ik zelf eerder al opgelost. Vond ik ook niet erg professioneel om een installatie zo achter te laten.
---------
Van Ketelservice Noord nooit meer iets gehoord. Wat nu?
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Heel verhaal. Had iets korter gemogen.
Ik heb geen verstand van vloerverwarming. Maar je hebt recht op een goed product. Je hebt hun in gebreken gesteld, daar reageren ze niet
voldoende op (er komt in ieder geval geen oplossing) Dan moet je juridisch oplossen.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl . Ook kan je een deskundige inhuren (nodig oorspronkelijke bedrijf uit om erbij te zijn) laat hun een rapport opmaken. Daarmee ga je naar een deurwaarder die een dagvaarding uitschrijft. Dan is het aan de rechter om een beslissing te nemen.
Ik zie dat je iets zelf aan hebt gelegd? Als dat zo is maakt het nog moeilijker.
Ik heb geen verstand van vloerverwarming. Maar je hebt recht op een goed product. Je hebt hun in gebreken gesteld, daar reageren ze niet
voldoende op (er komt in ieder geval geen oplossing) Dan moet je juridisch oplossen.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl . Ook kan je een deskundige inhuren (nodig oorspronkelijke bedrijf uit om erbij te zijn) laat hun een rapport opmaken. Daarmee ga je naar een deurwaarder die een dagvaarding uitschrijft. Dan is het aan de rechter om een beslissing te nemen.
Ik zie dat je iets zelf aan hebt gelegd? Als dat zo is maakt het nog moeilijker.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Het is inderdaad erg langdradig. Ik lees niet een duidelijke ingebrekestelling. Stuur die eerst: Wat zijn de gebreken? Wanneer moet dat verholpen zijn? En geef aan dat ze daarna in verzuim zijn en u het recht voorbehoudt om uw schade te verhalen op hen.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Voor de vloerverwarmingsslang in de vloer maakt de stromingsrichting niet uit. De aanvoer en retour moet wel op de juiste manier aangesloten worden.
Wat is er zo speciaal aan de aansluitingen?
Wat is er zo speciaal aan de aansluitingen?
bupaul
vindt dit leuk
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
als alle aanvoeren onder zitten en alle terugvoer boven dan sluit je de ketel toch ook op die manier aan?
Niet zo moeilijk doen, als de klacht is, de vloer word niet warm, dan is er misschien niet goed ontlucht!
Bij vloerverwarming moeten de slangen echt helemaal vol staan wil deze goed werken.
als de buis net in je vloer ligt kijk wel uit met volop verwarmen al, kan zomaar zijn dat je vloer waar de buizen in liggen gaan scheuren....
eerst laten drogen, daarna op een echt lage temperatuur gaan verwarmen voordat je de temp opdraait....
Niet zo moeilijk doen, als de klacht is, de vloer word niet warm, dan is er misschien niet goed ontlucht!
Bij vloerverwarming moeten de slangen echt helemaal vol staan wil deze goed werken.
als de buis net in je vloer ligt kijk wel uit met volop verwarmen al, kan zomaar zijn dat je vloer waar de buizen in liggen gaan scheuren....
eerst laten drogen, daarna op een echt lage temperatuur gaan verwarmen voordat je de temp opdraait....
bupaul
vindt dit leuk
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
U zegt er geen verstand van te hebben maar zegt wel dat de stromingsrichting van belang is. Dat is best opmerkelijk.
U heeft het zelf gelegd en als u het goed heeft gedaan maakt het voor het verwarmen niets uit van welke zijde het warm water komt.
We is belangrijk dat u verschillende secties hebt gemaakt en niet een lange slang want dan duurt het inderdaad lang voor het verwarmd is.
U heeft het zelf gelegd en als u het goed heeft gedaan maakt het voor het verwarmen niets uit van welke zijde het warm water komt.
We is belangrijk dat u verschillende secties hebt gemaakt en niet een lange slang want dan duurt het inderdaad lang voor het verwarmd is.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Ik heb zelf vloerverwarming.
Ik heb bij de aanleg er wel rekening mee gehouden dat het warmste water eerst langs de ramen/buitengevels strooomt omdat daar de koudste plek zit. Mij zou het dus wel uitmaken.
Anderzijds: de stroomsnelheid van het water in de leidingen is iets van 1 m/s, en het/mijn systeem reageert zeer traag. Ik moet wel 2 uur wachten op resultaat als je de thermostaat hoger zet.
Je kan concluderen dat er heel vaak hetzelfde water door die leidingen stroomt, dat het temperatuurverschil per omloop klein zal zijn. Op den duur zal de warmteafgifte overal ongeveer hetzelfde zijn.
In de praktijk varieer ik de thermostaat maar 1 of hooguit 2 graden. De verwarming gaat dus zeker niet op volledige nachtverlaging.
Ik heb bij de aanleg er wel rekening mee gehouden dat het warmste water eerst langs de ramen/buitengevels strooomt omdat daar de koudste plek zit. Mij zou het dus wel uitmaken.
Anderzijds: de stroomsnelheid van het water in de leidingen is iets van 1 m/s, en het/mijn systeem reageert zeer traag. Ik moet wel 2 uur wachten op resultaat als je de thermostaat hoger zet.
Je kan concluderen dat er heel vaak hetzelfde water door die leidingen stroomt, dat het temperatuurverschil per omloop klein zal zijn. Op den duur zal de warmteafgifte overal ongeveer hetzelfde zijn.
In de praktijk varieer ik de thermostaat maar 1 of hooguit 2 graden. De verwarming gaat dus zeker niet op volledige nachtverlaging.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ alfatrion, @ Seinhuis: zoals ik schrijf wil ik niet direct er een rechtszaak van maken, teveel gedoe voor te weinig opbrengst.
Mijn eerste vraag is of ik juist zit of dat ik het helemaal verkeerd zie. Daarna of er andere oplossingen zijn van deze zaak.
Mijn eerste vraag is of ik juist zit of dat ik het helemaal verkeerd zie. Daarna of er andere oplossingen zijn van deze zaak.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ de auditu: Waarom maakt de stromingsrichting niet uit en de aan- en afvoer-aansluiting wel uit?
Er is overigens niets bijzonders aan de aansluitingen, ze hadden gewoon niet de juiste maat van de afdichtingsringen(kunststof ring om slang tussen aansluitschroef en verdeler) mee. Als je dit bedoelde met "aansluitingen".
Er is overigens niets bijzonders aan de aansluitingen, ze hadden gewoon niet de juiste maat van de afdichtingsringen(kunststof ring om slang tussen aansluitschroef en verdeler) mee. Als je dit bedoelde met "aansluitingen".
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ Hawk-Eye: De verdeler was eerder al juist aangesloten op de ketel door 1e monteur. 2e monteur heeft aan-/af-voer(ondanks gemerkt) niet juist aangesloten. Betreft niet warm worden van de vloer: dit is een verzinsel van Ketelservice Noord, nooit door mij aangegeven. Laatste is wel goede tip en is ook uitgevoerd.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ bupaul: Ik heb nooit beweerd dat ik er geen verstand van heb. Vind het wel opmerkelijk dat ik de aanvoer langs de koude buitenmuur moet leggen en dat dan de stromingsrichting niet uit maakt. Hoe verklaard u dat?
Natuurlijk zijn er verschillende groepen gemaakt, de langste is 110 meter.
Natuurlijk zijn er verschillende groepen gemaakt, de langste is 110 meter.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ snuffel 1: Ketelservice Noord heeft zelf de aanwezige verdeler gekozen. Men wist dus wat erbij zat en wat niet. Het enige dat niet aanwezig was, was de afdichtingsringen die om de slangen moesten. Normaal heeft een bedrijf dit bij zich maar dit bedrijf had maar 1 maat bij zich en dat was niet de goede maat. Daarna begint u een heel verhaal over hoe een vloer die warm wordt. Het is een verzinsel van Ketelservice Noord dat de vloer niet warm wordt! Ik heb het nooit beweerd.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ Geip Suusje: Volgens mij klopt je verhaal. Zo is het mij ook vertelt en aangelegd. Eerst aanvoer langs de koude buitenmuur en dan in slakkenhuis model en weer retour langs aanvoer. Vraag me wel af hoeveel het werkelijk zal uitmaken als stroming dan andersom is en er voldoende capaciteit is.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ alfatrion/de Seinhuis: Langdrading/heel verhaal, vaak wordt er op dit forum een incompleet verhaal vertelt en zijn er nog vele vragen. Ik heb dat proberen te voorkomen door het hele verhaal te vertellen.
Meiklokje
vindt dit leuk
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ snuffel1: de waterlekkages waren allen in de door Ketelservice Noord aangelegde leidingen van en naar de ketel die ze hebben aangesloten. Koperen leidingen die niet voldoende waren aangedraaid. Lijkt mij basisregel nr.1 voor een installateur, voldoende aandraaien en controleren op lekkage.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Als het gaat om de stromingsrichting van slangen in de vloer, zou het in theorie kunnen uitmaken of de buitenste ring eerst verwarmt of niet. In de praktijk kan ik mij niet voorstellen dat daar enig effect van merkbaar is. Immers, de slakkenhuismethode zorgt voor een gelijkmatige warmteverdeling.B0r schreef: ↑15 sep 2021 01:13@ de auditu: Waarom maakt de stromingsrichting niet uit en de aan- en afvoer-aansluiting wel uit?
Er is overigens niets bijzonders aan de aansluitingen, ze hadden gewoon niet de juiste maat van de afdichtingsringen(kunststof ring om slang tussen aansluitschroef en verdeler) mee. Als je dit bedoelde met "aansluitingen".
Wat betreft de "aansluitingen", is mij niet geheel duidelijk welke aansluitingen er bedoeld worden. Als de aansluitingen van de vloerverwarmingsslangen bedoeld worden, koop je meestal verdeler, slang en aansluitkoppelingen tegelijkertijd. De bijbehorende messing ring is geen afdichtingsring, maar een klemring. De afdichting zit in de slang.
Als u de aansluitingen bedoelt om de verdeler op de cv aan te sluiten, gaat het meestal over standaard knelfittingen. Ik kan mij niet voorstellen dat een gespecialiseerd bedrijf deze materialen niet op voorraad heeft. Hier is de juiste aansluiting van aanvoer en retour wel van belang, omdat de aanvoer meestal via een thermostaatkraan loopt.
Ik weet niet hoe handig u bent met deze klusjes, maar ik zou mijn energie stoppen in het zelf oplossen van de onvolkomenheden. Om de juiste materialen te verkrijgen, raad ik een bedrijf als "Warmteservice" aan. Daar heb ik goede ervaringen mee.
Succes.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
B0r schreef: ↑15 sep 2021 01:38@ Geip Suusje: Volgens mij klopt je verhaal. Zo is het mij ook vertelt en aangelegd. Eerst aanvoer langs de koude buitenmuur en dan in slakkenhuis model en weer retour langs aanvoer. Vraag me wel af hoeveel het werkelijk zal uitmaken als stroming dan andersom is en er voldoende capaciteit is.
Bij de slakkenhuismethode zie je dat warm en koud vlak naast elkaar liggen.
Als je W/K verwisselt verschuift het patroon misschien 5 cm.
Sowieso zal het beton in de vloer over die afstand de temperatuur nagenoeg volledig uitmiddelen.
Mijns inziens moet je, als je slakkenhuis hebt, je totaal niet druk maken over wat nou aanvoer/retour zou moeten zijn.
"Natuurlijk zijn er verschillende groepen gemaakt, de langste is 110 meter."
Als je groepen ongelijk van lengte zijn zal de balans heel snel tussen 'alles of niets' zitten.
Wees er op voorbereid dat de kortere leiding(-en) nagenoeg geheel afgeknepen moet(-en) worden om nog stroming in de langere te krijgen.
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
Bedankt allen voor de berichten. Als conclusie kunnen we denk ik stellen dat het verkeerd is aangesloten maar dat het niet erg veel zal uitmaken. Wel een wanprestatie en slechte service van Ketelservice Noord als specialist maar geen groot drama. We gaan weer door met ons leven. Bedankt allen!
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Wanprestatie Ketelservice Noord?
@ snuffel1: Geen wanprestatie? Diverse lekkages leidingen c.v. achtergelaten=slecht, vloerverwarming, ondanks goed gemerkt met rood en blauw, verkeerd aangesloten=slecht, ontkennen dat het verkeerd is aangesloten en zeggen dat het niets uit maakt=slecht, niet willen komen om je werk af te maken= slecht, fout niet willen herstellen = slecht, grote woorden gebruiken op mail en aan telefoon als er wel betaald is=slecht, dingen erbij halen die onzin zijn=slecht. Samen vindt ik dit een wanprestatie.
Vraag me zeer af hoe het gaat als ik gebruik moet gaan maken van de garantie als de service zo beroerd is. Goed en lekvrij aansluiten van leidingen lijkt mij toch de minimale basis om een specialist in huis te halen. Ketelservice Noord is in mijn ogen in elk geval geen specialist/vakman. Vind jij dit dan acceptabel? en ook als het niet de waterleiding was geweest maar de gasleiding?
Vraag me zeer af hoe het gaat als ik gebruik moet gaan maken van de garantie als de service zo beroerd is. Goed en lekvrij aansluiten van leidingen lijkt mij toch de minimale basis om een specialist in huis te halen. Ketelservice Noord is in mijn ogen in elk geval geen specialist/vakman. Vind jij dit dan acceptabel? en ook als het niet de waterleiding was geweest maar de gasleiding?