LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat te doen? graag advies !

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
nozemfieldje

wat te doen? graag advies !

Ongelezen bericht door nozemfieldje »

ik wil graag wat laten verbouwen aan mijn woning.
daarom heb ik een paar aannemers gevraagd om offerte s.
aannemer x kwam langs en vertelde mijn wensen . hij heeft dit meegenomen en kwam enkele weken later met een offerte en een tekening.
met aannemer z hetzelfde gesprek gehad maar uiteindelijk bleek aannemer x veel duurder te zijn en heb ik besloten om met aannemer z in zee te gaan.

in de offerte van aannemer x staat "de gevraagde vrijblijvende offerte voor'
daaronder heeft hij een bedrag in de offerte gezet voor de bouwaanvraag tekenwerk licht en venttilatiewerk en drukwerk a 950 euro

afgelopen woensdag was hij hier en ik vertelde hem dat we niet met hem in zee gaan . die man werd zo boos op mij en behandelde mij als een klein kind!! woorden als ik ben diep teleurgesteld in jou en die andere aannemer levert prutswerk etc...

wat schets mijn verbazing: zaterdag lag bij de post een rekening van deze aannemer !
met een bedrag schrik niet van 1800 euro...
hierin zit het tekenwerk van de tekening a 17,5 uur, het afdrukken van de tekening de besprekingskosten dat hij hier bij mij thuis is geweest telefonisch en e mail kontakt met de tekenaar en de gemeente en ook apart nog licht en ventilatie berekening alles moet binnen 8 dagen betaald worden anders moet ik ook nog 2 % kredietbeperking betalen .....
al met al een flinke domper !!!!

mijn vraag ben ik verplicht om dit bedrag te betalen en hoe sterk sta ik er voor?
is het noodzakelijk om een hiervoor een advocaat in de arm te nemen?

Biaden

Re: wat te doen? graag advies !

Ongelezen bericht door Biaden »

Indien u hem daar toe opdracht heb gegeven dan zou u moeten betalen
maar wat ik begrijp uit het verhaal ging het om een vrijblijvende offerte en
heeft u geen opdracht gegeven.
Ik als ondernemer in de afbouw zet dit er ook altijd in mijn offerte bij dat er
geen kosten aan verbonden zijn maar daar in tegen komt er in mijn geval geen teken werk bij kijken wat ik wel weet dat teken werk prijzig is.

Wat betreft de betaling termijn heeft hij het ook bij het verkeerde eind hij zal eerst een eerste herinnering moeten sturen waar hij aangeeft dat hij u sommeert als nog te betalen en mocht u daar geen gehoor aan geven dan pas kan er rente in rekening gebracht worden.

Wat ik persoonlijk zou doen is een reactie geven op de eerste herinnering en hem dan een aangetekende brief sturen met daarin de vraag om u een kopie van de getekende opdracht te sturen want die heeft hij niet en mocht er dan een reactie komen dan weer verder in beraad gaan.

Gesloten