LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wekenlang wachten op badkamer Brugman

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
frans alexander

Wekenlang wachten op badkamer Brugman

Ongelezen bericht door frans alexander »

In januari hebben wij een badkamer gekocht bij Brugman. Inclusief de badkamer heeft Brugman ook een aannemer geregeld die voor Brugman werkt.
Afspraak was dat de aannemer 8 mei j.l. zou starten. De aannemer heeft de situatie bekeken. Op 8 mei liet hij weten niet te starten omdat hij geen tegelzetter had! Op 16 mei is hij uiteindelijk gestart. Bij de koop heeft Brugman verkoper ons verzekerd dat de doorlooptijd 2 weken zou zijn. De aannemer maakte er een potje van. Er was niets gepland, ik moest keer op keer naar Brugman bellen en werd aan lijntje gehouden. Afijn op 16 juni ruim 5 weken later is de aannemer zover dat we weer kunnen douchen!
Er moet nog worden geschilderd. dan zitten we in week 6.
Ik heb over deze periode een dagboek bij gehouden. In de tussentijd is de aannemer ermee opgehouden, je zoekt maar een ander waren zijn woorden. Brugman heeft de aannemer weer aan het werk gekregen.
Daarna laat Brugman niets horen. Nadat ik om excuses en een compensatie vraag krijg ik idd een brief namens de directie(?) en jawel een bon van €100,00 als goedmakertje.
Mijn rechtsbijstand verzekeraar kan niets betekenen.
Radar wat kan ik nog doen voordat ik de aannemer het bedrag dat resteert moet betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jul 2017 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

hänschen klein

Re: Wekenlang wachten op badkamer Brugman

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Een werk wordt slecht en uiteindelijk NIET uitgevoerd. Eindverantwoordelijk is en blijft Brugman, de zaak waarmee u een contract heeft. Omdat u op aanvraag een bedrag als verontschuldiging krijgt overgemaakt is 'het ongemak' afgekocht. De som staat niet in verhouding tot de beleefde ellende.

U schakelt tenslotte uw rechtsbijstandsverzekering in en om welke reden kunnen die nu voor u niets betekenen? Wat hebben ze aangegeven?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik zou met zowel brugman als de aannemer om de tafel gaan voor compensatie. Uiteindelijk is de aannemer de veroorzaker en zal brugman de schade graag gedekt zien.

Wanneer dat niet lukt schriftelijk sommeren om binnen 1 week alle werkzaamheden af te ronden en dat er al lange tijd sprake is van wanprestatie ten aanzien van de doorlooptijd.

Overigens was u waarschijnlijk ook niet geholpen met een tegelzetter op oproepbasis (welke de aannemer ook in had kunnen schakelen) de kwaliteit van het afgeleverde werk moet niet niet onder tijdsdruk worden afgeraffeld.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:U schakelt tenslotte uw rechtsbijstandsverzekering in...
??; hoe is dan de schade te berekenen??
en om welke reden kunnen die nu voor u niets betekenen?
Waarom zou rbv in dit geval niet zelf ook een (zo mogelijk flink) deel van een schadebedrag willen incasseren; zoals b.v. hier??

16again

Ongelezen bericht door 16again »

hänschen klein schreef:Omdat u op aanvraag een bedrag als verontschuldiging krijgt overgemaakt is 'het ongemak' afgekocht. De som staat niet in verhouding tot de beleefde ellende.
Ik lees nergens dat TS tevreden is met de hoogte van die "afkoopsom", het lijkt me dat beide partijen daar toch eerst eens over dienen te worden voordat het ongemak daadwerkelijk afgekocht is.
Laatst gewijzigd door 16again op 16 jul 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

16again schreef:
hänschen klein schreef:Omdat u op aanvraag een bedrag als verontschuldiging krijgt overgemaakt is 'het ongemak' afgekocht. De som staat niet in verhouding tot de beleefde ellende.
Il lees nergens dat TS tevreden is met de hoogte van die "afkoopsom", het lijkt me dat beide partijen daar toch eerst eens over dienen te worden voordat het ongemak daadwerkelijk afgekocht is.
Beide partijen èn de jurist van de rechtsbijstandsverzekering, waarvan nog steeds onduidelijk blijft om welke reden die niets willen ondernemen.

chrisd1

Ongelezen bericht door chrisd1 »

hänschen klein schreef:Beide partijen èn de jurist van de rechtsbijstandsverzekering, waarvan nog steeds onduidelijk blijft om welke reden die niets willen ondernemen.
Er is een berekenbare schade??

Gesloten