Al enige tijd wordt Nederland geteisterd door verkopers die aan de deur verschijnen om een contract aan te smeren van de Firma Zeker en Mobiel. Deze verkopers zijn zeer rap van tong en proberen met leugens mensen over te halen een handtekening onder een servicecontract te zetten. Bij ons vertelde de betreffende persoon dat de leidingen van de riolering in onze wijk (Vinexlokatie Leischenveen) verkeerd zijn aangelegd en dat er veel problemen met de riolering hierdoor zijn. Bij navraag blijkt dit absoluut niet waar te zijn. Echter toen hadden wij het contract al ondertekend. Telefonisch valt er absoluut niet te praten met de 'service' desk alwaar onbeschoftheid hoog in het vaandel lijkt te staan. Schriftelijke opzegging was het enige wat er op zat echter Zeker en Mobiel probeerde ons te doen laten geloven dat de zg. afkoelingsperiode van 8 dagen (de tijd waarin je nog van het contract afkan volgens de colportagewet) in gaat vanaf het moment dat er getekend wordt. DIT is dus ook gelogen!!! Het gaat pas in als er bij de KvK een registratie heeft plaats gevonden van het contract waardoor wij dus binnen het termijn blijken te hebben opgezegd!
Daarom het advies: mocht u ook van het onlangs getekende contract met deze firma af willen en u heeft al schriftelijk opgezegd, check ondanks het verstrijken van de 8 dagen termijn toch bij de KvK wanneer het contract geregistreerd staat!!! Pas dan gaan de afkoelingsperiode dagen in![/b]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeker en Mobiel
Re: Zeker en Mobiel
dat laatste is niet waar, de afkoelingstermijn van 8 dagen gaat inderdaad in op het moment dat u getekend heeft
Volgens de afdeling consument en recht EN volgens meerdere internetpagina's gaat de afkoelingsperiode vd colportagewet echt pas in na registratie bij de KvK.
-
Ik woon in een oud huis, waar regelmatig de riolering verstopt is. Ik ben aangesloten bij Zeker en Mobiel, en zij komen 3x per jaar voor het abonnementsgeld, waar ik normaal gesproken maar 1x een bedrijf voor kon laten komen. Dus: ik ben tevreden.
Ik heb vandaag ook bezoek gehad van een jongen die mij een service contract wou aanbieden van zeker & mobiel.
Ik heb hem in eerste instantie gezegd dat ik het er eerst met mijn man over moest hebben en hij heeft mij zijn telefoonnummer achtergelaten zodat ik hem bij interresse kon bellen.
Tot mijn grote verbasing stond diezelfde jongen een paar uurtjes later weer aan de deur met de vraag of ik het er met mijn man over gehad hab. Jammer genoeg hebben wij het contract getekend. Twee uurtjes oud en ik heb er nu al spijt van.
Ook wij hebben het standaard verkoop verhaal gekregen, er werd ons zelfs verteld wie er bij ons in de straat allemaal een contract genomen hebben en zelfs wie al lid waren maar de boel probeerde op te lichten.
Niet echt integer!!!! Ook moet ik een vorige reactie beamen. Deze jongen vertelde ons namelijk ook (na een opmerking van mij over de kritieken op internet) dat er ook goede reacties op stonden, maar deze al snel weer eraf gehaald werden, dit wist hij omdat hij zelf regelmatig onder zijn eigen naam en onder andere namen goede reacties plaatste.
Nou zullen waarschijnlijk niet alle goede reacties van werknemers komen maar het gebeurd dus wel degelijk! Hij vertelde dat hij het regelmatig deed.
Na bepaalde opmerkingen van deze jongen en alle reacties op het internet gelezen te hebben, hou ik er toch een slecht gevoel aan over. Ik kan niet uit ervaring zeggen dat het oplichting is maar ik heb er geen vertrouwen in dus de opzeggingsbrief gaat morgen de deur uit.
Ik heb hem in eerste instantie gezegd dat ik het er eerst met mijn man over moest hebben en hij heeft mij zijn telefoonnummer achtergelaten zodat ik hem bij interresse kon bellen.
Tot mijn grote verbasing stond diezelfde jongen een paar uurtjes later weer aan de deur met de vraag of ik het er met mijn man over gehad hab. Jammer genoeg hebben wij het contract getekend. Twee uurtjes oud en ik heb er nu al spijt van.
Ook wij hebben het standaard verkoop verhaal gekregen, er werd ons zelfs verteld wie er bij ons in de straat allemaal een contract genomen hebben en zelfs wie al lid waren maar de boel probeerde op te lichten.
Niet echt integer!!!! Ook moet ik een vorige reactie beamen. Deze jongen vertelde ons namelijk ook (na een opmerking van mij over de kritieken op internet) dat er ook goede reacties op stonden, maar deze al snel weer eraf gehaald werden, dit wist hij omdat hij zelf regelmatig onder zijn eigen naam en onder andere namen goede reacties plaatste.
Nou zullen waarschijnlijk niet alle goede reacties van werknemers komen maar het gebeurd dus wel degelijk! Hij vertelde dat hij het regelmatig deed.
Na bepaalde opmerkingen van deze jongen en alle reacties op het internet gelezen te hebben, hou ik er toch een slecht gevoel aan over. Ik kan niet uit ervaring zeggen dat het oplichting is maar ik heb er geen vertrouwen in dus de opzeggingsbrief gaat morgen de deur uit.