De heren installateurs gaan inderdaad wel heel zwaar in de verdediging. Toch lees ik in bijna elke reactie iets met als strekking: "er waren problemen met" of "er is overgestapt op een ander soort pomp". Dit lijkt me niet voor niets!

Verder probeert Radar niet een merk om zeep te helpen: ze vraagt om reacties van Blauwe Engel-gebruikers. Dit doen ze ongetwijfeld niet n.a.v. 1 klacht, maar n.a.v. meerdere klachten van 1 type ketel waar een bepaalde lijn in het soort klacht te ondekken valt.

In plaats van uw collega's af te vallen, zou u eens branche-breed moeten kijken waar dat slecht geleverde werk vandaan komt en hoe de branche dit kan voorkomen. Wellicht dat ook Atag eens moet kijken welke dealers zij wel en niet aan hun naam willen verbinden.
Om even op mijn eigen problemen in te gaan (tweede reactie): E.e.a. is zeker niet overdreven, onderkent door Atag en de ketel is geplaatst en wordt onderhouden door een goed aangeschreven installaiebedrijf (volgens Atag zelf). Mijn ketel stamt uit 2000. Of dit een eerste- of tweede-generatie ketel is weet ik niet, maar door de bank genomen vraagt mijn ketel om (te) veel onderhoud.
Verder vind ik het feit dat Atag haar klanten goed behandelt en probelemen oplost niet aan de orde: m.i. functioneert het apparaat niet altijd naar behoren en functioneert niet naar wat je van een product met deze prijsstelling en in de markt gezet als een kwalitatief goed produkt mag verwachten. De betreffende ketel wordt door de dealers aangeprijst als een ketel waar je wat meer voor betaalt, maar waarvoor je wel een hogere kwaliteit krijgt. Dit blijkt in (mijn) praktijk zeker niet zo te zijn.