LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] atag blauwe engel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
michael007
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2005 21:21

atag blauwe engel

Ongelezen bericht door michael007 »

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met de warmtewisselaars en de wilo pompen ,je hebt 10 jaar garantie op de warmtewisselaar en 5 jaar op de onderdelen ,de eerste 2j gratis, daarna 3j gratis onderdelen maar met uurloon van de servicemonteur,na de 5 jaar moeten de onderdelen betaald worden.
Een atag dealer

Ram

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Ram »

Inderdaad, de Blauwe Engel vraagt veel meer onderhoud dan je zou verwachten van een apparaat van deze prijs. Onze algemene problemen bestaan vooral uit foutmelding E02. Dit houdt in dat er geen vlamvorming is en dus ook geen verwarming of warm water. Dit wordt doorgaans verholpen door een monteur de boel goed te laten schoonmaken. Dit echter wel twee keer per jaar op kosten van de eigenaar! Het uitlezen van de programmatuur heeft geen fouten aangetoond. :(

Andere problemen:
Printplaat stuk. En wel op een zodanige manier dat de de Nuon er aan te pas moest komen omdat de hoofdschakelaar was doorgebrand (en dit gebeurd natuurlijk in het paasweekend.) Onderdelen zijn betaald door Atag. :evil:

Pomp stuk. Een nieuwe pomp betaald door Atag, maar wel weer een aantal dagen zonder warm water of verwarming. :evil:

Een zgn. broodje is zonder aanwijsbare reden gebroken. :cry:

Borgpen gelanceerd. Een relatief nieuwe borgpen (+/- 1 jaar oud) wordt gelanceerd door de kunsstof behuizing van de ketel. Dit gaf vlamvorming waardoor er een groot gat in de kunststof behuizing is ontstaan door smelting. Volgens Atag kan er geen brand uitbreken (waar ik me toch wel zorgen om maakte) omdat de kunststof kap van onbrandbaar materiaal is gemaakt. Maar wat als deze hete brij begint te lekken of als de vlammen door het gat naar buiten komen? :evil:

Naar aanleiding van het laatste probleem, heb ik Atag maar weer eens gebeld. Atag vond inderdaad dat we wel erg veel problemen met onze ketel hadden en stelde voor dat er een keer iemand van Atag langs moest komen. Dit kan alleen via de installateur en niet direct via Atag, hetgeen ik vreemd vindt. Het lijkt me dat niet de installateur verantwoordelijk is voor de eventuele problemen met de ketel, maar Atag. Zeker wanneer de eigenaar / gebruiker zich niet meer veilig voelt met het apparaat. Deze aktie heb ik nog niet ondernomen, omdat e.e.a. recent is gebeurd.

Gast

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gast »

Ram ik weet niet of U te goeder trouw bent maar al deze dingen komen mij voor als zeer sterk overdreven,de atag cv ketels staan in de service en installatie wereld bekent als zijnde zeer schoon en vriendelijk in het onderhoud,door gebruik van een rvs warmte wisselaar onstaat er nagenoeg geen vervuiling,zeker niet als de service en de daarbij horende metingen met betrekking tot de verbranding en uitstoot goed gebeuren en bij eventuele lichte afwijkingen word gecorrigeerd.
De fabrieks service die door atag op verzoek van ons als installateurs en service bedrijven word uitgevoerd als onze mensen door een hardnekkig probleem min of meer buitenspel worden gezet ,is alle keren in ons geval zeer adeqaat en netjes opgelost, onderdelen die onder garantie vielen zijn op die momenten ook niet inrekening gebracht.
In mijn meer dan 14 jarige loopbaan als servicetechnicus ervaar ik de huidige lichting personeel van gasservice bedrijven als een grotere bedreiging voor uw cv ketel ,tel daarbij de torenhoge kosten wat een service abonnement inhoud en wat het abonnement werkelijk bied.
Concluderend het gebrek aan goed opgeleid personeel voor het servicen van uw dure cv ketel resulteert vaak in problemen als hierboven ,de dupe is vaak de klant of de fabrikant.

m.vr.gr.Paul van Vliet

Gerard koks

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gerard koks »

Dag mensen


Even mijn ervaring met de atag service, en garantie als u een goede dealer of installateur hebt, dan zijn de problemen die u heeft met het cv toestel zo opgelost is het niet door de dealer of installateur dan wel door atag zelf.
En ook nog kostenloos,die ervaring, dus de garantie en service zijn gewoon Prerfect

Paul Bundy

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Paul Bundy »

Al bij de Blauwe Engel 1 zijn wij er al mee gestopt,lekkage toen al orde van de dag.
En de consumentenbond maar testen ,alweer op de eerste plaats die atag,wat ,n mooie reclame zeg,dat slaat in als een bom.
Maar voor die consument ook ,die bom is een aanval op hun beurs,en
meer niet ,waarom test men geen ketels van .n paar jaar oud,en vraag dan de consument wat hun bevindingen zijn ?..zoals de testen bij auto's
Ook het merk saunier duval stond er eens op 1,het merk was zo goed dat dit van de nederlandse markt werd verbannen,wordt toch eens wakker ! .. Droevig zo,n organisatie,maar dan vooral voor de consument
-----of waren ze hier juist nou voor----,tenminste dat dacht ik.

peter de wolff

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door peter de wolff »

helaas veel klanten verloren door de halstarrige manier waarop atag verwarming structurele problemen onder de tafel probeert te houden
alle wisselaars lekken
alle wilo pompen gaan defect
branders scheuren
:evil: :evil:

lowiekevan

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door lowiekevan »

:oops: Het moet van m'n hart:

Van af het begin van de blauwe engel heb ik er mee mogen werken.
Na wat aanloop problemen (welk merk heeft dit niet)Zij er niet meer of minder klachten als welke anderen ketel.
Ik ben er vast van overtuigt dat de onkunde van de instalateurs cq
service monteurs hier ook debet aan hebben!!!!
Ik ben steeds na de cursussen gegaan om me op de hoogte te houden
Nee het is niet eerlijk om in mijn ogen een goed product waar de fabriek
zeer goede service geeft .Een slechte naam te willen bezorgen!!!!! :evil: :evil:

Blauwe Engel is een goed product

Groetjes uit het Veldhovense

Louis van Brakel

joke bruis

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door joke bruis »

Ik vind het erg jammer dat een progamma als radar bij machte is om een frabrikant of product zonder goed onderzoek, ter gronde te helpen.

Ik ben er van overtuig dat het Atag cv ketel een prima cv toestel is alleen door onkunde wordt er vaak meer afgebroken dan lief is.

Als een service monteur bij mij binnen komt en hij begint direct het toestel af te kraken dan zeg mij dat genoeg over de vakmanschap van die monteur ( die kan volgens mij beter dan fietse maker worden maar dan niet aan mijn fiets :evil:

Het Progamma rader zou eens een onderzoek naar onderhoudsbedrijven moeten doen dan kunnen ze gelijk daar 3 weken met vullen :twisted: :evil: :(

Gast

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al jaren dealer van de atag ketels
Mijn ervaringen met de ketels zijn zeer goed te noemen
Op de ketels geven wij 5 jaar garantie en met een onderhouds abbonement ook 5 jaar service, zowel op voorijkosten als montage
Eventueel kan de garantie nog uitgebreid worden naar 10 jaar.
De kosten voor onderhoud zijn 57 euro per jaar
de kosten voor 10 jarige garantie 200 euro eenmalig
Dus voor 10 jaar service onderhoud en service (10 jaar geen onverwachte kosten) 770 euro.
De service tijden zijn nagenoeg allemaal binnen de 10 uur
Wie beweert er dan dat de toestellen duur in onderhoud zijn ,ik ken zelfs geen ander merk wat de zelfde service en zekerheid geeft zonder daarvoor veel meer te moeten betalen
Wel slordig is het dat radar er veel ophef over maakt zonder goed verdiept te zijn in de materie en dus een enigma in plaats van een blauwe engel af te beelden
De kinderziektes waren trouwens de pompen en de onstekingspennen
Wat overigens zeer kundig door atag is opgelost
Mijn advies is dus KOOP BIJ EEN DEALER

Een Dealer uit het zuiden van het land
Kees

service monteur

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door service monteur »

Ook wij atag select dealer hebben weinig klachten over de atag blauwe engel.
Alle klachten worden goed opgelost.
Probleem met de onsteking/ionisatie brug was te wijten aan het niet optijd kalibreren van de doorn.
Deze maakte het gat voor de ionisatiepen te klein en hierdoor ontstond spanning op het materiaal waardoor er scheurtjes ontstonden.
Deze type pen gaf dan het probleem al binnen 2 jaar en viel dan onder garantie.
Bij de pomp was het niet de pomp zelf maar de pompmodule ,aangezien atag en wilo geen structureele oplossing konden vinden is men overgestapt op grundfoss.
Het probleem met de wisselaars is ook zo goed als onder controle.
Belangrijk voor de meeste mensen die een atag hebben is,
Laat het toestel 1 X per jaar onderwerpen aan een inspectiebeurt.
Wanneer dan blijkt dat er iets niet klopt dan vallen de meeste onderdelen nog onder garantie.
Voor de garantie is het ook belangrijk wat voor servicebedrijf je voor de deur krijgt.
1 die ook nog een beetje met de klant begaan is of 1 die denkt van het zal me een worst wezen.

Freek-Willem

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Freek-Willem »

Goh wat staan de atag select dealers toch te popelen om aan een ieder die het horen wil te vertellen hoe goed de toestellen van hun merk wel niet zijn !
Als ik het goed gelezen heb staat er een oproep aan alle CONSUMENTEN HUN ervaringen met de atag toestellen te melden om daarna te kijken en eventueel met atag te overleggen hoe of wat wat .
Dat de heren ondernemers meteen vooraan staan is natuulijk hun goed broodrecht maar nu even niet en zeker niet op deze plaats denk ik .
Als mocht blijken dat de heren ondernemers gelijk hebben zullen zij dit heus wel krijgen ? naar mijn mening zijn er mensen bang dat de beerput opengaat , dat er structurele zwakhehden in de toestellen zitten staat na bijna tien jaar blauwe engel 2 wel vast.
Mocht het zo zijn dat het allemaal de schuld is van alle niet atag dealers zal dit toch ook wel vermeld worden lijkt mij ?

bedankt voor uw aandacht en laten we eerst de reacties van consumenten even afwachten vr gr Freek-willem

Freek-Willem

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Freek-Willem »

EN GERARD KOKS WERKT BIJ ATAG VERWARMING !!!!
:evil: :evil:

Gerard koks

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gerard koks »

:evil: Kijk freek

Je moet het zo zien Radar roept eigenlijk de consumenten op om het een product de grond in te trappen daar heeft radar ook belang bij.
Want een programma maken dat het met een product goed gaat trek weinig kijkers en weinig kijker levert weinig geld op voor radar.

Dus denk nauw niet dat radar het voor de consument doet, maar echt voor hun zelf.

Gerard koks

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gerard koks »

:D :D :D Nee hoor Freek op dit moment werk ik voor de NCRV en ik heb nooit gewert voor Atag.

Maar als ik het als zanger enz misschien ga ik dan wel naar ???????????? :? :? :?


Ram

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Ram »

Beste heren installateurs (en andere forumleden),

De heren installateurs gaan inderdaad wel heel zwaar in de verdediging. Toch lees ik in bijna elke reactie iets met als strekking: "er waren problemen met" of "er is overgestapt op een ander soort pomp". Dit lijkt me niet voor niets! :!:

Verder probeert Radar niet een merk om zeep te helpen: ze vraagt om reacties van Blauwe Engel-gebruikers. Dit doen ze ongetwijfeld niet n.a.v. 1 klacht, maar n.a.v. meerdere klachten van 1 type ketel waar een bepaalde lijn in het soort klacht te ondekken valt. :idea:

In plaats van uw collega's af te vallen, zou u eens branche-breed moeten kijken waar dat slecht geleverde werk vandaan komt en hoe de branche dit kan voorkomen. Wellicht dat ook Atag eens moet kijken welke dealers zij wel en niet aan hun naam willen verbinden.

Om even op mijn eigen problemen in te gaan (tweede reactie): E.e.a. is zeker niet overdreven, onderkent door Atag en de ketel is geplaatst en wordt onderhouden door een goed aangeschreven installaiebedrijf (volgens Atag zelf). Mijn ketel stamt uit 2000. Of dit een eerste- of tweede-generatie ketel is weet ik niet, maar door de bank genomen vraagt mijn ketel om (te) veel onderhoud.

Verder vind ik het feit dat Atag haar klanten goed behandelt en probelemen oplost niet aan de orde: m.i. functioneert het apparaat niet altijd naar behoren en functioneert niet naar wat je van een product met deze prijsstelling en in de markt gezet als een kwalitatief goed produkt mag verwachten. De betreffende ketel wordt door de dealers aangeprijst als een ketel waar je wat meer voor betaalt, maar waarvoor je wel een hogere kwaliteit krijgt. Dit blijkt in (mijn) praktijk zeker niet zo te zijn. :(

Gast

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gast »

Ram, ik lees nergens de leeftijd van het toestel en kunt u omschrijven wat de installateur U aan onderhouds kosten[met name de onderdelen,pakkingen en dergelijke] in rekening heeft gebracht?
1 van mijn werknemers is in alle haast 1 maal vergeten de ontsteekpen weer vast te zetten,gevolg hete gassen langs de pakking en ontsteek pen ,gevolg, gat in de luchtkast gesmolten.Voor dit probleem kan en ga ik niet proberen de fabrikant voor de kosten op telaten draaien.
Enkele toestellen van klanten die ik heb overgenomen van een conculega waren vanaf de installatie datum nog nooit geserviced [98] als mijn jongens bij dit soort achterstallig onderhoud komen en constateren dat de pakkingen en afdichtingen 'op ' zijn dan worden die vervangen immmers een garage gebruikt ook niet 2 maal dezelfde uitgewerkte pakking.
Graag zie ik een opsomming van de bij onderhoud gebruikte onderdelen van U.

dealer

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door dealer »

Ik werk al meer dan twintig jaar met cv ketels, wat mij verbaast dat er
nog dealers zijn die zo positief zijn. Moet haast personeel zijn. Laten we niet vergeten in 1987 kwamen ze al op de markt we zijn 18 jaar verder
en het is nog niet af. dat er een transperante kap kan smeulen,gebeurd.
als de dealers opletten zit hiervoor nu een beveiliging in.
Opeen dealer dag hoor ik collega´s die het moeilijk vinden om monteurs
positief te houden, en onderdelen gaan per 100kg retour. Dus waar hebben we het over. Ze doen hun best om het goed te krijgen en ik
moet eerlijk zijn de toestellen 2003/2004 gaan goed, De afhandeling
van garantie gevallen komen ze na, maar ja na 5 jaar denkt de klant nu
krijg ik de rekeningen. Als ze mischien meer naar installateurs hadden
geluisterd hadden ze nu een prduct gehad die andere fabrikanten al
15 jaar hebben.

Freek-willem

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Freek-willem »

bravo dealer ! waarheid komt altijd boven
even iets anders : om atag groep geen onnodige schade te berokkenen stel ik voor dat we netjes atag verwarming zeggen/schrijven dit even voor de duidelijkheid bvd
anonieme reacties vind ik een beetje jammer zet er dan alleen je voornaam bij ? je email adres is toch al bekend
mijn inziens kunnen we deze actie inderdaad ook gebruiken om onder de dealers/installateurs het kaf van het koren te scheiden
maar de werkelijke feiten mogen we niet vergeten namelijk
lekkende overstort ventielen
defecte pomp modules
gescheurde branders
lekkende wisselaars
defecte ontstekingspennen
en naar aanleiding van uitgebrande ketels waar inderdaad nu een beveiliging voor word gemonteerd zeg ik voor dat gene waar de klant voor betaald heeft namelijk een exclusief toestel op hoogstaand nivo zoals atag verwarming zelf zegt mogen zulke dingen niet voorkomen want dan hebeen mijn inziens de heren ontwikkelaars gefaald !
het zijn volgens mij ook steeds dezelfden die er een potje van maken want zo werken ze bij remeha of daalderop en zo duiken ze op bij atag verwarming of vice versa ?
ik weet trouwens nog goed hoe groot en vooral hoe vol die container op het terrein van atag verwarming was toen ik er langskwam gereden en hij lag vol met wisselaars !
ook de derde generatie wisselaars vertonen uitval !
bij atag verwarming werken mensen erg hard en ik wil niet dat zij hun baan verliezen door mijn uitspraken dus hier laat ik het bij gr
:wink:

Gast

Re: atag blauwe engel

Ongelezen bericht door Gast »

Ha die Jan,alles goed.?

:wink:

Gesloten