LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Edmee
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 08:48

[b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Edmee »

Beste mensen, wie heeft er ervaringen met de firma Laweto Kozijnen uit Meppel?
Ik heb een offerte ontvangen die er goedgeprijsd uitziet maar de prijs is niet alles en iedereen kan goeduitziende offertes opmaken.
Ze vragen bijv. 35% aanbetaling of vooraf afgegeven bankgarantie. Op dit forum las ik dat je nooit een aanbetaling moet doen of aan het bedrijf een bankgarantie vragen (ipv zij aan ons??).

Kortom, wie heeft er ervaringen met Laweto en is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties. :lol:

Edmee

csieuw
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 20:53

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door csieuw »

Hallo Edmee,

Ik zou maar geen zaken doen met deze bedrijf. We hebben dat jammer genoeg wel gedaan. En ook een aanbetaling gedaan, maar als puntje bij paaltje komt hij niet opdagen. De kozijnen zouden bij ons begin november geplaatst worden, maar door een storing aan een van de productiemachines kon dat niet uitgevoerd worden. Ok, kan gebeuren. De volgende planning is week 50, maar als we bellen om te vragen of ze nog komen. Krijgen we de mededeling of we nog geen brief hebben onvangen dat ze een productieachterstand hebben.

Omdat ik hun na de eerste opschuiving van de planning niet meer vertrouwde ben ik nog wel naar de vestiging gereden. En wat bleek ze werken uit een klein huisje. Ze besteden alles uit aan een andere bedrijf.
Als we nu contact opnemen met de uitvoerende bedrijf blijkt het dat Laweto een betalingsachterstand heeft van 6 maanden en dat ze om die redenen niet meer voor hun werken. We hebben van hun het advies gekregen om aangifte te doen en een rechtzaak tegen ze te beginnen. Wat we nu ook zullen doen.

Robbie
Laatst gewijzigd door csieuw op 09 dec 2007 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Edmee
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 08:48

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Edmee »

Hallo Robbie,

Bedankt voor je reaktie. Het is me wel duidelijk geworden dat we geen zaken gaan doen met dit bedrijf. Ik vond het al zo vreemd dat ze in hun offerte echt ver onder de prijs van andere bedrijven zaten. Als ik zo de verhalen verder lees op dit forum dan lijkt die kozijnenwereld me een wildwest wereldje met vele louche figuren/praktijken :twisted: . Hoe weet je nu of je wel met een bonafide bedrijf te maken hebt :?: :? ? Echt rot voor je dat het zo ver moet komen dat je een rechtzaak tegen ze moet beginnen. Ik hoop dat je straks aan het langste eind mag trekken :lol: . Nogmaals bedankt voor je verhaal en sukses!

Vr.gr. Edmée

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Edmee. Ik heb hier op dit topic al vaker aangegeven, dat men ook even kan kijken bij de firma Belisol. Werkt door het hele land, dus vast ook bij jullie in de buurt. Kijk even op hun site.

Wij en meerdere buurtjes hier, hebben er hele goede ervaring mee.

Bij ons werd het uitgevoerd door Renster te Deventer.

Edmee
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2007 08:48

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Edmee »

Het lijkt wel of er naast een enkele goeie ervaringen er altijd een nog groter aantal slechtere ervaringen voorkomen (Design Bouw, GoedkopeKozijnen maar ook Belisol). En hoe komt het toch dat al die kozijnen bedrijven allemaal vanuit het oosten des lands opereren? Heeft dat idd met kozijnenimport uit Duitsland te maken? Ik zit in Utrecht.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door G7 »

Wil hierbij wel even vermelden, dat de kozijnen van Belisol, uit Belgie komen. Belisol is een bedrijf dat al 30 jaar bestaat en voornamelijk opereert in Belgie, Nederland en Frankrijk.

Kijk, je kunt nog zulke goede kozijnen hebben, als het niet goed geplaats wordt, heb je alsnog ellende. Ik spreek alleen maar uit onze en hier uit in in de buurt ervaring. Ook de nazorg is prima, mede dankzij de aannemer, de firma Renster.

Groetjes.

ejvu
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007 22:47

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door ejvu »

Hallo

Wij hebben ook onze kozijnen bij laweto besteld. Ze zijn inmiddels wel begonnen maar waren allereerst al 2 dagen te laat zeggen dat ze zaterdag ook komen maar dan komt de aannemer niet opdagen en dan bel je met laweto en dan doen ze of ze dit niet verwacht hadden. Die mensen zijn niet te vertrouwen. Ze hadden gezegd dat ze het in 7 werkdagen klaar zouden krijgen. Ze hebben er inmiddels 10 werkdagen aan gewerkt en zijn nu op de helft. We weten niet wanneer ze nu wee komen. Voor de rest valt er niet te praten met het bedrijf laweto. Wij zijn ons aan het beraden wat voor stappen wij gaan nemen.

Evert Jan

mienni
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2008 16:02

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door mienni »

Beste Edmee en andere potentiele kozijnen kopers,
Wij hebben ook net een ervaring achter de rug met het laten plaatsen van kunststof kozijnen. Ons advies is om ALLES maar dan ook ALLES vast te laten leggen, ook wat er telefonisch of mondeling wordt gezegd, omdat je geen poot hebt om op te staan als er iets misgaat. Als het bedrijf dit al niet wil vastleggen, houdt er maar mee op, want dan gaat het geheid fout, voor jullie. Ook een bekend bedrijf is niet te vertrouwen als het om 'fouten' gaat. dit hebben wij ervaren.
Veel succes en veel consumenenplezier in 2008.
mienni

axlbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2008 10:04

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door axlbo »

Beste Edmee,

Ik heb zelf al een bestelling gedaan bij LAWETO. Ik heb nog niet echt slechte ervaring met ze, maar Ik had ook geen zin om vooraf al te betalen (ervaring met bouwbedrijven). Ik heb toen afgedwongen dat ze de kosten van de bankgarantie van de offerte afhalen.
Als het goed is krijgen ze morgen het materiaal binnen en dan hoop ik snel geholpen te worden.

Mocht het toch allemaal te lang duren kan ik alsnog het contract ontbinden (hoop ik). Dan ben ik dus hooguit mn kosten van mn bankgarantie kwijt (75,-)

pino31
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:57

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door pino31 »

hoi axlbo,

en hoe is het verlopen met laweto?? wij zijn ons aan het orienteren en laweto hoort ook bij 1 van onze keuzes.... ik hoop wat van je te horen. groetjes

axlbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2008 10:04

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door axlbo »

Vorige week ben ik gebeld en gezien ik Feb op vakantie ben hebben ze de afspraak gemaakt om de eerste week van Maart te komen. Zo ver zo goed.
Wordt vervolgd...

Tip: Je kan wel flink lager dan de offerte.Ik had een offerte van 5500,-. Daar heb ik nu 5000,- van kunnen maken en daarbij nog voor elk raam een Hor bij gekregen en voor de vaste ramen ventilatie roosters.

MaJo4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2008 09:54

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door MaJo4 »

Hallo axlbo,

Ik ben eigenlijk verbaasd dat je vorige week contact heb gehad met LAWETO. Hoe zit dat nu? Kan je ze nu ook nog bereiken?

In oktober 2007 begon ons zeer prettig contact. Ze hadden al meteen ons vertrouwen gewonnen! Maarrr...
Nu proberen we al een aantal dagen contact met ze te leggen. We hebben wat afgebeld! Allemaal verschillende telefoonnrs. Je wordt steeds doorgeschakeld naar een antwoordapp., waar je geen bericht op achter kan laten.
In januari zouden de werkzaamheden nl beginnen... valt weinig te regelen en verder af te spreken, wanneer je ze niet eens meer telefonisch kan bereiken en als je geen mail-reactie krijgt!!

Ondertussen contact gehad met het bedrijf DELTA kozijnen, die de feitelijke werkzaamheden zou verrichten.
Wat blijkt..... ze doen vanaf november 2007 geen zaken meer met LAWETO! Er liggen nl achterstallige betalingen!!!!
Nu gaat DELTA kozijnen een rechtszaak beginnen, dit kregen wij gisteren van DELTA kozijnen zelf te horen.

Probeer maar zelf contact te leggen met hun, misschien heb je meer geluk? Ik ben nl erg benieuwd of LAWETO hun verplichtingen/afspraken wel nakomt bij anderen...

Groetjes...

pino31
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:57

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door pino31 »

ik heb ze gister zonder problemen kunnen bereiken...heb een aanbetaling gedaan?? Ik weet dat ze zijn gestopt met hun installatie bedrijf omdat die niet naar hun zin werkte bij de klant...wie spreekt de waarheid he....succes :shock: :cry:

MaJo4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2008 09:54

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door MaJo4 »

Hallo pino31,

Ben benieuwd welk nummer je gebeld hebt... Het normale nummer van de site, van de correspondentie, 06? We hebben ze allemaal geprobeerd. Alles wordt doorgeschakeld naar het antwoordapparaat, waar je niets op kunt inspreken.
Wij hebben nog steeds niemand kunnen bereiken... Op de mail ook geen reactie.

Wij durven niet meer met hun in zee te gaan.

Helaas.. pindakaas!

pino31
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:57

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door pino31 »

zal morgen kijken welk nr ik heb gebeld. Desnoods kan ik jou dat doorgeven. Wij twijvelen ook, maar het scheelt 3000 met andere offertes!

Johan v O
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2008 16:15

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Johan v O »

Met dit bedrijf is absoluut geen zaken te doen! Er valt goed mee te onderhandelen om een scherpe offerte te krijgen maar als de overeenkomst getekend en aanbetaald is dan doen ze niets meer. Ik heb begin juni kozijnen besteld voor heel het huis (16 stuks) en ze zijn pas recentelijk geplaatst en niet door Laweto maar door een bedrijf wat ik zelf heb ingeschakeld want ik was het wachten beu. Ik zit al weer maanden te wachten op een gedeeltelijke terugbetaling van de aanbetaling, zoals beloofd, en op de bijbestelde horren.

De, uiteindelijk, geleverde kozijnen waren ook grotendeels niet volgens afspraak. Geen draai/kiep, verkeerde middenstijlen, verkeerde deurhoogte, geen staal rondom.

Vervolgens reageren ze ook nergens op. Ik heb ze totaal ongeveer 45x gebeld en 25x gemaild. Reactie is nihil.

Ik heb ondertussen maar een advocaat ingeschakeld om het geld en de horren af te dwingen.

Advies: doe er geen zaken mee en betaal zeker niets aan!

MaJo4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2008 09:54

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door MaJo4 »

Hallo Johan,
Bedankt voor de tip!!!
Groetjes en veel succes met de afhandeling!!!!

Pino31,
Ik denk niet dat je een nummer door kan geven via deze forum. Wat mij betreft ... tis best zo!
Het is mij overduidelijk geworden dat ik hier geen zaken mee moet doen.

Gr. MaJo4

pino31
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2008 21:57

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door pino31 »

ahhhh wat erg allemaal, met wie kan je wel veilig zaken doen. erg lastig allemaal! Ik ga hun dit allemaal voorleggen, mijn telefoontjes nemen ze nu ik nog niks heb toegezegt gewoon nog aan....hou jullie op de hoogte. Het klinkt allemaal zo mooie en goed he!

MaJo4
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2008 09:54

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door MaJo4 »

...ik hoor graag hoe 't jou en anderen vergaat, hoop op 't beste.

gr. MaJo4

Bas101
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2008 14:58

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Bas101 »

Onze ervaringen met Laweto verliep ook niet zonder strubbelingen. Het klopt idd. dat het montage bedrijf Delta slecht werk leverde. Wij zijn daar zelf de dupe van geweest. Inmiddels is alles gelukkig wel opgelost. Ze hebben een nieuw montagebedrijf die voor hun werkt en wat wij daar van hebben meegemaakt is dat het aardige mannen zijn die goed kunnen werken.
Het heeft al met al wel lang geduurt maar naar tevredenheid opgelost.

Gesloten