LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] douche/toilet/cv/spachtelwerk

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
guus45

douche/toilet/cv/spachtelwerk

Ongelezen bericht door guus45 »

Hallo allemaal,

Is er misschien iemand, of meerdere personen die slechte ervaringen :oops: :( :oops: :cry: :cry: heeft met het bedrijf Kebo ( Hubert Kerstens ) te Veenendaal?

Heel graag verneem ik dat dan van u.

Groeten

Guus

tennis

Re: douche/toilet/cv/spachtelwerk

Ongelezen bericht door tennis »

guus45 schreef:Hallo allemaal,

Is er misschien iemand, of meerdere personen die slechte ervaringen :oops: :( :oops: :cry: :cry: heeft met het bedrijf Kebo ( Hubert Kerstens ) te Veenendaal?

Heel graag verneem ik dat dan van u.

Groeten

Guus
Waarom slechte ervaringen, dus mensen welke goede ervaringen hebben, kunnen niet reageren.
Trouwens is dit een oproep, en geen consumentenvraag!

guus45

uiteraard mogen mensen met goede ervaringen ook reageren

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

En dan reageert er niemand. Hoe komt dat? U zult wat meer details moeten prijsgeven over wat u is overkomen.

guus45

troubleshooter schreef:En dan reageert er niemand. Hoe komt dat? U zult wat meer details moeten prijsgeven over wat u is overkomen.
Ik wil geen mensen onnodig beschadigen op dit forum, vandaar dat ik geen details heb prijsgegeven. ik zal in grote lijnen aangeven wat het probleem is. Ik heb een renovatie uit handen gegeven aan dit bedrijf, vanaf dag 1 zijn er problemen geweest met de uitvoering van het werk, de planning ( was 4 weken, maar was al uitgelopen tot 5 en een halve week ) en de kwaliteit van het werk etc.etc. Tot het moment dat het gehele huis gespachteld moest worden, dat werk was van een dusdanige slechte kwaliteit, ook nadat het voor een deel overnieuw was gedaan, dat ik gereclameerd heb. Vanaf dat moment heeft de aannemer geen werkzaamheden meer verricht, goederen meegenomen uit de woning, de sleutel in de postbus achtergelaten en mij gesommeerd het restant per direct over te maken eer hij weer verder zou gaan met de werkzaamheden. Ik heb dat restantbedrag uiteraard niet voldaan maar dat heeft weer als gevolg dat er nu dus helemaal niets meer gebeurd, met alle gevolgen van dien, dubbele lasten omdat ik er niet kan wonen, leveranciers die uitstel moeten verlenen voor het brengen van goederen en een vloer die niet gelegd kan worden volgens afspraak en een advocaat in moeten schakelen etc.etc.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is behoorlijk geescaleerd. Was U niet te kritisch ? Als U zich al druk maakt over een tijdsoverschrijding van de werkzaamheden met een week vrees ik dat U niet de makkelijkste bent. Heeft U foto's ?

Biaden

Ongelezen bericht door Biaden »

sjoegel schreef:Het is behoorlijk geescaleerd. Was U niet te kritisch ? Als U zich al druk maakt over een tijdsoverschrijding van de werkzaamheden met een week vrees ik dat U niet de makkelijkste bent. Heeft U foto's ?
Hij was al een week langer bezig en was nog niet klaar en ik vindt dat je op zo'n verbouwing makkelijk een goede planning kan maken en wat het kritische betreft daar zal hij daar wel een reden toe hebben gehad.

guus45

Biaden schreef:
sjoegel schreef:Het is behoorlijk geescaleerd. Was U niet te kritisch ? Als U zich al druk maakt over een tijdsoverschrijding van de werkzaamheden met een week vrees ik dat U niet de makkelijkste bent. Heeft U foto's ?
Hij was al een week langer bezig en was nog niet klaar en ik vindt dat je op zo'n verbouwing makkelijk een goede planning kan maken en wat het kritische betreft daar zal hij daar wel een reden toe hebben gehad.
Wat is kritisch? Als alle deurposten onder gesmeerd zijn, nieuwe dozen t.b.v. electra compleet dicht gesmeerd en mee gespachteld worden, op sommige plaatsen de spachtel net zo dik is als de plint, scheuren niet eerst gerepareerd worden voor het spachtelen, er direct na het spachtelen scheuren ontstaan. In de badkamer een tegel geplakt word over een centraaldoos zonder deze centraaldoos toegankelijk te houden, sierstrips tussen de tegels die niet op elkaar aansluiten. Tja ben je dan te kritisch? Wat betref de planning, er stond 4 weken voor, de helft van het werk was nog niet af, alle werkzaamheden waren half af, badkamer,toilet,cv ketel, overal is aan begonnen maar niets is afgemaakt. Een voorbeeld, de cv is als eerste gehangen en ten dele aangesloten op twee leidingen na, dat bleef zo vanaf begin werkzaamheden tot het weglopen van de aannemer. Ben je dan te kritisch en val je dan maar zo over een weekje overschrijding van de planning?

Biaden

Dan ben je zeker niet kritisch maar heel coulant ik begrijp alleen niet dat
je in zo iemand nog tijd steek ik zou hem op alle fronten in gebreke stellen
en het vel over ze neus trekken je kan er alleen maar blij om zijn dat ie weg blijft

guus45

uiteraard heb ik hem in gebreke gesteld, echter in de nederlandse wet schijnt vermeld te staan dat je zo'n iemand toch binnen een redelijke termijn de kans moet bieden de werkzaamheden te hervatten en de tekortkomingen te laten herstellen, ik heb daar totaal geen vertrouwen meer in maar moet hem toch die mogelijkheid bieden. Ik heb dat dus gedaan en ja hoor, de reactie is daar, hij heeft tijd nodig om overleg te voeren met zijn raadsman!! Dus kan ik nog steeds niet verder.

Biaden

guus45 schreef:uiteraard heb ik hem in gebreke gesteld, echter in de nederlandse wet schijnt vermeld te staan dat je zo'n iemand toch binnen een redelijke termijn de kans moet bieden de werkzaamheden te hervatten en de tekortkomingen te laten herstellen, ik heb daar totaal geen vertrouwen meer in maar moet hem toch die mogelijkheid bieden. Ik heb dat dus gedaan en ja hoor, de reactie is daar, hij heeft tijd nodig om overleg te voeren met zijn raadsman!! Dus kan ik nog steeds niet verder.

Toen je hem in gebreke heb gesteld heb je er toen ook een termijn in vermeld wanneer het opgelost dient te worden zo niet dan moet je op zijn reactie reageren en daar als nog een termijn in vermelden zo kan je jezelf behoeden van lange onderhandeling tactieken want vaak gaan ze lang corresponderen net zo lang tot de tegen partij het zat wordt en de handdoek in de ring gooit zoek ook eens uit of hij aangesloten zit bij een branchevereniging en maak dit voorval daar ook bekend

guus45

Ja ik heb hem meerdere keren in gebreke gesteld, nu heeft een advocaat dat nogmaals voor mij gedaan, de reactie was dat er overleg gevoerd moest worden met zij rechtsbijstand dus dat betekend inderdaad dat er mijnsinziens geprobeerd word tijd te rekken en mij daar murw mee te maken. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zal gaan verlopen en ik zeg niet dat ik dat vol ga houden maar ik ga zeker proberen niet mee te gaan in de tactiek van die aannemer. Ik zal alles in het werk stellen om deze kwestie zsm op te lossen, echter ik maak dit voor de eerste keer mee dus kan niets met zekerheid zeggen

Biaden

Maar heb je raadsman ook een termijn er in vermeld van ik noem maar wat tien dagen want dat staat er gemiddeld voor.
Want dan weet je waar je aan toe bent en mocht hij besluiten om het af te maken huur dan een bouw expert in die een rapport op maakt met gebreken het kost je dan wel wat maar dat verdient zich terug want bedenk wel dat zulke dingen die je laat uitvoeren waarde bepalend zijn voor je woning

guus45

Biaden schreef:Maar heb je raadsman ook een termijn er in vermeld van ik noem maar wat tien dagen want dat staat er gemiddeld voor.
Want dan weet je waar je aan toe bent en mocht hij besluiten om het af te maken huur dan een bouw expert in die een rapport op maakt met gebreken het kost je dan wel wat maar dat verdient zich terug want bedenk wel dat zulke dingen die je laat uitvoeren waarde bepalend zijn voor je woning
Ja mijn raadsman heeft een termijn van 8 dagen gesteld, die termijn is verlopen. Net voor het verlopen van de termijn heeft de rechtsbijstand van de aannemer laten weten dat ze tijd nodig hebben om te reageren. Dit betekend dus dat er nog niet inhoudelijk door de aannemer op de kwestie is ingegaan. Ik zou nu wel verder mogen gaan omdat er niet inhoudelijk is ingegaan op de zaak door de aannemer en zijn rechtsbijstand, echter is dit slim? Het zou kunnen zijn dat een rechter later alsnog beslist dat ik de aannemer onterecht heb buitengesloten. Ik heb het bruine vermoeden dat het de bedoeling is van de aannemer en zijn raadsman om het een langdurige kwestie te maken waardoor ik dingen zou doen die in hun voordeel werken. Een bouwexpert word er zowiezo ingeschakeld, ook al maakt de aannemer het werk niet af, die heb ik nodig om te bepalen of het werk inderdaad slecht is uitgevoerd, ook dient er een expert ingeschakeld te worden om te bepalen wat de werkzaamheden hadden mogen kosten en dan moet ik nog de extra kosten die ik moet maken laten bepalen om die eventueel te verhalen op de aannemer. Al met al een heel gedoe waar ik niet om heb gevraagd maar waar ik wel toe gedwongen word door de handelwijze van de aannemer.

mm74

Ongelezen bericht door mm74 »

Hoe is dit afgelopen? Of nog steeds aan de gang? zit met iets soortgelijks....

guus45

mm74 schreef:Hoe is dit afgelopen? Of nog steeds aan de gang? zit met iets soortgelijks....
Het is nog steeds gaande, dat betekend dat alles nog steeds stil staat, ik hoop deze week iets meer te horen maar denk dat het einde nog niet in zicht is. Wat is er dan aan de hand bij jou?

mikster

Ongelezen bericht door mikster »

Wij hebben alleen goede ervaringen met Hubert. Hij heeft voor ons een badkamer geplaatst (alles: vloeren, tegelwerk, leidingwerk), een wastafel op een zolder gemaakt met aparte geiser, een ombouw gemaakt om een ventilator, diverse werkzaamheden in een keuken... Kortom, we hebben veel kluswerk door hem laten doen en dat ging altijd goed.
Ons eerste contact met Hubert dateert al van meer dan zes jaar geleden. Hij werd ons toen aanbevolen door een collega die praktisch een heel huis door hem had laten afbouwen.
Ik ben dan ook verbaasd om op dit forum zo'n negatieve ervaring te lezen en ik veronderstel dat dit een uitzondering zal zijn.

guus45

U mag zich gelukkig prijzen met het blijkbaar goede werk wat geleverd is bij u, echter er zijn inmiddels een aantal personen die zich bij mij hebben gemeld, die niet op deze site willen reageren maar die ook zeer slechte ervaringen hebben met Kebo. Uit de reacties blijkt dat Kebo zijn werk afmaakt als er geen kritiek komt, is dat wel het geval dan zal Kebo niets nalaten om de consument het heel moeilijk te maken en proberen er zelf financieel beter van te worden.

Gesloten