LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kunststof kozijnen, maar dan positief

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
deboer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 15:32

kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door deboer »

Wie o wie kan mij een betrouwbaar adres geven van een (kunststof) kozijnenboer in de regio rotterdam. Ik lees hier iets teveel negatieve berichten.

Ik weet o.a. VK-Bouw, Ron Meijer, Window World en wat lokale aannemertjes te vinden.

Als iemand mij kan vertellen of ze met één van deze bedrijven ervaring hebben dan ben ik zeer dankbaar.

Ik ben benieuwd

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door bojanneke »

Ik heb positieve ervaringen met Stolk bv uit Pernis.

Ik had 4 of 5 verschillende bedrijven uitgenodigd, en Stolk sprong eruit wat betreft het maken van een duidelijke en zeer complete offerte.
(de prijs was overigens niet de laagste)

Tijdens het plaatsen is er nog wel een probleem geweest met een kozijn dat verkeerd was gemaakt in de fabriek, maar er werd zonder discusie een nieuw kozijn besteld.
Hierdoor heb wel mijn zorgen gehad, en heb ik ook lang moeten wachten eer de klus helemaal af was, maar ook de rekening( met korting voor het ongemak) kwam pas toen ik helemaal tevreden was. (had wel 30% aanbetaald).

Waar ik destijds bij mijn keuze op heb gelet is

VKG keurmerk
Complete offerte inclusief afwerking
Verkoper uit het vak (geen jasje dasje type)
Geen bedrijven die zich met financieringen bezig houden
Bedrijven zonder VKG keurmerk altijd vragen naar wijze van monteren, een kozijn hoord namelijk niet met purschuim vastgezet te worden, de juiste manier is montage op een stelkozijn.

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door santygo »

Ga ook eens kijken bij de firma Reeman in Spijkenisse, krijg je geen spijt van

leontb
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jun 2005 02:18

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door leontb »

Kijk ook eens op Http://www.ramalux.nl.

Op internet had ik er al lovende berichten over gevonden, deze week hebben ze bij ons 2 schuipuien geplaatst. Van het eerste tot het laatste contact: alles perfect. Ze zitten in Sittard maar komen overal.

Succes !
Leon

akker
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2005 08:08

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door akker »

Hallo,

Wij hebben in ons nieuwe huis wat ze nu aan het bouwen zijn alles kunstof. Mischien is niet de dealer de juiste zoektocht
want er zit veel verschil in kunstof kozijnen.
wij hebben ons goed laten inlichten en zijn uitgekomen bij het merk WERU. Deze kozijnen hebben ook indien gewenst een beveiligings alarm erin verwerkt. Ik zou zeggen zoek een dealer in jebuurt en ga kijken.

gr

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door bojanneke »

De dealer is nu juist wel een zeer bepalende factor als het gaat om je keuze.
Goede kozijnen die slecht geplaatst zijn, kunnen achteraf een hoop problemen opleveren.
Te denken valt aan lekkage, tocht en kozijnen die op den duur los komen.

RoySpijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2006 15:37

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door RoySpijk »

Probeer ook eens Promi Kunststoftechniek uit Enschede.

Hij heeft bij ons de hele woning gedaan en hun werken door heel Nederland!

Dit is een betrouwbaar bedrijf en de eigenaar doet bijna alles zelf wat een voordeel heeft dat hij het enige aanspreekpunt is binnen dat bedrijf en niet samen met bijvoorbeeld 30 anderen!

Gewoon een goed produckt voor een goede prijs!

www.promi.nl

Succes

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door bojanneke »

Zat even het werk van Promi te bekijken.
Dat brengt me bij de volgende tip.

Veel kozijnenboeren hebben moeite met het maken van fatsoenlijke dorpels. Je ziet bijvoorbeeld vensterbanken die buiten worden toegepast als waterdorpels, terwijl ze gewoon geglazuurde stenen dorpels zouden moeten maken (als het duurzaam moet tenminste).
Vooral ook loopdorpels in deuren kunnen beter niet uit kunstof zijn, ze slijten namelijk nogal hard weg.
Deze loopdorpels moeten dan tenminste beschermd zijn bijv. met RVS afwerking, maar het beste is toch gewoon een hardstenen dorpel die nagenoeg onverslijtbaar is, en echt niet meer hoeft te kosten.
Het punt is vaak alleen dat velen niet kunnen metselen, en daarom kiezen voor knip en plakwerk met afwerkingsmateriaal dat voor binnenafwerking bedoelt is.

Bryke
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 dec 2005 12:04

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Bryke »

Wij hebben kozijnen van Avi bouw uit Barendrecht. Ze waren niet de goedkoopste uit de offertes maar ook niet de duurste. Maar nadat we in de showroom waren geweest en een goede indruk hadden van dit bedrijf hebben we ze bij hun besteld.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door felicitas »

het beste is gewoon gaan kijken bij u in de buurt naar montages van de bedrijven, ga met die mensen praten en dan hoor je uit eerste hand hoe een bedrijf monteert afwerkt en ook wat voor service ze leveren, wat alle drie toch heel belangrijke dingen zijn, echt slechte kunststof kozijnen zijn er niet echt meer en moet je kijken naar de details, hoe ziet er iets uit, bedrijven die al langer dan gisteren bestaan kunnen je toch makkelijk in een straal van 50 km honderden klanten laten zien, de eendagsvliegen of bedrijven die nog met net bestaan of erger die weer is zijn doorgestart na een faillsement kunnen dat gewoon niet.
ga op je eigen gevoel af en kijk goed om je heen dat is altijd nog de beste methode, vergeet niet het gaat altijd om veel geld wat je maar 1 keer kunt uitgeven.

Margareth Stuivenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2006 16:13

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Margareth Stuivenberg »

GeBo kunststoftechniek heeft bij mij nieuwe kozijnen geplaatst, zeker niet duur in vergelijking met andere offertes (design bouw, eln, belisol,)terwijl ze de dezelfde kwaliteit bieden als die anderen, Gebo doet niet moeilijk en doet alles in overleg en zijn zeer netjes en correct..
ik zou zeggen probeer eens!!!!
053-4288844

Danielle1
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2006 18:50

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Danielle1 »

Hallo Margareth,

Ik zou graag in contact met u willen komen, ik ben nl.ook van plan om kunstof kozijnen te laten plaatsen door Gebo, zou fijn zijn om ervaringen uit te wisselen.

Groetjes danielle

Margareth Stuivenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2006 16:13

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Margareth Stuivenberg »

Beste Danielle, als je contact met mij wil hebben stuur mij dan een e-mail met je telefoonnummer, dan neem ik graag contact met je op.

ienie mienie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:17

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door ienie mienie »

Danielle pas op!!
Margareth Stuivenberg kan beter een advertentie plaatsen om klanten voor Gebo te krijgen want dit ligt er wel heel erg dik boven op, op 1 of andere manier wordt zij hier beter van.

Margareth Stuivenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2006 16:13

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Margareth Stuivenberg »

Ienie mienie kan beter naar sesamstraat kijken!!!!!!!!!
ik wil de mensen gewoon adviseren!!!!!

Dick from Houten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2006 12:31

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door Dick from Houten »

Mijn advies: Niet met GEBO in zee gaan.
Tenzij je van slordig opgestelde koopovereenkomsten, wazige praatjes over wel of niet benodigde bouwvergunningen, en een een wel heel 'soepele' manier van werken houdt.
Een aardige verkoper die zijn best lijkt te doen maar duidelijk zijn (administratieve) zaakjes totaal niet op orde heeft (belangrijkste klachten: ik moet zelf steeds contact zoeken en hij levert geen gegevens aan voor de benodigde bouwvergunning).
Heb uiteindelijk een pissige brief gestuurd en gezamenlijk hebben we van de koopovereenkomst (2 dakkapellen, gevelbekleding en nieuwe voorgevel) afgezien.

habeetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2006 23:41

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door habeetje »

In juli mijn woning laten renoveren.
Reeman te Spijkenisse gewoon klasse !!!!!!

uitermate correcte verkoper (Ron of Rob ??)
prettige en vakkundige monteurs.(Ron of Rob?? en Adrie)

en dat alles voor een schappelijk prijsje.

Enig minpuntje: levertijd 5 weken (druk ??)

buffel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2007 10:40

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door buffel »

Beste mevr de Boer als ik u mag aanraden om gebo te nemen uit Enschede.Deze mensen werken snel ,goed en schoon en ze komen hun afspraken na wij hebben hier in de buurt alleen maar goede ervaringen

gadgetsshop
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2007 09:51

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door gadgetsshop »

In mei 2006 de achtergevel laten renoveren door GeBo en dat is onze grootste fout ooit geweest. Onze gevel werdt totaal vervangen incl. het zonnescherm. Nadat de gevel gemonteerd was hebben we moeten wachten tot september voordat het scherm gemonteerd werdt. Op zich is dat geen probleem maar met allerlei leugens en verhalen werden afspraken opgeschoven tot september. Na de montage van het zonnescherm begon de ellende pas echt goed. De nieuwe gevel was niet bestand tegen de enorme krachten van het zonnescherm van 6,10m en kwam naar buiten zetten waardoor er een gevaarlijke situatie ontstaat. Tijdens de eerste gesprekken met de verkoper en tevens eigenaar bleek GeBo een prima service te hebben dus begonnen we te bellen. Nu bijna een jaar verder weten we wat service betekend bij GeBo. Je wordt niet serieus behandeld, je kunt een grote bek van ze krijgen en de verkoper / eigenaar neemt in geen geval ( nummerherkenning ) de telefoon op. Terug gebeld worden via de zaak gebeurd ondanks vele toezeggingen nooit dus bleek een onverwachts bezoek de oplossing. Tijdens dit bezoek kom je de echte persoon in kwestie tegen zonder mooie praatjes maar met een grote bek. HET WORDT OPGELOST ALS HET ONS UITKOMT KRIJG JE TE HOREN. Ach we zijn pas een jaar verder dus wat maak je je als klant toch zorgen wat de service is toch perfect ?? Op 18-06-07 komen de monteurs de herstel werkzaamheden uitvoeren nadat meerdere personen zijn LANGS geweest. Helaas geen juiste spullen bij zich en vertrekken wederom zonder enige arbeid. Wij hopen nu in augustus 2007 als nog dat de reparatie zal worden uitgevoerd maar vertrouwen in GeBo is er al sinds september vorig jaar niet meer en we hopen op deze manier vele andere vooraf te kunnen inlichten zodat u deze ellende bespaard blijft. Wij zijn van menig dat dit soort bedrijven in aanmerking moeten komen voor de KOUDE DOUCHE en vragen u dan ook problemem te melden op deze site.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: kunststof kozijnen, maar dan positief

Ongelezen bericht door felicitas »

het beste is gewoon gaan kijken bij u in de buurt naar montages van de bedrijven, ga met die mensen praten en dan hoor je uit eerste hand hoe een bedrijf monteert afwerkt en ook wat voor service ze leveren, wat alle drie toch heel belangrijke dingen zijn, echt slechte kunststof kozijnen zijn er niet echt meer en moet je kijken naar de details, hoe ziet er iets uit, bedrijven die al langer dan gisteren bestaan kunnen je toch makkelijk in een straal van 50 km honderden klanten laten zien, de eendagsvliegen of bedrijven die nog met net bestaan of erger die weer is zijn doorgestart na een faillsement kunnen dat gewoon niet.
ga op je eigen gevoel af en kijk goed om je heen dat is altijd nog de beste methode, vergeet niet het gaat altijd om veel geld wat je maar 1 keer kunt uitgeven.

Gesloten