Liander stuurt metercontroleurs langs

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Liander stuurt metercontroleurs langs

Ongelezen bericht door 16again »

riddert schreef:
06 jul 2026 13:19
Het gaat helemaal niet over meteropnemers. Hoe komt u daar toch bij?
De context is natuurlijk het toegang verkrijgen door babbeltrucs. Verschil tussen meter opnemen of controleren is niet relevant. De fraudeur doet beide niet.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In dit geval betreft het geen meteropname maar een meterkast controle die door Liander/onderaannemer uitgevoerd wordt maar terzijde.

Ts leest in buurtapps dat er medewerkers uit naam van Liander langs de deuren gaan en ook dat buurtbewoners geadviseerd wordt om de deur niet open te doen maar wat nog niet vaststaat is dat het nepcontroleurs zouden kunnen zijn.
In het topic wordt de werkwijze van Liander er bijgehaald en daar valt Ts over omdat de onderaannemer zoals in de aankondigingsbrief staat geen strakke planning aan kan geven.

Nepcontroleurs zouden van die aankondigingsbrief misbruik kunnen maken maar dan vraag ik me hoe dan, want nepcontroleurs krijgen zo'n aankondigingsbrief niet en kunnen dus ook niet weten dat er een meterkast controle gaat plaats vinden.

De deur voor vreemden niet open doen lijkt mij een verkeerd advies want dat wekt angst en wantrouwen op en kan averechts uitpakken bij een calamiteit in de buurt.
Het is wel raadzaam om voorzichtig te zijn met wie je binnen laat, vragen wat het doel van het bezoek is en uiteraard om een legitimatie bewijs te vragen en in geval van een meterkast controle alleen toegang tot de meterkast te geven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, TS heeft het over metercontroleurs...

Als de slimme meter de standen zelf door kan geven is die meteropnemer niet meer nodig, die komt ook niet meer.

Evenzogoed is het weer een typisch consumenneketopic. Het gaat helemaal nergens over, er wordt van alles bijgehaald, en niemand wordt er wijzer van.

Ik denk dat het langzamerhand tijd wordt voor een slotje.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
06 jul 2026 14:03
WA als moderator, is je ook goed gelukt bij het Dalurentopic....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
06 jul 2026 15:20
witte angora schreef:
06 jul 2026 14:03
WA als moderator, is je ook goed gelukt bij het Dalurentopic....
Nou nee, ik heb geen melding gedaan of wat dan ook...

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
06 jul 2026 11:40
Dat Liander brieven stuurt en dan op zijn site meldt dat er wellicht iemand van een aannemer aanbelt de komende maanden kan anno 2026 prima. De reden dat de aannemer moeilijk kan plannen is gewoon valide, zeker met alle personeelstekorten.

Deze bezoekjes doen ze gewoon tussendoor of als er wat minder storingen zijn dus zijn gewoon moeilijk te plannen.
Dat dus. Veel spannender is het wat mij betreft niet. En zeker niet omdat het gewoon controleerbaar is.

Plaats reactie