Een aantal jaren geleden hebben wij door een loodgietersbedrijf de badkamer laten verbouwen, waarbij hij diverse leidingen heeft verlegd. Nu moet er een nieuwe HR ketel geplaatst worden en blijkt dat hij de leiding niet op de ontluchtingspijp heeft aangesloten. Gevolg is dat de afvoer van de CV niet op de ontluchtingspijp mag worden aangesloten er moet dus een andere (dure) oplossing komen. Mijn vraag is nu of een loodgieter verplicht is om de door hem aangelegde leidingen op de ontluchtingspijp aan te sluiten?
Sandy.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet loodgieter ontluchtingspijp installeren
Re: Moet loodgieter ontluchtingspijp installeren
Je bedoeld dus, dat er geen ontluchtingspijp op het riool is gemaakt.
Zoals ik lees, is de badkamer alleen verbouwd worden, dus is er ook in de oude situatie geen ontluchtingspijp geweest.
Waarom zou het bedrijf dan wel een maken?
Zoals ik lees, is de badkamer alleen verbouwd worden, dus is er ook in de oude situatie geen ontluchtingspijp geweest.
Waarom zou het bedrijf dan wel een maken?
Heeft de loodgieter ook de ketel geplaatst? Is de ketel in de badkamer, of heeft de loodgieter direct bij de ketel dingen geplaatst?
De vraag is duidelijk, had de loodgieter de leiding moeten plaatsen, maar daar is nog wel wat meer info voor nodig.
De vraag is duidelijk, had de loodgieter de leiding moeten plaatsen, maar daar is nog wel wat meer info voor nodig.
Er is een ontluchtingspijp aanwezig op de zolder maar nu blijkt dat bij de verbouwing de loodgieter die de meeste leidingen opnieuw heeft aangelegd de afvoer niet op de ontluchtingspijp heeft aangesloten. Met de nieuw te plaatsen ketel op zolder moet er een condensafvoer gemaakt worden voor de ketel. Volgens de loodgieter die de nieuwe ketel gaat plaatsen moet de condensafvoer aangesloten worden op de ontluchtingspijp. Maar omdat de afvoer van de badkamer niet is aangesloten op de ontluchtingspijp zal dit problemen geven.
de afvoer niet op de ontluchtingspijp heeft aangesloten.
Welke afvoer heeft hij niet op de ontluchtingspijp aangesloten ?. En is het een ontluchting die op de riolering zit, en dus eigenlijk BEluchting is of een onluchting via een aparte dakdoorvoer ?
Deze vraag lijkt me overigens meer succes hebben op een klusforum.
http://www.klusidee.nl/Forum/
Ja dat is natuurlijk vervelend.Er is een ontluchtingspijp aanwezig op de zolder maar nu blijkt dat bij de verbouwing de loodgieter die de meeste leidingen opnieuw heeft aangelegd de afvoer niet op de ontluchtingspijp heeft aangesloten.
Dus als ik het goed begrijp, heeft de installateur van de CV ketel getest dat deze niet aangesloten is.
Weetje ook hoe getest?
Een aantal jaren geleden, hoelang is dat?
Heb je niet contact gezocht met het loodgietersbedrijf, om dit te melden?