LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reinigen dakpannen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ronsrace
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:24

Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door ronsrace »

Vorige week melden zich een aantal Engelese werklui bij mij aan de deur. Ze konden ons dak van dakpannen prima reinigen én van een waxlaag voorzien.

Dit leek ons wel wat, zeker omdat er 5 jaar garantie af zou worden gegeven.
Daar osn huis te koop staat betekent dit toch een waardevermeerdering.

€ 1.250,- was de prijs die we afgespraken.
Met drukreinigers ging men het dak op. Alles had men bij in een redelijk nieuwe Ford Transit met Engels kenteken. Op de bus grote reclame over het reinigen van daken en opritten, alles onder garantie. Een bedrijfsnaam of telefoonnummer was echter niet te vinden.

Om 19:00 uur 's avonds was men klaar. Het dak was goed schoongemaakt en van een goedje voorzien. Of dit echte wax is kan ik als leek niet checken.

Er moest contant afgerekend worden. Prima maar waar is het garantiebewijs? Dat zouden ze de volgende dag in de brievenbus stoppen. Ik betaalde ze € 500,- en de dag erna € 750,- .

Het garantiebewijs is echter nooit gekomen en het GSM nummer wat men door heeft gegeven klopt niet.

Ik heb gedurende de dag een video gemaakt waar men niet blij mee was. De Engelse werkers, het busje mét kenteken, alles staat erop.

Wellicht dat meer mensen deze klachten hebben want het zijn natuurlijk oplichters: géén garantie van 5 jaar zoals afgesproken en géén contactgegevens.

Iemand nog een idee hoe dit verder uit te zetten / op te pakken?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je hebt nog geluk. Voor hetzelfde geld vragen ze ineens 10.000 euro. Je bent ook wel heel makkelijk en snel met ze in zee gegaan.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door antonh »

En hoe ziet het dak uit?
Is het mooi geworden?
:D :D

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door chat »

Je hebt de garantie min of meer af gekocht, je hebt immers 500 euro betaald.
Na 2 jaar aankomen voor garantie hoef je niets van te verwachten want je hebt 750 euro niet afbetaald.

Verder weet je het niet, na de eerste bui regen zal je het resuktaat kunnen zien of er een waterwerende laag op zit.
Mischien dat ze het zwart gedaan hebben en hadden ze nog wat tijd over tijdens het verblijf in Nederland.

Wie weet heb je geluk en heb je toch een keurig gereinigd en regenbestendig dakje voor terug.

ronsrace
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2009 13:24

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door ronsrace »

@spiegel: ja, en misschien vroegen ze wel 100.000 euro. Dat wil nog niet zeggen dat ik dan óók met ze in zee zou zijn gegaan.
@AntonH: ja hoor, prima! schoon én een toplaag want het water loopt er zo af! :)
@Chat: Volgens mij zit je er naast. Als ik iets betaal koop ik toch geen garantie af?? Onzin natuurlijk. Jij koopt een bankstel en omdat je dat betaald heb je geen garantie??
En als je mijn bericht goed leest zie je dat ik ook die € 750,- betaald heb.
Dat ze het zwart gedaan hebben mag denk ik voor iedereen wel duidelijk zijn.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Veel van dit soort gasten zeggen dat het bijvoorbeeld 70 euro kost en daarna komen ze met een rekening van 10.000 euro Zigeuners (gereedschap slijpers) zijn hier berucht om.

sanderjb
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2009 09:49

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door sanderjb »

Geweldig verhaal, echt van genoten! Een Transit zonder bedrijfsnaam of telefoonnummer, die zijn nog vrij zeldzaam ook. En dat garantiebewijs dat ze "de volgende dag in de brievenbus" zouden doen... tranen met tuiten. Wat me wel verbaast, is dat dat GSM-nummer niet lijkt te kloppen; ik denk eerder dat het een tijdelijke storing is, dat hoor je wel vaker.

Met 1250 euri ben je inderdaad nog goed weggekomen. Wellicht zelfs een goeie deal, want je geeft aan dat die nieuwe coating nog behoorlijk goed lijkt te zijn. Lijkt me een mooi verkoopargument bij verkoop van je huis. Die garantie? Die moet je verder gewoon niet noemen, dan mist niemand die.

Ik kan er verder weinig nuttigs van zeggen, maar ik houd m'n ogen open voor rechtsgestuurde Transits. En gelukkig heb je de video nog.
Laatst gewijzigd door sanderjb op 09 sep 2009 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Floris Bekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 20:03
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door Floris Bekkers »

Dat waren inderdaad zwart werkers, die lui heb ik al her en der vaker gehoord met hun garantie. Ja tot de deur is die garantie, wij reinigen ook dakpannen maar bij ons word er pas betaald als er bij u een rekening in de bus komt. En wilt u contant dan krijgt u de bon netjes bij betaling met al onze gegevens erop. Ik weet niet hoeveel m2 u heeft maar het klinkt nog best aardig die prijs( als er goed geimpregneerd is)

Groeten Floris Bekkers
Laatst gewijzigd door Floris Bekkers op 15 jul 2009 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.

datwistikniet

Re: Reinigen dakpannen

Ongelezen bericht door datwistikniet »

Wat kost 70 m2 golfplaten reinigen Floris .

Gesloten