LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade door slechte bouw van fundering

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Viperboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2010 10:48

Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door Viperboy »

Hallo,

Ik heb een vraag, waar kan ik de schade die is onstaan door slechte bouw van de fundering.
Hierdoor is de draagbalk op de fundering weggerot (Hout) met als gevolg dat de hele voorgevel van mijn aangebouwde keuken geen steun meer heeft.
De muren beginnen al tescheuren. Ik weet niet wie de aannemer is die deze uitbouw heeft geplaatst, maar mijn aannemer zegt dat hij niet volgens tekening is gebouwd.
Deze aanbouw staat al vanaf 1988 en wij hebben dit huis in November 2008 gekocht, onze buren hebben de zelfde aanbouw een deze hebben de zelfde problemen.
De reperatie gaat ongeveer € 17.500 kosten.
Ik heb rechtsbijstaand verzekering.

Wie kan mij helpen

MVG René

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door wolk4life »

tip voor de volgende x als je een huis koopt laat t goed taxeren en laat dr een bouwkundig onderzoek na doen. want zoals t dr nu na uitziet heb jij verder geen poot meer om op te staan

zotiswat
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2010 11:58

Re: Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door zotiswat »

want zoals t dr nu na uitziet heb jij verder geen poot meer om op te staan
En ook geen fundering! :D

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door wolk4life »

:lol:

Viperboy
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2010 10:48

Re: Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door Viperboy »

Sorry, ik dacht hier toch wel wat hulp te ontvangen.
Maar dat valt zeer tegen, zal dit even doorgeven aan mensen die ik ken.
Dat ze hier in ierder geval geen serieuze antwoorden kunnen verwachten.

MVG

leftfoot
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2010 16:45

Re: Schade door slechte bouw van fundering

Ongelezen bericht door leftfoot »

Tja, ik denk dat er weinig aan te doen is.

Indien een pand wordt gekocht/verkocht, gebeurd dit op bassis van de staat waarin het verkeerd.
In het verleden kwam het zelfs voor, dat de laatste eigenaar zelfs aansprakelijk was voor de kosten van reiniging van de vervuilde grond van 80 jaar daarvoor. Daar is inmiddels een regeling voor getroffen in het verkoopcontract.
Voor de rest heb je alle mogelijkheden het huis te ( laten) controleren en de gebreken mee te wegen in de prijs.
Met uitzondering van verborgen gebreken.
In jouw geval lijkt me dat laatste niet ( echt ) van toepassing, omdat de aanbouw stamt uit 1988 en de aankoop ( én aankoop-inspectie) in 2008 plaatsgevonden heeft ( hebben ). Het lijkt onlogisch dat toen de aangetaste fundering niet gezien zou zijn.
Derhalve geef ik je.. helaas... weinig kans iets te kunnen verhalen.

Gesloten