Wij hadden abonnement Comfort X: hierin zou alles gedekt zijn behalve materialen/onderdelen, dus wel voorrijkosten en arbeidsloon en bij meldingen van storingen.
Na uitgevoerd jaarlijks onderhoud bleek naderhand dat de cv-ketel niet ontlucht te zijn waardoor de druk langzaam minder werd, zo bleek na 1,5 week. Een nalatigheid van de monteur (hij zou een automatisch ontluchter hebben geplaatst maar de ketel niet te hebben ontlucht).
2 weken (!) na melding is er een andere monteur langs geweest die het probleem direct onderkende en heeft opgelost (ketel ontlucht en bijgevuld).
Er werden geen materialen gebruikt. Toch kregen we voor het oplossen van deze nalatigheid van de 1ste monteur een rekening van € 150,00 wegens “buiten abonnement/onderhoud vallend werk” voorrijkosten en arbeidsloon voorgeschoteld. Dit ondanks dat de oorzaak van de storing is veroorzaakt door de 1ste monteur!
En dit ondanks dat gemelde storingen binnen ons abonnement zouden vallen: of de oorzaak van de storing nu door de monteur zelf komt of niet, dat zou feitelijk niet uit mogen maken!
Een verzoek om een aannemelijke en logische verklaring te geven waarom deze storing er buiten zou vallen, is nimmer gegeven. Tegen beter weten in proberen ze hun onterechte factuur te verdedigen met elke keer weer een andere smoes, zoals:
- dat we niet tijdig de storing gemeld hebben, direct na het onderhoud (met onderdruk spuit het water er
niet uit maar druppelt, dus dat duurt even voordat het merkbaar wordt. Bovendien weet je als leek niet wat een mogelijke oorzaak kan zijn);
- dan zou de storing niet binnen ons abonnement Comfort X zou vallen. Op ons waarom-niet wordt nimmer ingegaan.
- Vervolgens zou de storing niet in het toestel zitten maar daarbuiten “dus niet gedekt. Waar dàt staat hebben we nergens kunnen vinden. Bovendien zit de ontluchter ècht wel aan/in het toestel.
- “De (2e) monteur heeft tijdens het storingsbezoek niets kunnen vinden”. Juist, deze monteur onderkende dus direct het probleem en begon gelijk te ontluchten: probleem opgelost!
En zo gingen de smoesjes als maar door.
Warmtegroep komt over als een zeer onprofessioneel, om niet te zeggen amateuristisch bedrijf. Hun abonnementen stellen niets voor: er komt blijkbaar altijd een factuur, abonnement of niet. Ze schuwen niet om met smoezen en leugens oneigenlijke facturen te sturen.
Hun handelswijze riekt m.i. naar oplichting. Ze hebben niet voor niets zo’n lange lijst met merendeels negatieve reacties.
En ook op Radar hebben ze zelfs een eigen platform.
Op negatieve reacties reageren ze alleen met standaard antwoorden. Natuurlijk, ze hebben geen verweer tegen de meeste klachten.
U bent gewaarschuwd!!
Warmte Groep Houten
-
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Warmte Groep Houten
Het klinkt mij alsof u gelijk heeft, helaas is uw gelijk halen bij dit soort bedrijven bijna onmogelijk.
En wat is concreet uw vraag nu?
En wat is concreet uw vraag nu?
-
- Berichten: 32057
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Warmte Groep Houten
Maar valt ontluchten wel binnen het contract? Doorgaans zijn dat dingen die mensen zelf moeten doen.
Re: Warmte Groep Houten
Volgens mij is het voordeel van een automatische ontluchter in de ketel dat je deze niet meer hoeft te ontluchten want het gaat immers automatisch. Of moesten er meer ontlucht worden zoals radiatoren?Noordvaarder schreef: ↑13 jul 2024 13:11Een nalatigheid van de monteur (hij zou een automatisch ontluchter hebben geplaatst maar de ketel niet te hebben ontlucht).
wikop
vindt dit leuk
Re: Warmte Groep Houten
Ik heb dat eigen platform van Houten hier nog niet gevonden. Is dat zo ver verstopt? Het klinkt als chocolade.
Re: Warmte Groep Houten
Nou ja, eigen platform, er is een oud topic over:
viewtopic.php?p=2867713&hilit=Warmtegroep#p2867713