LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat te doen met kunststof kozijn?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door hawi »

M'n verhaal: febr. 2005 hebben we een bestaand houten kozijn laten vervangen door een kunststof exemplaar geleverd en geplaatst door (VKG aangesloten) firma uit de regio. Kozijn, afm. 1mtr36 hoog en 1mtr.17 breed, zit in zijgevel op 2e etage v/d hoekwoning
Na betaling en ondertekening goedkeur door mij, attendeerde eigenlijk gelijk nadien, iemand mij op het feit dat het kozijn niet evenwijdig geplaatst was met de buitenmuur. Bij nameten thv. de (vlakke) bovengeplaatste latei bleek er een verschil van ca. 2 cm te zitten op de "inligdiepte" binnen de buitengevel op de (geringe) breedte van dit kozijn....inderdaad... vanaf de buitenzijde een rot gezicht. :cry: Ik had bij oplevering alleen de binnenzijde van de plaatsing gecontr. dus incl. binnenafwerking e.d. Mijn fout.
Heb gelijk contact hierover opgenomen met de firma en de baas is enkele dagen nadien wezen kijken. Hij snapte wat ik bedoelde en zou dit bespreken met de monteur die kozijn geplaatst had. Antwoord: Monteur heeft van binnenuit kozijn ingemeten, dus: er zit verschil in de spouwdikte. M.a.w. de binnenafwerking is rondom 18 cm. Monteur had dit moeten overleggen met klant...zijn fout, maar om kozijn opnieuw te moeten plaatsen.....NIET! Ik heb op duidelijke wijze kenbaar gemaakt dit niet te accepteren en na veel over en weer zijn ze uiteindelijk teruggeweest en hebben in zegge 30min. het kozijn evenwijdig gezet aan de buitengevel en de zijde die ze naar buiten hebben gezet over de hoogte, tussen buitenmuur en kozijn afgekit met siliconenkit, terwijl dit "normaal" met rubber strip zou moeten zitten. De binnenafwerking mocht ik zelf nogmaals netjes afkitten, want het was duidelijk haasje repje werk.
Afgelopen zondag met harde wind en regen op deze gevel, zag ik s'avonds dat op de slaapkamer op de 1e verdieping, het behang over een strook van ca. 50cm breed vanaf het plafond tot halfweg muur opgezwollen was (vochtbobbels) . Deze natte strook zit precies thv. de afgekitte zijkant van het kunststof kozijn die dus een verdieping hoger zit. Ook aan de buitenkant is ter hoogte van deze zijde van het kunststof kozijn een vochtplek te zien beginnend bij de latei boven het kunststof kozijn, doorlopend tot ca. 50 cm onder dit kozijn. Mijn vermoeden gaat dus uit naar deze siliconen afdichting, maar ......na een lang verhaal mijn vraag: Hoeveel recht heb ik om dit NETJES opgelost te krijgen door deze firma, mede gezien de voorgeschiedenis, en hoe kan ik dit het beste "aanpakken"?

habeetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2006 23:41

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door habeetje »

U kunt uiterrad het VKG raadplegen.
Volgens mij zijn de VKG voorschriften dat de buitenafwerking dient te geschieden dmv een rubberdichting op aangebrachte stelkozijnen.
Dit is afhaneklijk van uw regio.
Woont u boven de grote rivieren dan is rubberdichting voorschrift en voldoet uw leverancier niet aan de voorschriften.

Succes.

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door hawi »

reactie komt een beetje laat, maar bedankt voor het advies. Er is inmiddels een brief onderweg naar VKG.

Geke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2006 17:01

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Geke »

wij willen graag met mensen in contact komen die ook in zee zijn gegaan met het bedrijf schwenker bv te emmen. dit bedrijf leverde kunstofkozijnen en dakkappellen, maar helaas kunnen wij geen contact meer krijgen met dit bedrijf weg garantie terwijl alles is in februari 2006 net is afgelevert. zijn er meer mensen die dit bedrijf kennen?

jejo12
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2006 19:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door jejo12 »

Heb ook door Schwenker bv te Emmen geheel mijn woning met kunststof kozijnen en deuren laten plaatsen(oktober 2005). Nu hebben wij diverse gebreken geconstateerd. Hebben via de mail contact gezocht. De eerste mail is gelezen maar het bedrijf heeft niet gereageerd. Ook op onze tweede mail niet. Ook hebben we gebeld maar er werd niet opgenomen. Hoe nu verder??? Garantie weg???
[/url][/b]

Geke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2006 17:01

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Geke »

wat voor stappen hebben jullie nog verder onder nomen? gelukkig hebben wij niet echt gebreken ondekt maar leuk is anders.
wij hebben onder andere gebeld met de KvK die zeggen dat dit bedrijf nog bestaat en de consumentenbond kan niks voor ons doen, nu zijn we beried om een advocaat te nemen, het schijnt dat de eigenaar van schwenker bv in oostenrijk verblijft.

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door hawi »

Geke, je mag hier best je vraag stellen hoor, maar ik denk dat je beter een eigen onderwerp aan kunt maken. Daar krijg je misschien meer reactie op je vraag :?:

jejo12
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2006 19:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door jejo12 »

Wij zijn nog maar net op onderzoek uit, hopen via dit medium veel reacties te krijgen.Het bedrijf bestaat inderdaad nog bij de KvK.
Wij weten nog niet zo heel goed wat te doen, maar laten het er niet bij zitten.
We gaan doorzoeken en hopelijk kunnen we indien nodig info delen.

Geke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2006 17:01

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Geke »

deze vraag is gericht aan hawi, hoe kan ik dit dan veranderen?
hoe kan ikdan het beste een eigen onderwerp aanmaken?

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door hawi »

Geke, dit heb ik niet begrepen hoor. :oops: Ik heb geen ervaring met de firma die jij noemt en zag het verband ook niet helemaal, vandaar mijn goedbedoelde opmerking meer reacties te krijgen door zelf je vraag "aan te maken" :cry: Je kunt je eigen vraag opstellen in ...nieuw onderwerp.... maakt een hoofdregel in .....onderwerp.... en doet je verhaal in het vak eronder.

Geke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2006 17:01

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Geke »

dank je wel voor de tip hawi ik probeer het op nieuw 8)

Geke
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2006 17:01

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Geke »

hoi hier was ik weer ik wilde even reageren dat ik vanavond 17 okt. er net achter ben gekomen via kvk dat schwenker bv het faillissement heeft.
nu onder nemen we stappen via de curator kijken wat er nog aan gedaan kan worden

hawi
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 dec 2005 21:37

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door hawi »

Dus....goed nieuws of juist niet :?:
Ik heb vandaag een reactie gekregen op mn brief aan het VKG.......ze hebben geprobeerd te bemiddelen tussen ondergetekende en betreffende firma. Betreffende firma vindt het erg vervelend, maar is van mening er alles aan gedaan te hebben om tot een goede afwikkeling te komen. Alternatief: onafhankelijke keuring....kosten jawel.....1100.- exl. te betalen door degene die in het ongelijk gesteld wordt. Totale kosten van het betreffende kozijn incluis plaatsen waren destijds ca. 1500.- Ikke ben NIET blij :cry:

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: wat te doen met kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door felicitas »

wel vreemd dat je moet betalen voor een vkg keuring wat stelt zo'n vkg dan helemaal voor? de lat zo hoog leggen dat je het maar laat zitten?
het is ook geen keurmerk maar een branche vereniging van een aantal fabrikanten.

Gesloten