Het betrof een jas van 79,99 voor 54,99 die ik al eerder bekeken had in de webstore. Ik besloot hem te bestellen -er was geen tijd aan verbonden maar de aanbieding was nog geen dag oud, ruim op tijd zou je denken.
Als ik inlogde met mijn klantenaccount kon ik de jas alleen voor de volle mep kopen: 79,99. Ik dacht een vergissing en belde de klantenservice. Eerst werd ik afgepoeierd met de boodschap dat de aanbieding maar een paar dagen geldig was. Ik bestelde binnen 24 uur; niet na een paar dagen. Vervolgens keek ik op tv.gids.nl en zag daar tot mijn verbazing dezelfde jas met grote letters: nu van 79,99 voor 54,99: bestel NU, klik hier.
Ik klikte de advertentie aan en weer was de jas opeens 79,99 als ik wilde bestellen.
Terug gebeld naar de klantenservice; een vriendelijke meneer beloofde me(!!) dat ik de jas met korting kon bestellen als ik even een screenshot maakte van de aanbieding, die op zou sturen naar Large.nl wat ik een prima oplossing vond.
2 dagen later een mailtje: ik kreeg de korting niet, de aanbieding in mijn mailbox aan mij gericht als vaste klant was bij nader inzien ongeldig, waarom kon men mij niet uitleggen...
De aanbieding op internet WAS NIET HUN PAKKIE AN, GOOGLE DEED AANBIEDINGEN UIT HUN NAAM! Large.nl had geen zeggenschap over welke aanbiedingen Google namens hen aanboden. Lariekoek natuurlijk. Op 26 feb. nog een keer gebeld met de klantenservice: de korting was mij tenslotte mondeling nog eens bevestigd: ik zou de jas voor 54,99 mogen bestellen. Nu opeens niet meer. Ik heb wél eind vorig jaar 10,- betaald om gebruik te maken van dergelijke aanbiedingen. Ik wil óf de jas voor de aangeboden prijs bestellen, er waren er nog tientallen op voorraad aldus de klantenservice in mijn maat maar vandaag kreeg ik te horen dat ik mijn beklag moest doen bij Google en werd de verbinding verbroken. Ik ben echt boos, wil óf de aanbieding bestellen en anders mijn 10,- terug zodat ik gewoon gebruik kan maken van de aanbiedingen. Als niet-vaste klant had ik de korting wél gekregen. Absurd. Ook de 'goodies' die men beloofd bij een bestelling zoals een t-shirt oid krijg je zelden of nooit: die zijn dan op. Pech gehad...
Ik voel me bekocht, het gaat me om het principe.
Tien euro betalen om vaste klant te worden en dan geen gebruik mogen maken van aanbiedingen?

Dat is toch wel heel vreemd...