LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] positieve en negatieve reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

positieve en negatieve reclame

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wat me tegenwoordig opvalt is dat de bedrijven die het slechtst presteren de meeste miljoenen uitgeven om maar zo goed en klantvriendelijk mogelijk over te komen:

"KPN, altijd dichtbij", behalve als je ze nodig hebt
"Chello, te leuk om te stoppen", inderdaad je komt nooit meer van ze af, en leuk zijn ze ook niet
"Altijd Nuon" beter gezegd: "Altijd weer die verdomde Nuon"
"as easy as DELL" is tegenwoordig ook meer "as difficult as DELL"

En zo zijn er nog veel meer.
Wat ze aan ettelijke miljoenen uitgeven aan uitermate irritante reclame is weggegooid geld zolang de klanten die met veel tamtam door de voordeur naar binnen gehaald worden, vier keer zo hard de achterdeur weer uit hollen als ze ontdekken welk bedrijf er werkelijk achter die vriendelijke spotjes schuilt.
Een paar miljoen minder aan reclame (en sponsoring niet te vergeten) en die besteden aan het oplossen van je problemen met bestaande klanten zou heel wat meer effect hebben.
Men is inmiddels zo doodgegooid met positieve reclame dat de negatieve publiciteit veel beter blijft hangen, niet voor niets hebben we zo veel consumentenprogramma's.

Een bedrijf als UPC bijvoorbeeld heeft over een poosje de meeste Nederlanders al als klant gehad en laten weglopen, wie nog geen klant (geweest) is, wordt door familie en bekenden die wel klant (geweest) zijn wel afgeraden om daar ooit mee in zee te gaan, kortom weldra zijn er geen potentiele nieuwe klanten meer voor hen over en moeten ze zich in alle bochten gaan wringen om de bestaande klanten te behouden.
UPC is maar een van de velen die je voor dit voorbeeld kan gebruiken

Gesloten