De de 1+1 actie van KadoWereld is in één woord misleidend te noemen!
In mijn geval werd een artikel aangeprezen op de site met foto en video materiaal en een ondersteundende beschrijving. Als ik het product bestel, mag ik er vanuit gaan dat ik ook dat product geleverd krijg. Toen het pakket binnen kwam schetste mijn verbazing dat het niet het product is dat ik had besteld, maar een goedkopere uitvoering. Bij contact met de klantenservice krijg ik te horen dat het betreffende product uitverkocht is(notabene 1e dag van de actie) en dat het een vervangend product betreft. Tegen het gezegde dat het een goedkoper alternatief betreft, heeft de dame geen weerwoord. Ik moet het maar gewoon terugsturen, dan krijg ik mijn geld + verzendkosten terug. Zo gezegd, zo gedaan. Voor de zekerheid maak ik wat screenshots van de foto's, videomateriaal en tekst in de advertentie.
Eén week nadat trackandtrace mij aangeeft dat het pakket is aangekomen, bel ik nog maar eens, want ik heb nog geen ontvangstbevestiging gezien. KadoWereld schrijft namelijk op haar site dat je een ontvangstbevestiging krijgt met daarin bericht over de verdere afhandeling. De dame wist mij te vertellen dat het pakket binnen was, maar ook dat ik mijn geld niet terug zou krijgen. Wanneer ik verwijs naar het eerdere telefoongesprek met KadoWereld, wordt mij gezegd dat er overlegd moet worden met de manager. Ik neem het zekere voor het onzekere: ik maak wat screenshots van de actievoorwaarden (de actie loopt inmiddels 2 weken). In de actievoorwaarden van de 1+1 actie staat namelijk dat het geld wordt teruggestort bij het retour sturen van het product. Tevens blijkt dat KadoWereld de advertentie van het desbetreffende product inmiddels heeft aangepast met foto's en tekst van het product wat daadwerkelijk geleverd wordt. Ook is oorspronkelijke adviesprijs aanpast van 80 naar 60 euro. De aanbiedingsprijs blijft 39,95. KadoWereld lijkt zich dus terdegen bewust van de eerder geplaatste misleidende verkoopteksten en foto's.
Ik word 2 uur later terug gebeld met het verlossende antwoord: zowel het aankoopbedrag als de verzendkosten worden binnen 10 dagen terug gestort. Zo gezegd zo gedaan zou je denken.
Krap 2 dagen later volgt een mail van KadoWereld: "U heeft een of meerdere producten van de 1+1 gratis actie teruggestuurd. Wij zullen u zo snel mogelijk een kortingscode per e-mail toesturen (welke gelijk staat aan het bedrag dat u van ons terugkrijgt) die u kunt gebruiken op onze site".
Gelukkig had ik mijn screenshots van de actievoorwaarden op het moment van bestellen... Je raadt het al: KadoWereld heeft ineens haar actievoorwaarden aangepast. Aan geld terugstorten wordt niet meer gedaan, je krijgt het bedrag in de vorm van een kortingsbon (het woord is al misleidend, het geeft geen korting want het is een waardecheque, het bedrag komt tenslotte geheel uit mijn eigen zak).
Na een pittige mail met bovenstaande gang van zaken, plus het gezegde bewijs in handen te hebben, geeft KadoWereld aan het aankoopbedrag terug te zullen storten. Echter, ik had gevraagd om zowel het aankoopbedrag als de verzendkosten; ik krijg tenslotte niet geleverd wat ik dacht besteld te hebben..Na weer een mail te hebben gestuurd, wordt mij toegezegd dat het ook de verzendkosten betreft. Hopelijk kan ik op korte termijn mijn geld tegemoet zien.
De reden dat ik het toch op Tros Radar wil achterlaten is dat ik mensen wil waarschuwen niet met KadoWereld in zee te gaan. De advertenties zijn misleidend, actievoorwaarden worden gedurende actieperiode zomaar aangepast en er wordt geen moeite gedaan klanten te informeren over deze wijzigingen. Wanneer je niet op je strepen staat, of niet eerder de actievoorwaarden hebt gelezen, wordt er een zogenaamde kortingsbon door je neus geboord, waarbij je dus verplicht bent nogmaals met ze in zee te gaan. Terwijl op moment van bestellen en retourneren heel andere voorwaarden van toepassing waren. En je dus gewoon recht hebt op geldteruggave. Het mag niet eens de naam hebben van kortingsbon, want het betreft geen korting! Dus wees gewaarschuwd: maak van alles een kopie en bewaar correspondentie goed.
Voor alle mensen die ook graag hun geld terug willen van de 1+1 actie van KadoWereld: De algemene (actie) voorwaarden die het geld terug principe beschreven stonden in ieder geval tot 1 oktober op de site. Mocht je daarvan graag een bewijs ontvangen, laat een bericht achter.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 1+1 gratis actie KadoWereld (post NL) misleidend!
Re: 1+1 gratis actie KadoWereld (post NL) misleidend!
Je hebt sowieso 7 werkdagen bedenktijd (koop op afstand) en mag je, zonder reden, het product terugsturen.
Na ontvangst moeten zij binnen 30 dagen uw geld terug storten.
Na ontvangst moeten zij binnen 30 dagen uw geld terug storten.
Bij internetaankopen heb je altijd recht op geld terug, dit is wettelijk vastgelegd.
Bedankt voor jullie reacties! Via deze link: http://www.kadowereld.nl/faq/acties is te lezen dat kado wereld dat dus niet van plan is. Heeft het zin om melding te maken bij de consumentenautoriteit over de werkwijze van kadowereld.nl?
Ik heb overigens getracht een (negatieve) recensie te plaatsen op hun site, maar hij staat er nog steeds niet bij. Een beetje snuffelen op de site van Tros Radar leert dat dat ook niet onbekend is..
Ik heb overigens getracht een (negatieve) recensie te plaatsen op hun site, maar hij staat er nog steeds niet bij. Een beetje snuffelen op de site van Tros Radar leert dat dat ook niet onbekend is..
Ik lees wat anders:
Het wordt anders als je het gratis artikel (dus 1+1 gratis) wilt behouden, dan mogen ze dit wel verrekenen. Je zult als je geld terug wilt het gehele pakket terug moeten sturen.Antwoord:
Wanneer je een kado hebt ontvangen waar je niet tevreden over bent, kun je het kado binnen 14 kalenderdagen geheel kosteloos retour sturen naar:
KadoWereld van PostNL
Antwoordnummer 10105
5140 VB Waalwijk
Let op: Het antwoordnummer voor retour artikelen van de Fotoprinter App van PostNL is
Antwoordnummer 9349
1000 XG Amsterdam
Uitzonderingen die niet kunnen worden geretourneerd:
Er zijn enkele uitzonderingen die niet geretourneerd kunnen worden:
• Ingewisselde of ingevulde kortingscodes;
• Artikelen die door gebruik, beschadigd of incompleet zijn;
• Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden;
• Tijdschriften en kranten;
• Gepersonaliseerde producten kunnen niet worden geretourneerd.
Er staat op de site dat zij bij retourneren een kortingscode toesturen en dat mag niet, je hebt gewoon recht op je geld terug. Uiteraard moet je dan beide artikelen terugsturen maar dat lijkt me logisch.