LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbieding niet meer geldig?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
tasja71

Aanbieding niet meer geldig?

Ongelezen bericht door tasja71 »

Vandaag was ik bij Bart Smit Vlaardingen. Bij de Chuggington-afdeling hing een bordje dat op de Die-Cast-serie de actie “2 halen = 1 betalen” geldig is. Dus ik maak mijn zoontje blij: hij mag 2 dingen uitzoeken i.p.v. 1.

Bij de kassa bleek echter dat de actie niet meer geldig was. Vreemd, want het bordje hing duidelijk nog bij de treinen. Ik heb afgerekend omdat ik mijn zoontje niet teleur wilde stellen. Echter, ik vind het een vreemde gang van zaken. Het is aan de manager van een filiaal om ervoor zorg te dragen dat acties en aanbiedingen tijdig worden opgehangen maar zeker ook tijdig worden verwijderd. Nu heb ik meer moeten afrekenen dan ik van plan was. Maar stennis maken in het bijzijn van een vierjarige en heel wat andere kinderen leek mij niet de juiste oplossing. Nog voordat met mij werd afgerekend werd het bordje verwijderd.

Mijn vraag is dan ook wat ik hiermee aan moet. Ben ik verplicht om meer te betalen omdat de medewerker van de winkel een fout maakt? Dit bord had de 27e, volgens de verkoopster was de actie op 26 augustus 2012 afgelopen, al verwijderd moeten worden, maar dit gebeurt pas de 29e, als ik van de aanbieding gebruik wil maken.

Ik heb inmiddels een klacht gestuurd naar Bart Smit via het contactformulier op hun site en heb een schriftelijke klacht in voorbereiding.

Nicky_The

Re: Aanbieding niet meer geldig?

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als die datum op het kaartje stond (dus tot wanneer de aanbieding geldig was), dan had u beter moeten lezen en staat Bart Smit in zijn recht.

Vaak staat er ook een bordje bij de kassa 'gescande prijs is de juiste prijs'.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Om welk bedrag ging het hier ?
Fouten maken is menselijk, of het juridisch onderbouwd kan (of moet ) worden weet ik niet. Als ik filiaalmanager was geweest had ik OOK het bordje meteen weggehaald maar TS wel het voordeel gegeven, nogmaals, ik weet niet of de filiaalmanager hiertoe verplicht is, maar het zou een stuk klantvriendelijker geweest zijn.
Vaak staat er ook een bordje bij de kassa 'gescande prijs is de juiste prijs'.
Ik weet niet of dat zo is, afgelopen vrijdag was er bij de Action een mevrouw voor me waar de scanner een hoger bedrag scande dan waarvoor het artikel in het krantje stond en dat werd ter plaatse gecorrigeerd in de kassa.
Dat het leek (qua tijd en handelingen) of de cassiere een complete maandafsluiting aan het doen was even terzijde :wink: .

tasja71

@Nicky_The: De einddatum van de actie heb ik niet gezien op het bordje. Als het er gestaan heeft, dan in erg kleine letters in een niet opvallende kleur. Het enige wat mij werd medegedeeld was: "De actie is afgelopen, het is niet anders, sorry, tot ziens." (kort samengevat, het "gesprek" duurde niet veel langer)

@bprosman: Om het astronomische bedrag van € 7,99. :)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo "klantpamperig" ben en vrij kort door de bocht qua "regels zijn regels" maar voor dat bedrag had ik me als filiaalmanager toch niet laten kennen. Had ik dat bord maar weg moeten halen.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Zowiezo bent u met de betaling akkoort gegaan met de prijs en kunt u niet meer bewijzen dat dat bordje er ook daadwerkelijk gehangen heeft toen u betaalde. Het heeft daarom mijn inziens geen nut om er een hoop heisa van te maken..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Om het astronomische bedrag van € 7,99. :)
In dat geval is er niets aan te doen. Te weinig om welke stappen dan ook te zetten.

En inderdaad, als filiaalmanager had ik ook groot genoeg geweest om de klant het voordeeltje te geven. Helaas gebeurt dit soort dingen regelmatig. (Ooit bij de Blokker in Utrecht, daar beneden bij Hoog-Catharijne: op de kopse kanten van een stelling twee grote borden dat alles voor een euro was. Dus ik spullen pakken van die kopse kanten, in de veronderstelling dat alles een euro was. Nee, dat gold dus niet voor wat onder die borden stond, dus op de kopse kanten, maar op alles wat tussen de borden stond. Alleen, als je daarvoor stond, dan zag je die borden weer niet)

tasja71

De manager heeft niet eens de moeite genomen om naar voren te komen, maar heeft de caissière de "situatie" laten oplossen. Ook toen ik 's middags het filiaal nog even belde kreeg ik de manager niet aan de telefoon.

Ik ben niet het type zeurklant en wil dat ook niet zijn, maar als je een bordje hebt hangen met een aanbieding, dan mag ik er volgens mij als klant vanuit gaan dat die aanbieding geldig is. In mijn geval was ik erg blij met de aanbieding en kon ik eindelijk eens iets extra doen voor mijn zoontje. Uiteindelijk stond ik perplex en heb ik dus meer uitgegeven dan ik van plan was.

Stappen wil ik niet ondernemen, maar ik wil wel weten in hoeverre ik (mocht dit me nog eens overkomen) wel of niet voet bij stuk moet houden. Ik zie het als een leerproces, zowel voor mezelf als voor de ondernemer.

Gesloten