LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanbiedingen in de 'voorverkoop'

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
koopjesfan

aanbiedingen in de 'voorverkoop'

Ongelezen bericht door koopjesfan »

U kent ze vast wel de 'kanskoopjes' van de Digros waarbij in de folder duidelijk vermeld staat dat de verkoop start op dinsdag.
Wilt u zo'n koopje bemachtigen dan raad ik u aan om 's maandags en in sommige gevallen zaterdags al te gaan, anders treft u lege bakken aan.
Familieleden en kennissen van werknemers worden ruim voordat u ook maar een folder heeft gezien al op de hoogte gesteld van de kanskoopjes, die in veel filialen van de Digros, Dino e.d. al in de winkel liggen, en dan ook nog eens voor de actieprijs.
OP=OP kan ik begrijpen, maar dan wel iedereen gelijke kansen geven, en niet een dag voor de aangegeven start van verkoop al beginnen.
Deze manier van 'voorverkopen' hanteren trouwens meer bedrijven (Zeeman, Wibra, en ongetwijfeld nog veel meer). Ik vind het tijd worden dat meer mensen zich hierover gaan beklagen.
Misschien dat een bedrijf zich dan aan zijn eigen regels gaat houden.

:idea:

Gast

Re: aanbiedingen in de 'voorverkoop'

Ongelezen bericht door Gast »

Is hetzelfde bij de aldi. Daar mag het personeel zelf absoluut niet als eerste een keuze maken. Maar wat gebeurt er regelmatig: het personeel schakelt familie of vrienden in, die voor dag en dauw op de stoep staan, zodat ze de koopjes alsnog te pakken krijgen.

Tja, hoe wil je het voorkomen, er staat nergens dat dit niet mag.

de

Ongelezen bericht door de »

Ik heb een poosje geleden contact gehad met de klantenservice van Dirk van de Broek omdat ik iets wilde hebben uit de aanbieding. Dit ligt hier altijd al op maandagochtend in de winkel en toen ik om half elf kwam was het gewoon al uitverkocht. De klantenservice van Dirk zegt dat het niet kan omdat de aanbieding pas op dinsdag ingaat. Nou, we weten wel beter. (Ik mocht nog wel een presentje bij de bedrijfsleider ophalen voor het ongemak maar dat heb ik niet gedaan.)

Gast

Als een actie op dinsdag in gaat , zal het toch op tijd in de winkel moeten liggen voor de mensen die om 9.00 uur al boodschappen gaan doen. Ik kan me voorstellen dat de jongens en meiden die bij Dirk werken niet midden in de nacht gaan beginnen om de aanbiedingen op tijd in de winkel te krijgen, dus moeten ze dat eerder doen. En ja, dan zijn er dus ook al klanten in de winkel die meteen de aanbiedingen meenemen.
En nee, ik werk niet bij Dirk of een van hun andere winkels.

Gast

Het vakkenvullen kan bij sommige winkelketens best wel erg laat gebeuren. Mijn neef doet dat als bijverdienste bij Albert Heijn, en het komt vaker voor, dat hij met een ploeg tot middernacht aan het werk is.

Dat iemand zich niet kan voorstellen dat dit werk zo laat gedaan wordt, wil niet zeggen dat dat ook niet gebeurt. Ik zie dat ook vaker gebeuren bij Super de Boer bij mij in de buurt. Wanneer ik laat met de bus terugkom, zie ik daar vaak licht branden, en vakkenvullers bezig met hun werk.

charlenepower

Ongelezen bericht door charlenepower »

Ja, het is waar van die vulploegers die soms tot middernacht bezig zijn...Ik heb dat namelijk zelf ook gedaan bij AH, toen ik daar nog werkte...! Maar het klopt inderdaad van Bas v/d Heijden (Dirk v/d Broek), als ik daar op maandagmiddag rond een uurtje of 16:00 uur heen ga, dan zijn ze volop bezig met het neerleggen van die aanbiedingen, die dinsdag in zouden moeten gaan...! Kom ik dan dinsdag om 09:00 uur dan is er soms al bijna niks meer, van een bepaald product!

Voorbeeld: M'n vader was bij Bas om 16:15 uur op maandagmiddag! We hadden zaterdag's daarvoor de folder gehad en er stonden van die rustieke kaarsen in in alle soorten en maten, dus hij belde mij, de kaarsen zijn er...dus hij nam de kleuren mee die ik wilde, en de mensen die op dat moment in de winkel waren stormden er op af als gieren...Een half uur later hadden ze nog maar één doos over...Kun je dus nagaan wat er dan op dinsdag nog ligt als je daar staat om 08:00 uur...Niks dus!!!

Gast

je kunt dus niets van die andere klanten zeggen die er als gieren op afduiken, want je neemt zelf ook al de aanbieding mee op maandag.
Elke winkel is anders. Dirk begint s middags met het neerleggen van de reclames, AH savonds. Het is maar waar je als klant voor kiest. Voor de gezellige Dirk, of de kakkers van AH.

mamavan2

Ongelezen bericht door mamavan2 »

Dit is ook zo bij C1000, AH, Kruidvat, Etos etc... Soms komen de folders pas op vrijdag bij ons in de bus terwijl de actie de dinsdag ervoor startte. Het advies wat ik van een bedrijfsleider van Kruidvat kreeg was ga aan het einde van de week naar de winkel om de folder van de volgende week op te halen. Ook vertelde ze dat ik gerust op maandag langs kon komen want dan waren de meeste aanbiedingen in de schappen gelegd.... Officieel mogen ze (bij het Kruidvat dan) de producten nog niet meegeven aan de klanten tegen aanbiedingsprijs maar moeten ze de volle prijs berekenen. Maar om de vaste klanten niet te verliezen wordt er officieus de hand ermee gelicht....

mamavan2

Gast

Bij de Hoogvliet bij mij in de buurt, worden de aanbiedingen ook aan het eind van de middag of begin van de avond neergelegd. Hier worden dan alleen nog geen bordjes bij gehangen, en de reclamerpijs gaat nog niet in. Je kan het dus nog niet kopen voordat de reclame daadwerkelijk ingaat. Dan hoeft de vulploeg niet tot 's avonds laat te blijven en blijven de aanbiedingen toch verkrijgbaar.
Vind ik een goede oplossing

Gesloten