LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "Actie affiche" Pearle ronduit misleidend

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Vindt u dat bij termen als "altijd" ook betekenen dat er geen 'kleine lettertjes' mogen zijn?

Ja
4
67%
Nee
2
33%

Totaal aantal stemmen: 6

spambam

"Actie affiche" Pearle ronduit misleidend

Ongelezen bericht door spambam »

In de Pearlewinkels hangt nu -vergelijkbaar met eerdere acties- een affiche van 2e bril gratis.

Echter, na wat gesteggel (lijkt op eerdere actie dit jaar, zie Pearl, 2e bril op sterkte) daarover heb ik maar om gegevens van de medewerker en van het hoofdkantoor gevraagd. Morgen ga ik daar zeker mijn beklag doen.

Wat is nu de clou van deze reclameteksten:
ALTIJD
2E BRIL GRATIS

KEUZE UIT 500 MONTUREN
+(klein lettertype: vraag naar de voorwaarden)

Feit is dat de winkel net 500 monturen heeft hangen, er pas als je een bestelling wilt doen wordt gerept over 'oranje stippen' op de monturen, naast de prijs. Dat je een 2e ANDERE bril mag nemen met 59 euro korting. Dat een 2e bril niet zoals gezegd een ZONNEBRIL mag zijn, maar een gewone bril zonder-oranje-stip met zonnebrilglazen.

Kortom, pas als je lange tijd hebt lopen uitzoeken en passen, dan komt pas de echte financiele consequentie uit de mouw. En kleine lettertjes op een poster in de BRILLENwinkel, da's dus echt not done.

Kan aan mij liggen, maar ALTIJD, keuze uit 500 (waarvan vrijwel allemaal met oranje stip) - doe dan een eerlijk en zet een rek neer met erboven "kies uw 2e bril uit dit rek met een beperkte serie goedkope modellen"
:evil:

Link van de Pearlesite met tevens identieke banner: link

Concurrent Specsavers (toch maar wat vergelijkend onderzoek gedaan) biedt een zelfde actie maar zonder de beperking (link). Merk op dat ik bij Pearl een montuur van ergens 160 euro en eentje van 115 vasthad.

magel725

Re: "Actie affiche" Pearle ronduit misleidend

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik heb op de link geklikt en daar zijn de voorwaarden duidelijk te lezen. Ik snap het probleem dan ook niet.

Bovendien krijg je toch gewoon een gratis bril? Een gegeven paard...

spambam

Ongelezen bericht door spambam »

Ja, op de site is alles duidelijk terug te vinden. Maar dat kregen we dus in de winkel niet te horen. En de bewuste banner met 'altijd': is altijd altijd, of niet altijd? :lol:

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Altijd is niet altijd als er staat "vraag naar de voorwaarden". Er zijn dan voorwaarden aan altijd.

Gesloten