LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie voetbalmaandblad ELF

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
vuurtje

Actie voetbalmaandblad ELF

Ongelezen bericht door vuurtje »

Onlangs ben ik benaderd voor een abonnement. Uit dit gesprek heb ik begrepen dat het blad om de 2 weken zou verschijnen. Na lezen van de colofon van het eerste nummer blijkt dat het om een maandblad gaat dat niet eens elke maand op mijn deurmat ligt. Het blad verschijnt namelijk maar 11 keer per jaar.

Nu blijkt het wel vaker voor te komen dat een maandblad maar 11 keer uitkomt (is het dan wel een maandblad?). Volgens mij is mij vertelt dat het blad om de twee weken zou verschijnen, maar stel nu eens dat de term maandblad is genoemd (of dat ik een jaarabonnement kan nemen en het blad dan elke maand op mijn deurmat ligt) mag ik er dan niet van uitgaan dat het blad 12 keer verschijnt omdat er niet expliciet wordt gezegt dat het blad maar 11 keer verschijnt?

Omdat ik er zeker van ben dat ik geen ja heb gezegt op een blad dat 11 keer per jaar op mijn deurmat ligt, ga ik er vanuit dat wij geen overeenkomst hebben. Is dit terecht?

MAXIEM

Re: Actie voetbalmaandblad ELF

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag vuurtje,
Quote: Omdat ik er zeker van ben dat ik geen ja heb gezegd op een blad dat 11 keer per jaar op mijn deurmat ligt, ga ik er vanuit dat wij geen overeenkomst hebben. Is dit terecht? unquote.

Je kunt dit wel zo stellen maar zult het als het er op aankomt ook moeten kunnen bewijzen, hetzij schriftelijk hetzij met behulp van getuigen. Kun je dit niet, dan heb je toch echt de coulance van het bedrijf nodig om van dit abonnement af te komen en zij zullen anders tegen deze 'misleiding' aankijken. Sukses, groeten, Paula.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bij mijn weten zijn er heel veel maandbladen die maar 11 keer per jaar verschijnen omdat een juli/augustus nummer meestal samen wordt genomen en dan ook extra dik is. Dit vanwege het feit dat veel mensen op vakantie zijn in die tijd en het blad dan toch niet lezen of juist meenemen op vakantie.

Het hoeft dan ook niet expliciet genoemd te worden dat het maar 11 keer uitkomt, er wordt vanuit gegaan dat je dat weet.

En als jij zeker weet dat je geen abonnement hebt genomen en het bedrijf stelt van wel, dan zal je het inderdaad moeten aantonen met getuigen of een al dan niet getekende aanvraag.

vuurtje

Ongelezen bericht door vuurtje »

Moet ik bewijzen dat ik geen abonnement heb genomen, of moet ELF bewijzen dat ik wel een abonnement heb genomen. Lijkt mij het laatste, anders ga ik meteen een voetbal blad beginnen.

Ik neem dan nu aan dat bij de term maandblad niet hoeft te worden gezegt dat hij maar 11 keer uitkomt, maar als de verkoper heeft gezegt dat hij elke maand op de deurmat ligt wordt het dan niet anders?

Ik heb geen handtekening gezet en wil het verkoop gesprek graag nog een keer horen. Naast dit probleem dat ik dacht dat het blad om de twee weken uit zou komen, heb ik namelijk ook nog uit het gesprek begrepen dat het om een actie ging in samenwerking met mijn voetbalclub. Achteraf hoorde ik van mijn club dat ze idd wat krijgen, maar dat het geen actie van de club is. Eigenlijk koop ik nooit iets van die agressieve telefoonverkopers, nu doe ik het een keer en ik heb meteen ook het gevoel dat ik belazerd wordt.

Waarschijnlijk hebben ze het gesprek juridisch dichtgetimmerd, maar als ik het gesprek te pakken krijg zal ik t ff posten hier :)

Gesloten