LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afronden in de supermarkt
afronden in de supermarkt
Ja hoor ze beginnen er weer over, de kosten van het geld bestellen voor de supermarkten is veel te hoog dus moeten we gaan afronden.... Maar een paar jaar geleden hebben ze hetzelfde ingevoerd met de guldencent, en daar is niemand beter van geworden behalve de supermarkten.... vervolgens hebben ze de prijzen enorm verhoogd met de invoering van de Euro, maar ze verdienen nog steeds niet genoeg, dus moeten ze die kosten van het kleingeld er ook nog eens af hebben. Volgens mij hebben ze zelf al die prijzen van 99 cent e.d. verzonnen om het maar goedkoop te laten lijken, maar het komt er straks dus op neer dat de klant het straks straks allemaal weer mag gaan betalen, want er gaat heus geen enkele prijs omlaag hoor als ze die 30 miljoen weer binnen hebben...
En ga nu niet roepen dat het tegen elkaar wegvalt, want die 30 miljoen valt nergens tegen weg......
en ga nu ook niet roepen dat supermarkten het moeilijk hebben, mismanagement, en zo goedkoop mogelijk personeel zijn daar gewoon de oorzaak van, want anders zouden de prijsvechters toch helemaal in de problemen moeten zitten?????????? En laten die het nou juist zo goed doen....
Maar het afronden gaat nu dus al naar onze ouwe stuiver toe, als ze straks hun zin hebben ronden we gewoon af op de euro..........
En ga nu niet roepen dat het tegen elkaar wegvalt, want die 30 miljoen valt nergens tegen weg......
en ga nu ook niet roepen dat supermarkten het moeilijk hebben, mismanagement, en zo goedkoop mogelijk personeel zijn daar gewoon de oorzaak van, want anders zouden de prijsvechters toch helemaal in de problemen moeten zitten?????????? En laten die het nou juist zo goed doen....
Maar het afronden gaat nu dus al naar onze ouwe stuiver toe, als ze straks hun zin hebben ronden we gewoon af op de euro..........
Re: afronden in de supermarkt
Afronden?? Goed, maar dan naar beneden, op 5 of 0 , dan komt er ook nog wat ten goede aan de consument. Alleen de detailhandel vraagt er om. Zelf heb ik er trouwens nooit iets van gemerkt, maar tijdens de afrondingperiode van de cent, werd er wel gezegd dat er kassa's waren die standaart met een cent begonnen.
wat een slap gelul.
afronden werkt 2 kanten op.
als je 3 dingen koopt van 99 cent kom je 2,97 wat uit komt op 2,95.
dus als je een karretje vol koop kost het je hooguit 2 cent, of verdien je hooguit 2 cent. Dit was tijdens de gulden ook al.
Mensen moeten eens ophouden met ouwehoeren over die euro.
dus als je een karretje vol koop kost het je hooguit 2 cent, of verdien je hooguit 2 cent. Dit was tijdens de gulden ook al.
Mensen moeten eens ophouden met ouwehoeren over die euro.
Gast hierboven. Wie bent U dat U dit topic wil sluiten, bent U bang voor de waarheid, die weer eens niet gezegd mag worden? Inderdaad is de detailhandel in dit geval de lachende derde. Ze strijken
€ 30.000.000,00 op, is het zo gek bedacht dat de consument hier ook wat van krijgt. Afronden naar beneden dus.
€ 30.000.000,00 op, is het zo gek bedacht dat de consument hier ook wat van krijgt. Afronden naar beneden dus.
Die proef met het afronden van de prijzen op 0 of 5 cent in Woerden vind ik werkelijk belachelijk. Het MOB (Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer) vindt het nodig omdat winkeliers dan 30 miljoen euro besparen, wat volgens de woordvoerster "ten goede komt aan de consument." Denkt ze dat we gek zijn??? Alsof de winkels hun prijzen dan gaan verlagen...
'k Snap ook niet dat de consumentenorganisaties, die in het MOB vertegenwoordigd zijn, het hiermee eens zijn.
Wat is er toch mis met die 1 en 2 cent? Zijn de rijen in de winkels daardoor langer geworden? Nee, het gaat de winkeliers alleen maar om hun kosten. Maar die berekenen ze toch wel door aan ons, de consument. Dus wat is het probleem?
'k Ben benieuwd of er mensen zijn uit Woerden die willen reageren: doen jullie mee aan de proef, juist niet of interesseert het jullie niet?
'k Snap ook niet dat de consumentenorganisaties, die in het MOB vertegenwoordigd zijn, het hiermee eens zijn.
Wat is er toch mis met die 1 en 2 cent? Zijn de rijen in de winkels daardoor langer geworden? Nee, het gaat de winkeliers alleen maar om hun kosten. Maar die berekenen ze toch wel door aan ons, de consument. Dus wat is het probleem?
'k Ben benieuwd of er mensen zijn uit Woerden die willen reageren: doen jullie mee aan de proef, juist niet of interesseert het jullie niet?
Als de supermarkten het zo vervelend en zo kostbaar vinden waarom prijzen zij hun produkten dan vanaf het begin niet op hele bedragen waar gaan we nu naartoe in nederland! Ik wil als klant gewoon waar ik recht op heb ik neem toch ook geen genoegen met een brood van 20 plakjes inplaats van 24plakjes omdat dit mischien wel beter of makkelijker is voor de bakker.Vroeger was het zo dat de klant koning was maar dat is al lang verleden tijd ik vind dat hele gedoe weer een manier om de toch al zo krappe beurs nog krapper te maken het is een grote schande laat het M.K.B.maar de kosten bij de banken terug halen uiteindelijk zijn de consumenten toch degene die wel weer het gelag zullen moeten betalen het word tijd dat wij allen als consumenten een keer [/b]nee zeggen tegen deze voortdurende uitzuigerij van ons allemaal.[/b]
Ik vind het ook dom, want dit konden ze toch al lang zien aankomen????????????? Waarom hebben ze dan in godsnaam die 1 en 2 cent ingevoerd??????????
Maar ja daar zullen wij als consument wel te dom voor zijn om, dat in te zien!
Maar ja daar zullen wij als consument wel te dom voor zijn om, dat in te zien!
tjonge jonge wat een slap geouwehoer weer hier zeg.
zo gaat het nu ook hier mee. als wij die centen niet meer hoeven aan te nemen moet de klant minder lang wachten in de rij. dus klant gaat niet meer zeuren tegen ons. dus wij weer vrolijker naar huis.
zoals de gast al zei valt het echt wel tegen elkaar weg
maar zoals ik al eerder in een ander topic heb vermeld kan de consument alleen zeuren maar kijken ze niet verder
BEETJE ZIELIG NIET???????
en oja ik sluit me aan bij die ander TOPIC GESLOTEN en waarom. omdat elk ander argument gewoon gepiep en gez eik is. niets meer dan dat.
PS/ bepaalde woorden heb ik gesplits omdat ze anders hier niet leesbaar. zijn aangezien ik het gewoon zie als normale taal wil ik ze toch zichtbaar hebben. komt de boodschap mischien over. ook al zijn ze bij radar bang voor de waarheid.
met deze gast ben ik het dus ook compleet eens. al dat gez eik en dan dat verhaal dat winkels er beter van worden. ik werk zelf in een winkel en ik moet zeggen dat tijdens de euro wissel er voor mij ongeveer werkweken zijn geweest van 70 tot 80 uur. en dat niet 1 week maar toch wel langer en waarvoor. om alle artikelen naar de euro aan te passen jaaaa echt waar. wij hebben ze gewoon netjes door 2.20371 gedeeld en vervolgens NAAR BENEDEN afgerond. met andere woorden. veel werk veel gestres en weinig prive leven op dat moment om de klant te plezieren en wat krijgen wij terug. een hoop gez eik.wat een slap ge***.
Mensen moeten eens ophouden met ouwe****** over die euro.
zo gaat het nu ook hier mee. als wij die centen niet meer hoeven aan te nemen moet de klant minder lang wachten in de rij. dus klant gaat niet meer zeuren tegen ons. dus wij weer vrolijker naar huis.
zoals de gast al zei valt het echt wel tegen elkaar weg
maar zoals ik al eerder in een ander topic heb vermeld kan de consument alleen zeuren maar kijken ze niet verder
BEETJE ZIELIG NIET???????
en oja ik sluit me aan bij die ander TOPIC GESLOTEN en waarom. omdat elk ander argument gewoon gepiep en gez eik is. niets meer dan dat.
PS/ bepaalde woorden heb ik gesplits omdat ze anders hier niet leesbaar. zijn aangezien ik het gewoon zie als normale taal wil ik ze toch zichtbaar hebben. komt de boodschap mischien over. ook al zijn ze bij radar bang voor de waarheid.
Kun je de waarheid dan niet met een net taalgebruik vertellen? Dit maakt je argumentatie niet sterker.
Maar het is natuurlijk wel waar dat afronden het voor de consument niet duurder maakt. 25 jaar geleden deden we niet zo moeilijk toen alles op 5 guldencent werd afgerond, en nu doen we wel moeilijk als alles op 5 eurocent wordt afgerond.
Als je in je leven achter de centen aan moet rennen word je niet rijk.
Maar het is natuurlijk wel waar dat afronden het voor de consument niet duurder maakt. 25 jaar geleden deden we niet zo moeilijk toen alles op 5 guldencent werd afgerond, en nu doen we wel moeilijk als alles op 5 eurocent wordt afgerond.
Als je in je leven achter de centen aan moet rennen word je niet rijk.
grin verdediger,
heb je zelf alles op de rekenmachine uit zitten rekenen dan dat je 70 tot 80 uur moest werken?????? heb zelf ook de coordinatie gehad van de invoering van de Euro in een hele grote supermarkt, maar was gewoon klaar in mijn 40 uur hoor, en ja je hebt gelijk in eerste instantie is alles netjes gedeeld, maar de supermarkten zagen dat steeds een paar eurocenten erbovenop doen bij de consument veel minder opviel dan met de guldendubbeltjes..........
En aangezien alle supermarkten hier gretig aan hebben meegedaan lijkt me hier nog een leuke taak weggelegd voor de MNA, kunnen hier vast ook nog wel een paar miljoentjes halen
heb je zelf alles op de rekenmachine uit zitten rekenen dan dat je 70 tot 80 uur moest werken?????? heb zelf ook de coordinatie gehad van de invoering van de Euro in een hele grote supermarkt, maar was gewoon klaar in mijn 40 uur hoor, en ja je hebt gelijk in eerste instantie is alles netjes gedeeld, maar de supermarkten zagen dat steeds een paar eurocenten erbovenop doen bij de consument veel minder opviel dan met de guldendubbeltjes..........
En aangezien alle supermarkten hier gretig aan hebben meegedaan lijkt me hier nog een leuke taak weggelegd voor de MNA, kunnen hier vast ook nog wel een paar miljoentjes halen
de taal die ik gebruikt heb is naar mijn mening normaal taalgebruik. ik ga hier niet zitten schelden of vloeken. dat is nergens voor nodig. en dat het daarom dus mijn argumentatie afzwakt. tja ach het komt in ieder geval over daar gaat het mij om.Kun je de waarheid dan niet met een net taalgebruik vertellen? Dit maakt je argumentatie niet sterker.
Geplaatst op: 30 Apr 2004 10:25 Onderwerp:
grin verdediger,
ik wil mezelf niet fantastisch bejubelen maar die 70 tot 80 uur zit hem in het feit dat die eurocoordinatie bij mij naast mijn normale werkzaamheden vielen. die bestaan uit het draaiende houden van een winkelfiliaal. een winkel waar in totaal 8 mensen werken. die coordinatie kwam daar dus naast dus kom je heus wel aan die uren. wat ik daar mee wil zeggen is dat de consument niet ziet wat een winkelmedewerker allemaal voor ze doet. dat er iets meer komt kijken dan alleen maar in de winkel staan. het werk wordt zwaar onderschat. en als ik dan topics als dit lees tja dan snap ik de mensen gewoon niet.
en wat betreft jou suggestie dat er steeds centjes op zijn gegooid. er zijn idd bedrijfen die dat hebben gedaan. die hebben de consequenties ook gezien. de klanten bleven weg.
uhhhh verdediger als slechts een paar supermarkten dat deden waarom is er in hemelsnaam dan zo weinig prijsverschil tussen bv AH, C1000, super de boer enz enz
Wat je dus probeert te beweren is grote onzin
en ehhh als de supermarkt medewerker zoveel doet waarom worden ze dan zo beroerd beloond?????????????????????????????????????????
beste hofie,e
Geplaatst op: 30 Apr 2004 21:55 Onderwerp:
uhhhh verdediger als slechts een paar supermarkten dat deden waarom is er in hemelsnaam dan zo weinig prijsverschil tussen bv AH, C1000, super de boer enz enz
hofie
Geplaatst op: 30 Apr 2004 21:57 Onderwerp:
en ehhh als de supermarkt medewerker zoveel doet waarom worden ze dan zo beroerd beloond?????????????????????????????????????????
ik ben het met je eens dat supermarkt medewerkers veeeeeeeel te weinig betaald krijgen, wou dat ik daar wat aan kon doen. maar die vragen die je nu stelt tja kan ze helaas niet beantwoorden.
want ik werk niet in een supermarkt. er zijn meer winkels dan alleen supermarkten.
groetjes
aha en in die jouw winkeltje geen 99 cent prijzen???????????? om alleen een beetje goedkoper te lijken????????????? Die centen kunnen de wereld uit zodra de winkeliers eerlijk zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jammer dat ik geen antwoord krijg op het prijsverschil tussen de verschillende supermarkten als slechts een enkele het zo gedaan heeft
Klaagbus.nl heeft gelijk alles is veel te duur sinds de introductie van de euro,wim kok die honde.***. heeft ons verkocht(het gewone volk)om er zelf beter van te worden de Engelsen zijn slim en dat waren ze in de 2e wereldoorlog ook en nog steeds.nederland loopt voorop als duitsland en frankrijk iets gaan besluiten ook al gaat het ten koste van het gewone volk nederlandse volk.waardeloos letterlijk en figuurlijk
Bij Edah laten ze je liever pinnen, hetgeen hen meer kost, dan dat je gepast betaalt. 1 en 2 eurocenten nemen ze niet meer aan, omdat de kassa het niet accepteert. Wat een domme kassa zeg!
Alle winkels zijn verplicht om de eurocenten te innen. De Edah gaat dus in de fout. Afronden mag wel, maar alle munten moeten geaccepteerd worden!
vanwaar deze wijsheid???? pinnen is voor de winkels veel goedkoper, en ook nog eens veiliger.Bij Edah laten ze je liever pinnen, hetgeen hen meer kost, dan dat je gepast betaalt.
Ten eerste wordt het geld direct op hun rekening gestort, dus gelijk beginnen de rente dagen, ze hebben geen overige kosten mbt tellen, afstorten naar de bank enz., en ze hebben ook nog eens minder geld in huis wat het voor overvallers weer minder aantrekkelijk maakt....