LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Albert Heijn Zomerkorting Fotoservice

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JanTinusPlukvet

Albert Heijn Zomerkorting Fotoservice

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Bestel ik 6 maanden geleden een fotoboek via CeWe (soort Albelli) en laat het afleveren bij Appie Heijn om het daar op te pikken.
Krijg ik onlangs een kortingsvoucher via de post van Appie 'je zomerfoto's met 15% korting'
Dus ik maak weer een fotoboek met de Cewe software. Kosten 53,95 zonder korting.
Ik kon de kortingscode niet kwijt bij het bestellen en dat vond ik vreemd.

Lees ik eens goed op per post verzonden aanbieding, moet ik de fotosoftware van Appie hebben.
Dat blijkt exáct dezelfde software te zijn, ook met het Cewe logo erin, maar dan met veel 'appie blauw' erin.Mooi, want ik kon mijn project gelijk laden zonder opnieuw te hoeven beginnen.
Wat blijkt: € 58,95!
Dus dezelfde software van dezelfde fabrikant, alleen dan met een ander kleurtje kost je 5 euro meer. Appie drijft de prijs ca. 8% op.

Die 15% is dus behoorlijk nep, want met kortingscode betaal ik dan € 50,10 en dat is dus maar 7,1% korting t.o.v. de originele Cewe software en levering.

Ik wil het project graag in 2-voud bestellen, dus bij elkaar best een bedrag te besteden.

berekening:
Appie: 58,95 -/- 15% korting = 50,10 (Cewe/Appie software software af te leveren bij Appie)
Cewe: 53,95 -/- 15% koring = 45,85 (Cewe software en levering op vele plaatsen)
45,85 -/- 53,10x 100 = 7,1% echte korting

(Edit: berekening toegevoegd)

czarczar

Re: Albert Heijn Zomerkorting Fotoservice

Ongelezen bericht door czarczar »

En de vraag is?

Fijn dat u er (eindelijk) ook eens achter komt dat je met kortingen genaaid wordt.
Leg dat al die vrouwen maar eens uit die iets in de uitverkoop kopen.

Wel leuk dat u hier AH te kakken zet, goed gevonden.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

De korting wordt gegeven door appie, niet door cewe. Dat beide op dezelfde software draaien, betekent niet dat ze beide dezelfde prijzen moeten geven en dezelfde kortingen.

JanTinusPlukvet

berndv schreef:De korting wordt gegeven door appie, niet door cewe. Dat beide op dezelfde software draaien, betekent niet dat ze beide dezelfde prijzen moeten geven en dezelfde kortingen.
Ben ik het niet mee eens. Het is misleidend. Je hebt eerder bij cewe betseld met een goede ervaring en gaat ervan uit dat dat weer zo is..
Als ik bij cewe zou bestellen ben ik (zonder korting) minder kwijt dan bij Appie.
Mijn eerdere bestelling had ik gedaan bij Cewe (en opgehaald bij Appie)
Eigenlijk is het dan al raar dat ik per post benaderd wordt door Appie, maar goed het zou leuk zijn als het échte korting is.
De software is zelfs zó gelijk dat ook dáár de merknaam Cewe veelvuldig genoemd wordt. Er is letterlijk alleen wat gewijzigd in de kleur van het programma. (voor een programmeur 3 klikken)

JanTinusPlukvet

czarczar schreef:En de vraag is?
Het is geen vraag, het is een bevinding of opmerking. Daarvoor is dit forum (ook) bedoeld.

czarczar

JanTinusPlukvet schreef:Er is letterlijk alleen wat gewijzigd in de kleur van het programma. (voor een programmeur 3 klikken)
U bent programmeur?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Appie zal het platform gebruiken, daar zal inderdaad de merknaam van appie in gezet zijn. De foto's zullen vast en zeker ook afgedrukt worden door dezelfde printer. Maar u bestelt ze niet bij cewe maar bij appie tegen de prijzen die appie rekent en niet de prijzen van cewe. Waarom zou appie dezelfde prijzen moeten rekenen als een ander? En niemand die u verplicht om het waar dan ook te bestellen. En inderdaad is het vaak goedkoper om rechtstreeks bij de leverancier te bestellen in plaats van tussenhandel

czarczar

JanTinusPlukvet schreef:Ben ik het niet mee eens. Het is misleidend. Je hebt eerder bij cewe betseld met een goede ervaring en gaat ervan uit dat dat weer zo is..
Misleidend?
Als AH een pot pindakaas verkoopt voor 2,20 euro en diezelfde pot pindakaas kost bij een andere supermarkt maar 2,00 euro, dan is het toch niet misleidend dat als AH 40 cent korting geeft ze die pot dan verkopen voor 1,80 euro? Omdat dat eigenlijk maar 20 cent korting is?
U komt er gewoon achter dat AH zonder korting nogal duur is. Nou, niet meer bij AH kopen dan! En zeker niet zonder korting.

JanTinusPlukvet

"Maar u bestelt ze niet bij cewe maar bij appie tegen de prijzen die appie rekent "
Mee eens.
de ene aardappelboer rekent ook een andere prijs voor een kilootje dan de andere.

Toch is het vreemd.
Ik startte de al op mijn pc geïnstalleerde Cewe Software om het boek te maken. Pas bij het daadwerkelijke bestellen bleek ik de kortingscode niet kwijt te kunnen.
Dat is al vervelend genoeg eigenlijk, je vertrouwd erop op dezelfde wijze te kunnen handelen als je eerdere bestelling.
Vervolgens dus de Appie software gedownload. Ik hoopte al dat ik niet opnieuw moest beginnen want vooraf wist ik natuurlijk niet dat het hetzelfde programma was. Indien dit andere software was had ik zowiezo niet verder gegaan, er zat al een avondje of 5 werk in, en had ik direct bij cewe besteld.
De software bleek hetzelfde en ik kon het gemaakte project dan ook zonder problemen laden en de Appie software.
Daar viel em dus het prijsverschil op.
Je krijgt 15% korting op de AH prijs.
Dat is niet hetzelfde als hoe je eerdere ervaring met dezelfde software en leverancier. daarom vind ik de aanbieding nep of op zijn minst misleidend.

czarczar

JanTinusPlukvet schreef:Ik startte de al op mijn pc geïnstalleerde Cewe Software om het boek te maken. Pas bij het daadwerkelijke bestellen bleek ik de kortingscode niet kwijt te kunnen.
Hoe kan dat nu? U schreef zelf:
Er is letterlijk alleen wat gewijzigd in de kleur van het programma. (voor een programmeur 3 klikken)
Dus toch iets meer gewijzigd dan alleen de kleur?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

JanTinusPlukvet schreef:Je krijgt 15% korting op de AH prijs.
Dat is niet hetzelfde als hoe je eerdere ervaring met dezelfde software en leverancier. daarom vind ik de aanbieding nep of op zijn minst misleidend.
Volgens mij kan Appie alleen maar korting geven op de prijs van Appie, niet op de prijs die anderen rekenen. Volgens mij is er nergens sprake van een laagste prijs garantie, alleen van korting op de AH prijs.
Dat je eerdere ervaring opgedaan hebt met de software en de leverancier doet niet ter zake. Je geruikt nu de software van AH (die voor 99,9 % gelijk is aan die van Cewe) en je leverancier is nu ook AH. En je krijgt nu dus ook de korting van AH op de adviesprijs van AH. Ik zie geen enkel probleem.

JanTinusPlukvet

czarczar schreef:Dus toch iets meer gewijzigd dan alleen de kleur?
U legt wel vaker op alle slakken zout en neemt zaken té letterlijk is me opgevallen.
Maar ik zal het u uitleggen:
Via de cewe Software besteld u op http://www.cewe-print.nl/ (waar u een keuze kunt maken voor een afhalpunt, niet perse zijnde Appie)
Via de Appie software besteld u op http://www.ah.nl/fotoservice (alleen op te halen bij Appie)

Dus inderdaad iets meer dan drie klikken, ze hebben wat letters gewijzigd ook in de software en wel het internetadres.

JanTinusPlukvet

Dirkie schreef:Je krijgt 15% korting op de AH prijs. En je krijgt nu dus ook de korting van AH op de adviesprijs van AH. Ik zie geen enkel probleem.
Klopt. en dat had ik eerder ook al beaamt.
je hebt mij niet zien schrijven dat het 'oplichters',laaielichters' of zoiets zijn, taal die anderen hier wel al snel bezigen.
Opmerkelijk, verbazend en misleidend dat vind ik het wel.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik per post benaderd wordt met een aabieding omdat ik eerder gebruik had gemaakt van 'hun' service. Zeg maar 'trouwe klanten korting'.
Dat was niet zo, ik had eerder gebruikt gemaakt van Cewe met Appie als afhaalpunt.
Ik was geen klant van Appie met Appie als afhaalpunt. Dus feitelijk ben ik dan ook geen 'trouwe klant'.

Dus als je een kortingsaanbieding toegestuurd krijgt, dan ga je ervan uit dat je:
1. dezelfde software kunt gebruiken met de kortingscode die in de brief staat.
2. ook 15% echte korting krijgt. dat blijkt dan slechts 7% te zijn.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

JanTinusPlukvet schreef:
czarczar schreef:Dus toch iets meer gewijzigd dan alleen de kleur?
U legt wel vaker op alle slakken zout en neemt zaken té letterlijk is me opgevallen.
Maar ik zal het u uitleggen:
Via de cewe Software besteld u op http://www.cewe-print.nl/ (waar u een keuze kunt maken voor een afhalpunt, niet perse zijnde Appie)
Via de Appie software besteld u op http://www.ah.nl/fotoservice (alleen op te halen bij Appie)

Dus inderdaad iets meer dan drie klikken, ze hebben wat letters gewijzigd ook in de software en wel het internetadres.
Je doet dus zaken met een andere partij, en die vraagt daar een andere prijs voor als cewe.

Vergelijk het met het kopen van een Opel Astra of VW Golf, de injectoren van de motor komen waarschijnlijk van Bosch in beide modellen, en de elektrische ramen in beide gevallen van Brose. Dat zijn toeleveranciers, die zowel onder eigen merk producten leveren, als in oem vorm aan andere partijen. Dat doet cewe dus ook met hun software.

JanTinusPlukvet

@ Sjohie:
klopt.
AH maakt weer flink reclame voor de fotoservice trouwens hoorde ik op de radio.
Zo verdienen ze dus weer heel wat extra centjes voor een dienst die feitelijk door een ander uitgevoerd wordt.
Advies is dus: bestel via de Cewe software indien je niet over een kortingscode beschikt. Goedkoper dan Appie! :D

edit:
By the way: Cewe is als beste uit de bus gekomen vorig jaar bij de consumentenbond. Dat heeft te maken met kwaliteit, maar ook prijs.
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 25 aug 2014 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

czarczar

JanTinusPlukvet schreef:U legt wel vaker op alle slakken zout en neemt zaken té letterlijk is me opgevallen.
Ik herhaal u nogmaals: Er is letterlijk alleen wat gewijzigd in de kleur van het programma. (voor een programmeur 3 klikken)
Wie gebruikt er hier nu het woord 'letterlijk' ?

Zo bezien beticht u mij van datgene waar u zelf mee komt.
U neemt de aanbieding van AH misschien wel tè letterlijk door deze te vergelijken met een andere aanbieder die zonder korting goedkoper is. Komt vaker voor dat hetzelfde product bij anderen goedkoper is, dat is geen misleiding. Het geeft alleen aan dat die aanbieding van AH niet zo geweldig is als dat ze het graag willen doen lijken.

JanTinusPlukvet

czarczar schreef:Het geeft alleen aan dat die aanbieding van AH niet zo geweldig is als dat ze het graag willen doen lijken.
Hèhè,...eindelijk zegt u iets zinnigs.
Dat is trouwens het hele punt als u goed leest!

czarczar

JanTinusPlukvet schreef:Hèhè,...eindelijk zegt u iets zinnigs.
Dat is trouwens het hele punt als u goed leest!
Ik had het prima begrepen, zie ook mijn eerste reactie.
Later begint u zelf over misleiding en dat is het dus niet.
Het is pas misleiding als u iets anders geleverd krijgt dan u wordt beloofd.
Maar laten we eerlijk zijn: mèt korting is AH wel goedkoper dan Cewe, dus zo slecht is de aanbieding nu ook weer niet.
Peins, ben ik nu reclame aan het maken voor Appie?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

JanTinusPlukvet schreef:
Dirkie schreef:Je krijgt 15% korting op de AH prijs. En je krijgt nu dus ook de korting van AH op de adviesprijs van AH. Ik zie geen enkel probleem.
Klopt. en dat had ik eerder ook al beaamt.
je hebt mij niet zien schrijven dat het 'oplichters',laaielichters' of zoiets zijn, taal die anderen hier wel al snel bezigen.
Opmerkelijk, verbazend en misleidend dat vind ik het wel.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik per post benaderd wordt met een aabieding omdat ik eerder gebruik had gemaakt van 'hun' service. Zeg maar 'trouwe klanten korting'.
Dat was niet zo, ik had eerder gebruikt gemaakt van Cewe met Appie als afhaalpunt.
Ik was geen klant van Appie met Appie als afhaalpunt. Dus feitelijk ben ik dan ook geen 'trouwe klant'.

Dus als je een kortingsaanbieding toegestuurd krijgt, dan ga je ervan uit dat je:
1. dezelfde software kunt gebruiken met de kortingscode die in de brief staat.
2. ook 15% echte korting krijgt. dat blijkt dan slechts 7% te zijn.
Als ik een kortingsaabieding toegestuurd krijg, ga ik er NIET vanuit, dat dit het GOEDKOOPSTE zal zijn. Het enige waar ik vanuit ga is dat ik korting krijg op de (fictieve) advies prijs die soms genoemd wordt in de folder. Meestal kun je het artikel met 1 zoekopdracht op het internet al goedkoper vinden.

Gesloten