Hallo,
Ik werd vandaag aangesproken door een meneer die voordelengids.eu vertegenwoordigde, en vele leuke praatjes enzo, hij wist mijn interesse wel te pakken omdat hij het zo mooi en breed wist te berederneren.
Hij zei expliciet dat het maar om maximaal 1 jaar ging, en dat het daarna niet door zou gaan en automisch zou beeindigen.
Het zou maar 79,95 euro per jaar kosten.
Ik heb hem geen bankrekeningnummer gegeven of geld of toestemming voor automatisch incasso.
Ik krijg binnen 2 weken een acceptgiro, en ik word binnen 1 week gebeld ter bevestiging is mij verteld.
ik heb een kopie van de bestelbon voor de voordelenpas gekregen met op de achterkant de voorwaarden.
Maar die man zij niks over 8dagen opzeg termijn en over stil zwijgend verlengen en dat je verplicht 3 maanden voor het einde van je 1e jaar termijn schriftelijk en aangetekend moet opzeggen anders word het verlengd.
Hier kwam ik pas achter toen ik vanmiddag thuis kwam en even de voorwaarden door las, want ik twijfelde al een beetje over de betrouwbaarheid.
Nu heb ik nog geen acceptgiro ontvangen, of telefoontje, of belletje, en dus ook geen afschrijving gehad.
Maar ik ben wel onder valse voorwaardes mondeling overgehaald mijn krabbel op die bestelbon te zetten.
Het is nu zaterdag dus het bedrijf is gesloten, en pas maandag om 9 uur weer open.
Als ik inderdaad 8 dagen heb, dan zou ik maandag nog 6 dagen heb, en de bedrijf POSTNL staat momenteel niet bekend als een top bedrijf (ik krijg mijn post niet of weken te laat, en zelfde met post verzenden via hun, komt niet aan of veels te laat). dus dat is niet een betrouwbare optie, en je moet schriftelijk beeindigen binnen die termijn van 8 dagen.
Dus wat kan ik nu het beste doen?
Ik ga zowiezo maandag hierover bellen.
Want volgens de website is de pas met hotel tickets maar 29,95 per jaar???
Gr Gaelwyn
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bedrogen door voordelengids.eu
Re: bedrogen door voordelengids.eu
gaelwyn
Je kunt hen gewoon nu (a.s. maandag dus) een aangetekende brief sturen dat je de overeenkomst conform het herroepingsrecht binnen 8 dagen bij colportage per de datum (dus 2-7-2012) die bovenaan jouw brief staat en in jouw tekst (dus nogmaals 2-7-2012), alsnog annuleert. Vraag om een schriftelijke bevestiging van de annuleringsdatum en hou voor je zelf een kopie van jouw brief. Schrijf in die brief ook dat zij alsnog geen toestemming hebben voor een automatische incasso en dat als zij wel incasseren je het bedrag onmiddelijk door jouw bank zult laten storneren.
Note: het is namelijk zo, dat niet de besteldatum de annuleringsdatum is, maar dat de datum die op en in jouw brief staan de wettelijke annuleringsdatum is.
Bel maandag ook voor de zekerheid even op en kondig alvast mondeling aan, dat je schriftelijk zult annuleren binnen de wettelijke termijn van 8 kalenderdagen.
Sukses, Maxiem.
Note: als er iets fout gaat met de postbezorging is niet jouw probleem. Jij kunt indien nodig bewijzen (bij de rechter), dat je tijdig geannuleerd hebt.
Je kunt hen gewoon nu (a.s. maandag dus) een aangetekende brief sturen dat je de overeenkomst conform het herroepingsrecht binnen 8 dagen bij colportage per de datum (dus 2-7-2012) die bovenaan jouw brief staat en in jouw tekst (dus nogmaals 2-7-2012), alsnog annuleert. Vraag om een schriftelijke bevestiging van de annuleringsdatum en hou voor je zelf een kopie van jouw brief. Schrijf in die brief ook dat zij alsnog geen toestemming hebben voor een automatische incasso en dat als zij wel incasseren je het bedrag onmiddelijk door jouw bank zult laten storneren.
Note: het is namelijk zo, dat niet de besteldatum de annuleringsdatum is, maar dat de datum die op en in jouw brief staan de wettelijke annuleringsdatum is.
Bel maandag ook voor de zekerheid even op en kondig alvast mondeling aan, dat je schriftelijk zult annuleren binnen de wettelijke termijn van 8 kalenderdagen.
Sukses, Maxiem.
Note: als er iets fout gaat met de postbezorging is niet jouw probleem. Jij kunt indien nodig bewijzen (bij de rechter), dat je tijdig geannuleerd hebt.
Hallo, je hebt, zoals ik het lees geen gironummer gegeven dus daar hoef je je sowieso geen zorgen over te maken. Inderdaad, een aangetekende brief sturen (kost je wel rond de €7,00) en bewijs goed bewaren. Gelukkig ben je er op tijd bij. Mochten ze je desondanks nog bestoken, gewoon alles negeren. Zolang je het verzendbewijs goed bewaart is er niets aan de hand.
Hallo,
Ik ben ook opgelicht door voordelengids. Ik ben vorig jaar in hun mooie praatje getrapt Toen werd er bij beloofd dat ik veel korting zou krijgen bij o.a. Leen Bakker en dergelijken. hier is helemaal niets van waar. Er werd mij verteld dat op de site niet veel winkels staan maar zodra je bent ingelogd zouden er meerdere winkels verschijnen waar je voordeel zou krijgen. Zelfs op dit moment kan ik me nog niet inloggen op hun site. Ook zei de verkoper dat het voor 1x was en dat ik na afloop informatie zou ontvangen over een eventuele volgende jaar. Ik heb nooit niets meer van hen gehoord. Tot 24 augustus. Toen werd er plotseling 79,95 afgeschreven. Ik was het hier niet mee eens en heb daarom dit bedrag via de bank terug proberen te krijgen. De volgende dag kreeg ik een mail dat zij niets konden doen omdat dit een eenmalige machtiging was. De bank (Rabobank) adviseerde mij om contact met hen op te nemen.
Na 3x bellen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Dus ik vertelde mijn verhaal aan de vrouw die ik aan de telefoon had. Ik voeg of ze het niet met terug werkende kracht kon opzeggen en mij de 79,95 die was afgeschreven terug te storen en toen zei zij dat ze daar niet aan deden en ik maar een mail moest sturen. Vervolgens ben ik weer naar mijn bank gegaan. Waar ik vervolgens te horen kreeg dat zij niet anders kunnen dan de voordelengids te blokkeren. Dan vraag ik me af het is toch tegen de wet om zonder toestemming geld van iemand zijn bank af te halen? Ik wacht nog even de reactie op mijn mail af anders stap ik naar de politie.
Manuela
Ik ben ook opgelicht door voordelengids. Ik ben vorig jaar in hun mooie praatje getrapt Toen werd er bij beloofd dat ik veel korting zou krijgen bij o.a. Leen Bakker en dergelijken. hier is helemaal niets van waar. Er werd mij verteld dat op de site niet veel winkels staan maar zodra je bent ingelogd zouden er meerdere winkels verschijnen waar je voordeel zou krijgen. Zelfs op dit moment kan ik me nog niet inloggen op hun site. Ook zei de verkoper dat het voor 1x was en dat ik na afloop informatie zou ontvangen over een eventuele volgende jaar. Ik heb nooit niets meer van hen gehoord. Tot 24 augustus. Toen werd er plotseling 79,95 afgeschreven. Ik was het hier niet mee eens en heb daarom dit bedrag via de bank terug proberen te krijgen. De volgende dag kreeg ik een mail dat zij niets konden doen omdat dit een eenmalige machtiging was. De bank (Rabobank) adviseerde mij om contact met hen op te nemen.
Na 3x bellen kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Dus ik vertelde mijn verhaal aan de vrouw die ik aan de telefoon had. Ik voeg of ze het niet met terug werkende kracht kon opzeggen en mij de 79,95 die was afgeschreven terug te storen en toen zei zij dat ze daar niet aan deden en ik maar een mail moest sturen. Vervolgens ben ik weer naar mijn bank gegaan. Waar ik vervolgens te horen kreeg dat zij niet anders kunnen dan de voordelengids te blokkeren. Dan vraag ik me af het is toch tegen de wet om zonder toestemming geld van iemand zijn bank af te halen? Ik wacht nog even de reactie op mijn mail af anders stap ik naar de politie.
Manuela
Hi maan, vraag anders even on line bij www.juridischloket.nl wat je het beste kunt doen. Misschien hebben ze daar een antwoord en bespaart je aangifte te doen bij politie, want hoe simpel dat ook lijkt, dat gaat eeuwen duren, als er al iets gebeurd. Succes hoor.