LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brieven incasso bedrijf voor iets wat ik nooit besteld heb.
Brieven incasso bedrijf voor iets wat ik nooit besteld heb.
Ik wordt nu al maanden lastig gevallen door een incasso bedrijf.
Ze zeggen dat ik scheermesjes besteld heb online ( heb ik nooit gedaan, en heb ook nooit iets ontvangen) ze blijven maar betalingen sturen, en anders schakelen ze de rechter in.
ze geven mij een email adres via waar dit besteld zou zijn. en zouden een ip check doen die ik dan ook weer zou moeten betalen.
Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf?
Ze zeggen dat ik scheermesjes besteld heb online ( heb ik nooit gedaan, en heb ook nooit iets ontvangen) ze blijven maar betalingen sturen, en anders schakelen ze de rechter in.
ze geven mij een email adres via waar dit besteld zou zijn. en zouden een ip check doen die ik dan ook weer zou moeten betalen.
Re: Brieven incasso bedrijf voor iets wat ik nooit besteld heb.
Laat je niet opnaaien als je 100% zeker weet dat je nooit iets hebt besteld/ontvangen.
Reageer niet telefonisch, maar schriftelijk = mail = kost niks. Houd dat een paar keer stug vol, houd je aan de simpele, zakelijke feiten, eis een overeenkomst/bestelling/contract, waaruit blijkt dat de vordering terecht zou zijn.
Komt er niks noppes nada concreets en blijven ze doorgaan, eis dan dat ze overgaan tot een gerechtelijke procedure, waarbij jij je zult verweren.
Reageer niet telefonisch, maar schriftelijk = mail = kost niks. Houd dat een paar keer stug vol, houd je aan de simpele, zakelijke feiten, eis een overeenkomst/bestelling/contract, waaruit blijkt dat de vordering terecht zou zijn.
Komt er niks noppes nada concreets en blijven ze doorgaan, eis dan dat ze overgaan tot een gerechtelijke procedure, waarbij jij je zult verweren.
Laat ze lekker naar de rechter stappen, jij weet zeker dat jijshesannie schreef:Ik wordt nu al maanden lastig gevallen door een incasso bedrijf.
niets besteld hebt online, hun woord tegen jou woord.
Hun zullen moeten bewijzen dat jij ze wel besteld hebt.
Inderdaad, wie eist bewijst, dus vraag om een schriftelijk bewijs dat je iets besteld zou hebben en ook daadwerkerlijk ontvangen.
Ze komen met een email adres ( hotmail ) en wouden een ip check uitvoeren oid.
heb de mailtjes allemaal nog bewaard, dit is de laatste ::
Bij de bestelling is het duidelijk dat het voor u zelf is aangevraagd.
Derhalve wordt degene verantwoordelijk gehouden met wie de overeenkomst is aangegaan.
Ons inziens is de vordering terecht overgedragen, derhalve verzoeken wij u de vordering binnen 10 dagen te voldoen.
Indien wij niets vernemen, zijn wij genoodzaakt het traject middels een gerechtelijke wijze te vervolgen.
Hoogachtend,
Derhalve wordt degene verantwoordelijk gehouden met wie de overeenkomst is aangegaan.
Ons inziens is de vordering terecht overgedragen, derhalve verzoeken wij u de vordering binnen 10 dagen te voldoen.
Indien wij niets vernemen, zijn wij genoodzaakt het traject middels een gerechtelijke wijze te vervolgen.
Hoogachtend,
Vreemd, heel vreemd, ik zou er niet op in gaan !shesannie schreef:Ze komen met een email adres ( hotmail ) en wouden een ip check uitvoeren oid.
Hoogachtend,
Dat zegt genoeg over de professionaliteit van die club. Gewoon negeren, ze kunnen je niks maken.shesannie schreef:hotmail
Vind ik knap dat ze dan aankomen bij de TS als er met een hotmailadres is besteld. Wellicht heeft de koper gewoon het adres van de TS opgegeven als factuuradres?
Arnelh wat bedoel je?
ik heb nu tig mailtjes van ze ontvangen wordt er helemaal stapel gek van.. je zou haast gaan betalen door al hun gezeur en gezeik als dit door blijft gaan maak ik er zelf wel werk van wat een aso incasso buro ook
ik heb nu tig mailtjes van ze ontvangen wordt er helemaal stapel gek van.. je zou haast gaan betalen door al hun gezeur en gezeik als dit door blijft gaan maak ik er zelf wel werk van wat een aso incasso buro ook
Uit jouw berichten begrijp ik (nu) dat er met een ander e-mailadres is besteld dan dat van jouw. Hiervoor had je niet aangegeven hoe (post of e-mail) je aanmaningen van het betreffende incassobureau hebt ontvangen. Wat ik maar bedoel is dat jouw adresgegevens opgegeven kunnen zijn als factuuradres (dat zei ik immers als), hoewel een en ander nu weer onduidelijk is geworden omdat je blijkbaar de aanmaningen alleen per e-mail hebt ontvangen.shesannie schreef:Arnelh wat bedoel je?
Als het dan vlgs het incassobureau zo duidelijk is dat het door jou is aangevraagd, douwen ze toch die mail onder je neus?!
Maar dat doen ze niet.........geeft je toch te denken?
'Je zou haast gaan betalen,' juist, daar gokken ze op, daar doen ze het voor, en nog een keer en wellicht nog een keer, makkelijk zo iemand die op den duur toch maar betaalt.
Maar dat doen ze niet.........geeft je toch te denken?
'Je zou haast gaan betalen,' juist, daar gokken ze op, daar doen ze het voor, en nog een keer en wellicht nog een keer, makkelijk zo iemand die op den duur toch maar betaalt.
ja ze zeggen dat het via mijn hotmail adres besteld is, maar hoe ze dan aan mijn andere mail adres komen, ze hebben ook mijn adres want ze hebben me via de post ook al 1x een brief gestuurd.
maar voor de rest gaat het via de mail andere mail dan mijn hotmail.
maar voor de rest gaat het via de mail andere mail dan mijn hotmail.
Het belangrijkste is dat je schriftelijk aangeeft dat jij dit niet besteld hebt. Daarnaast kun je vragen om kopie van de overeenkomst en het ip adres dat hierbij geregistreerd. Dat kun je vergelijken met het IP adres dat je op deze pagina tegenkomt: http://www.watismijnip.nl/. Als je de woning met een ander deelt, als je bijvoorbeeld in een studentenhuis woont, dan kunnen ze hoe dan ook niet bewijzen dat het je huisgenoten niet zijn geweest die de overeenkomst hebben gesloten.shesannie schreef:Hoe kom ik hier in godsnaam vanaf?
-
dit zijn praktijken die lijken op incassobureau alektum, waarover veel te vinden is op dit forum.
dreigen met ip adres onderzoek is alleen gerechtelijk mogelijk. hier hebben ze geen bevoegdheid toe.
een ip adres van hotmail traceren is niet mogelijk, dan krijgen ze niet jouw ip maar dat van hotmail zelf.
ze hebben geen bewijs dat jij die mesjes ontvangen hebt, de enige manier van bewijs is dat je getekend zou moeten hebben bij ontvangst.
laat ze dus maar proberen van jou geld te krijgen, dit gaat ze niet lukken omdat ze totaal geen bewijzen hebben.
dit bedrijf is heel goed in bluffen, geef aan dat je niets hebt besteld en/of ontvangen en dat ze anders met bewijzen moeten komen.
geef hierbij gelijk aan dat, indien ze met deze praktijken door gaan je aangifte tegen ze zal doen wegens poging tot afpersing.
succes en laat je niet bang maken en vooral niet betalen of ook maar iets toegeven.
dreigen met ip adres onderzoek is alleen gerechtelijk mogelijk. hier hebben ze geen bevoegdheid toe.
een ip adres van hotmail traceren is niet mogelijk, dan krijgen ze niet jouw ip maar dat van hotmail zelf.
ze hebben geen bewijs dat jij die mesjes ontvangen hebt, de enige manier van bewijs is dat je getekend zou moeten hebben bij ontvangst.
laat ze dus maar proberen van jou geld te krijgen, dit gaat ze niet lukken omdat ze totaal geen bewijzen hebben.
dit bedrijf is heel goed in bluffen, geef aan dat je niets hebt besteld en/of ontvangen en dat ze anders met bewijzen moeten komen.
geef hierbij gelijk aan dat, indien ze met deze praktijken door gaan je aangifte tegen ze zal doen wegens poging tot afpersing.
succes en laat je niet bang maken en vooral niet betalen of ook maar iets toegeven.
Daarin moet ik je tegenspreken. Het is met hotmail wel degelijk mogelijk om het IP-adres van de afzender te zien.renegade66 schreef:een ip adres van hotmail traceren is niet mogelijk, dan krijgen ze niet jouw ip maar dat van hotmail zelf.
-
Bij hotmail wordt veelal gebruik gemaakt van een WEB interface, in die gevallen is het adres van de verzender dus niet in de headers te vinden.
In een dergelijk geval zal er inderdaad eerst een gerechtelijk bevel moeten komen voordat Hotmail je een eventueel dader IP adres zal geven.
verder wordt bij hotmail je isp adres gegeven, op welke manier wil een incassobureau dan achtehalen wie er achter dat ip adres zit? de provider ff bellen????
die gaat het je zonder gerechtelijk bevel echt niet geven hoor.
ik zou me zeker niet druk maken dus.
het is pure bluf.
In een dergelijk geval zal er inderdaad eerst een gerechtelijk bevel moeten komen voordat Hotmail je een eventueel dader IP adres zal geven.
verder wordt bij hotmail je isp adres gegeven, op welke manier wil een incassobureau dan achtehalen wie er achter dat ip adres zit? de provider ff bellen????
die gaat het je zonder gerechtelijk bevel echt niet geven hoor.
ik zou me zeker niet druk maken dus.
het is pure bluf.
Kan begrijpen Shesannie dat je dit niet prettig vind maar gooi die mail's die je
krijgt gelijk weg.
Een incasso bureau wat je achter de vodden zit via de mail vind ik al heel raar,
zou er dus ook zeer zeker niet op in gaan en zeker niet betalen !
Laat ze maar naar de rechter stappen, zij eisen dus moeten bewijzen en dat zullen
ze niet kunnen.
krijgt gelijk weg.
Een incasso bureau wat je achter de vodden zit via de mail vind ik al heel raar,
zou er dus ook zeer zeker niet op in gaan en zeker niet betalen !
Laat ze maar naar de rechter stappen, zij eisen dus moeten bewijzen en dat zullen
ze niet kunnen.
Een WEB interface kan anders gewoon je IP adres zien en kan deze dus ook gewoon opslaan in de headers.renegade66 schreef:Bij hotmail wordt veelal gebruik gemaakt van een WEB interface, in die gevallen is het adres van de verzender dus niet in de headers te vinden.
Een gerechtelijk beval is geen vereisten.renegade66 schreef:In een dergelijk geval zal er inderdaad eerst een gerechtelijk bevel moeten komen voordat Hotmail je een eventueel dader IP adres zal geven.
Gerechtelijk hoef niet, maar er moet wel aangifte gedaan worden, om het IP van de dader te achterhalen, dit wordt dan een zaak van het openbare ministerie, en het gerecht komt eventueel pas later aan pas.alfatrion schreef:Een gerechtelijk beval is geen vereisten.renegade66 schreef:In een dergelijk geval zal er inderdaad eerst een gerechtelijk bevel moeten komen voordat Hotmail je een eventueel dader IP adres zal geven.
phoe wordt er gewoon gestoord van hoe vaak moet ik aan ze herhalen dat ik en niets besteld heb en niets ontvangen heb anders had ik het meteen al retour afzender gedaan.
Het gaat inderdaad om incassobureau alektum.
Ze blijven dreigen en doen heb 2x een brief van ze gehad en voor de rest veel mailtjes.
Het gaat inderdaad om incassobureau alektum.
Ze blijven dreigen en doen heb 2x een brief van ze gehad en voor de rest veel mailtjes.