LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruno's wraak, de terugkeer van de Biostabiel

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Wie gelooft Bruno?

Ik geloof Bruno, want Radar blunderd wel vaker.
0
Geen stemmen
Ik geloof Bruno niet, ondanks dat Radar vaker blunderd.
9
100%

Totaal aantal stemmen: 9

joostw

Bruno's wraak, de terugkeer van de Biostabiel

Ongelezen bericht door joostw »

Vandaag te lezen in de groningse huis aan huis bladen.

"De enige manier om u de waarheid te laten weten.
De ontmaskering van Tros Radar."

En dan komen er twee gehele krantenpagina's vol met het verhaal over de uitvinding en de werking van de Biostabiel, over Tinus De Nooy, over "kwarts"(kwakzalver/arts) Roy Martina, een bla bla verhaaltje van Santanera's advocaat, een gedeelte van een onderzoek door een geochemicus, het "bewijs"dat er geen goed onderzoek heeft plaatsgevonden door de door Radar ingeschakelde onderzoekers, over de rechtzaak, over bewijzen van de werking van magnetisme op een aantal website's en last but not least het volgende stukje.

"Zonder waarheid heb ik geen vrede.
Het is een lang verhaal geworden, het kon niet korter.
Ik voelde mij verplicht u de waarheid te laten weten.

Met vriendelijke groeten,
(ondertekend)
Bruno Santanera
Godlinze"

Ben benieuwd of dit nu nog een staartje krijgt via Tros Radar, ze worden tenslotte openlijk en publiekelijk voor oplichters uitgemaakt.

karr-1

Re: Bruno's wraak, de terugkeer van de Biostabiel

Ongelezen bericht door karr-1 »

Tsja die Bruno met zijn Biodebiel is de grootste oplichter van allemaal, maar als er mensen dom genoeg zijn om er in te trappen mogen ze van mij hun gang gaan, dan heb je er zelf om gevraagd.

Maar zo lang niemand mij met keihard en onweerlegbaar bewijs kan aantonen dat die dingen echt werken,geloof ik er geen bast van.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Maak een ogenschijnlijk geloofwaardig verhaal, dan zullen er altijd van die mensen zijn die het geloven. Dat het wetenschappelijk is onderbouwd, is een fabel en dat is ook door Radar naar voren gebracht. Als iemand er heilig in gelooft dan zal de suggestie vaak wel enig effect hebben, maar dat is met meer artikelen het geval. Geneeskrachtig ingestraald water uit verweggistan zal ook wel verkoopbaar zijn als iemand maar het juiste verhaal weet op te hangen. Het probleem is de aantoonbaarheid, de een kan zus beweren de ander zo, maar geen van de partijen is in staat om het tegendeel te bewijzen. Dat er iets is wat een ander niet kan, is ook weleens bewezen dus niet alles hoeft wetenschappelijk te worden aangetoond. Ik weet een geval van iemand met een ongeneeslijk ziek been ontstaan door een val van de steiger. De artsen konden niets meer voor deze man doen en de enige optie was amputeren. Als laatste redmiddel is hij naar een Chinees in het buitenland gegaan, een soort magnetiseur, en deze heeft hem tot verwondering van de artsen genezen. Maar dat een bio stabiel alle kwalen kan voorkomen of genezen, daar geloof ik geen barst van. Op zich is het een leuk hangertje, maar meer ook niet.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Biodebiel is alleen voor goedgelovigen, alleen goed voor de portemonnee van degenen die op tell sell die troep aansmeren. Voor de rest gewoon flauwekul.

jh343

Ongelezen bericht door jh343 »

er zijn mensen bij wie het klaarblijkelijk wel kan helpen,respecteer deze mensen en als je er zelf niet in gelooft ,koop er dan vooral niet 1 !! je moet mensen niet uitlachen of uitmaken voor dom ! respect to ALL

karr-1

Niks Respect to All, respect moet je verdienen dat krijg je niet zomaar en zeker niet bij mij. Als dat ding bij mensen wel werkt is dat leuk voor ze, maar het zal voor 99 % goedgelovigheid zijn.

Ik kan ook een magneet in een plastic zakje om mijn nek hangen, het effect zal hetzelfde zijn.

joostw

Jh343 hoezo respect to all.
Ieder mens krijgt bij mij in den beginne altijd het nodige respect.
Als diegene in onzin gelooft en/of vertrouwd, heeft diegene mijn respect nog steeds, alleen nog maar voor een heel klein beetje.
Iemand die zo dom/onwetend/naiëf (ik kan zo nog wel even doorgaan) is, heeft geen respect nodig maar psychische hulp.

karr-1

Iemand die zo dom/onwetend/naiëf (ik kan zo nog wel even doorgaan) is, heeft geen respect nodig maar psychische hulp.
Hulde aan deze man, precies hoe ik er over denk...

Gast

Niks Respect to All, respect moet je verdienen dat krijg je niet zomaar en zeker niet bij mij. Als dat ding bij mensen wel werkt is dat leuk voor ze, maar het zal voor 99 % goedgelovigheid zijn.
Die Respect to all bandjes kosten toch maar 1 Euro???????? :wink:

Gast

Als het respect van Joostw en Karr-1 afhangt van datgene waar iemand
in gelooft hebben ze zelf hulp nodig.
Respect verdien je door datgene wat je doet en niet door datgene waar
je in gelooft.

karr-1

Ik geloof ook niet dat ik dat bedoelde.....

Gast

jh343,

Ik geloof niet in oplichters.

Als jij echt gelooft dat je van een hoopje zand in een hanger een beter en gezonder mens wordt, dan is het droevig met je gesteld.

Biodebiel 2000 is en blijft fake. Wanneer het echt zo'n goed produkt is als Bruno Ammehoela beweert, dan zouden toch ook huisartsen dat ding gaan voorschrijven? Krijg je het in sommige gevallen nog vergoed door het ziekenfonds ook.

Nee, Biodebiel 2000, of de variant voor goedgelovige oudjes, de Bioseniel 2000, hoort in de categorie emiel ratelkont, yomanda en maria duvall thuis.

Als je beweert dat het helpt, zeg je dat alleen maar omdat je je ervoor schaamt dat je erin bent getrapt.

Gast

Waarom het voor goedgelovige oudjes nou weer bioseniel moet heten
is mij een raadsel.
Die oudjes daar ben je wel uit voortgekomen of ze moeten nog
oud worden.
Ik hoop voor jou dan dat ze niet seniel worden want dat is erg zat.

Gast

goedgelovige oudjes, had ik het over.

Het gaat me er echter meer om, het kwalijke karakter van dit ''wondersieraad'' aan de kaak te stellen.

Gast

Ik vind het erg gemeen om zo;n man die niet goed Nederlands spreekt op zo'n manier aan te vallen. Hij wordt overvallen door het mensen van het programma Radar die alleen maar met de bedoeling kwam om de man en zijn product zwart te maken, waar het meestal om gaat bij Radar. Hij kan zijn verdediging niet goed uitten op deze manier en krijgt hier zeker niet de kans voor. Radar brengt het zo d.m.v. knippen / plakken, leugens te verspreiden en hebben de media in hun macht hiermee. Daarom is het toch logisch dat de man alles uitlegt door dit in de krant te zetten. Anders krijgt hij er niet eens de kans voor.
Ik geloof ook niet dat het product te duur is, je hebt er toch ook een heel mooi sieraad bij.
Ik ken heel veel mensen die er baat bij hebben.
Zelfs kinderen, die hebben het echt niet tussen hun oren zitten hoor!

Gast

Bruno enzovoorts woont lang genoeg in Nederland om vlekkeloos Nederlands te spreken.

Gemeen om hem aan te vallen? Ik vind het uiterst laf van hem, om met een prul, gevuld met zand mensen op het verkeerde been te zetten, valse hoop te geven, en daar ook nog een vieze hoge prijs voor te vragen.

Radar heeft groot gelijk. Als het een goed artikel was, had Radar Bruno met zijn praktijk wel met rust gelaten.

karr-1

Volgens mij spreekt die Bruno expres zo slecht Nederlands zodat wij allemaal medelijden krijgen met hem. En als dat ding door experts onderzocht is en het niet meer bevat dan een magneet of een hoopje zand, weet ik genoeg.

Op zich is het best een mooi sieraad hoor, maar meer als dat is het ook niet. Geneeskrachtige werking zal er niet aan zitten. En qua materiaalkosten is het die 120 euro van zijn levensdagen niet waard.

Maar ja zo lang er goedgelovigen zijn die maar blijven roepen dat het werkt en het kopen blijven dat soort dingen bestaan.

Gast

Ik vind het erg gemeen om zo;n man die niet goed Nederlands spreekt op zo'n manier aan te vallen. Hij wordt overvallen door het mensen van het programma Radar die alleen maar met de bedoeling kwam om de man en zijn product zwart te maken, waar het meestal om gaat bij Radar. Hij kan zijn verdediging niet goed uitten op deze manier en krijgt hier zeker niet de kans voor. Radar brengt het zo d.m.v. knippen / plakken, leugens te verspreiden en hebben de media in hun macht hiermee. Daarom is het toch logisch dat de man alles uitlegt door dit in de krant te zetten. Anders krijgt hij er niet eens de kans voor.
Ik geloof ook niet dat het product te duur is, je hebt er toch ook een heel mooi sieraad bij.
Ik ken heel veel mensen die er baat bij hebben.
Zelfs kinderen, die hebben het echt niet tussen hun oren zitten hoor!
Misschien had Bruno niet moeten liegen aangaande zijn apparaat.
Wat hij met die advertentie doet lijkt meer op het pogen terug te winnen van verloren zieltjes.

joostw

Als die Santanera slecht nederlands spreekt (wat ik voor een italiaan best mee vindt vallen, voornamelijk de uitspraak) is dat wel zijn eigen schuld.
En als u denkt daar een gevoelige snaar mee denkt te kunnen raken bij mij zit u gruwelijk mis.
Iedere oplichter is succesvol tot aan zijn/haar ontmaskering, dat hij zelf nog steeds in zijn onschuld geloofd is eerder zielig dan verstandig.
Deze man heeft willens en wetens, veel pseudo-wetenschappelijk- onderzoek opgezocht om daar mensen een loer mee te draaien.
Laat hem of wie dan ook die met dit soort rotzooi loopt te leuren en daar zulke mooi verhalen over genezingen bij loopt te verkondigen dan ook eens aan een wetenschappelijkonderzoek meedoen, en toestemming geven dat de testresultaten openbaar gemaakt worden in de landelijke ochtend- en avondbladen.
Laat ze maar met bewijs komen, wetenschappelijk en niet van die en die kent iemand die een persoon in zijn omgeving heeft waar de nicht zo goed vooruit gaat sinds ze dat ding draagt.
Als het echt werkte waar zijn dan de mensen die hem via een onderzoek van alle blaam zouden willen zuiveren.

Gast

Goed gezegd, Joost, als het echt werkzaam was, zou het allang al geneeskrachtig middel in het ziekenfonds zijn opgenomen.

Bruno bazelt maar raak, ik zal er nooit in trappen.

Gesloten