LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Btw aktie Mediamarkt

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
WietzePama
Contacteer:

Btw aktie Mediamarkt

Ongelezen bericht door WietzePama »

Vanmorgen gekeken om een soundbar te kopen. Online bij de mediamarkt was deze €599,-.
Gewacht tot 18:00 uur i.v.m. btw weg ermee aktie. Nu is deze soundbar €699,-. Weg voordeel...

Mediamarkt gebeld met de vraag of dit wel klopt. Ja meneer, wij gebruiken dagprijzen. Dus dit is de normale prijs. Ik moet zeggen dat ik me goed besodemietert vind als vaste klant.
Mag dit eigenlijk wel?

NeoDutchio

Re: Btw aktie Mediamarkt

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tuurlijk mag dat. Net zo goed dat u de soundbar ook ergens anders mag gaan kopen.
Dit trucje is algemeen bekend. Dat er nog mensen intrappen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik even kijk, krijg ik een Nokia 2 als speciale aanbieding omdat ik clublid ben oid, en dan gaat er ~20 euro van de 120 euro af door de BTW actie, en krijg ik 'm voor 100 euro. Da's volgens de pricewatch tocht echt een nette prijs, voor mijn gevoel in lijn met wat ze suggereren aan voordeel met deze actie. Maar goed, ze zijn wel zo leep om met de vermelding van dagprijzen, hun derrière overal uit te kunnen draaien.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

U mag ook geloven dat u geen btw betaalt.

U mag ook geloven dat de marge welke mediamarkt normaal nodig heeft om alle kosten te betalen nu niet meer nodig heeft.

Deze week is voor iedereen wie graag heel veel korting wil hebben. Dat voelt fijn.
Tot het moment dat je zo snugger bent om de prijzen echt te vergelijken zoals ts.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:Tuurlijk mag dat. .....
Over dat "tuurlijk mag dat" valt te discussieren:
Kortingen aanbieden terwijl het geen echte kortingen zijn, valt onder de wet oneerlijke handelspraktijken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
NeoDutchio schreef:Tuurlijk mag dat. .....
Over dat "tuurlijk mag dat" valt te discussieren:
Kortingen aanbieden terwijl het geen echte kortingen zijn, valt onder de wet oneerlijke handelspraktijken.
Op dat moment is het een echt korting. Er is een schapprijs en daar wordt een korting op gegeven.

crazyme

WietzePama schreef:Vanmorgen gekeken om een soundbar te kopen. Online bij de mediamarkt was deze €599,-.
Gewacht tot 18:00 uur i.v.m. btw weg ermee aktie. Nu is deze soundbar €699,-. Weg voordeel...

Mediamarkt gebeld met de vraag of dit wel klopt. Ja meneer, wij gebruiken dagprijzen. Dus dit is de normale prijs. Ik moet zeggen dat ik me goed besodemietert vind als vaste klant.
Mag dit eigenlijk wel?
Om welke soundbar gaat het eigenlijk.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vorige jaren hetzelfde...

Eerst prijzen tussen de 17 en 18% verhogen en dan 21% eraf..
Dat is dubbeltjes werk en de folders van deze onzin die in 2017 en 2016 ook al waren gaan ongelezen bij oude papier!

Ik heb liever een reclame van enkele producten die eruit gaan en daarom goedkoper zijn want alles goedkoper, die vraag is ook hier terug te vinden in 2017, 2016 en zelfs 2015.....
Gewoon misleiding!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Zo voorspelbaar dat dit topic er zou komen. Elke keer bij die BTW weg ermee actie is er wel iemand die klaagt dat de producten vlak van tevoren duurder gemaakt zijn. Dan heb je vervolgens iemand die zegt dat je toch gewoon BTW betaalt (alsof iemand zou denken dat dat niet zo was). En vervolgens komt er een hele welles nietes discussie of de producten nu wel of niet goedkoper zijn.

Zelf heb ik een paar dingen in mijn hoofd waarover ik al enige tijd twijfel of ik ze wil kopen. Daarvan heb ik dus de prijs ook al enige tijd in de peiling. Van de dingen die ook bij de MediaMarkt te koop zijn is de prijs nu wel duidelijk lager dan wat ze voorheen, ook bij andere winkels, kostten. Maar zeker geen 17% goedkoper dan de goedkoopste andere winkel.

Het blijft altijd verstandig om de prijzen te vergelijken met een goede prijsvergelijker. Dan kun je meteen ook kijken of de prijs een maand geleden niet veel lager was.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Ach ja; mediamarkt en akties.

Deze camera set hebben ze in de aanbieding: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_c ... 22029.html
Van 989,- voor 818,- BTW voordeel 171,-

Ik was in deze set geinteresseerd totdat in november opeens "Beste koop consumentenbond" erbij stond en ze de prijs van 790,- naar 989,- verhoogd hadden. Nu kun je hem met 171,- BTW voordeel kopen voor 818,-
5KM bij me vandaan net over de grens bij mediamarkt.DE staat die nog gewoon nog steeds te koop voor 749,- met 50,- cashback.
http://www.mediamarkt.de/de/product/_ca ... 03302.html

De losse camera 200d met alleen de 50MM lens voor 599,- staat nu met de BTW aktie opeens ook niet meer online, ik ga nog kijken of je die hier wel in de zaak kunt krijgen voor zo'n ex-BTW 500,- ( de losse 75-300MM lens van de set kost 209,- bij mediamarkt.DE )

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Leuk maar voor mensen die iets verder van de grens wonen is elke garantie claim een tering eind rijden!

Wel mag dit maar de misleiding blijft zelfde.
Gewoon even koffie drinken en wachten op normale prijzen en weglopen.
Als we massaal ik Ben gek op hun Koffie halen?

En vooral niets kopen, ik wacht wel op echte aanbiedingen!
En vergeet je laptop niet mee te nemen, en dan even via hun Gratis Wifi even kijken hoeveel het bij buren BCC koste... vinden ze niet leuk.
Door juist minder of helemaal niets te kopen zullen ze met deze misleiding stoppen!

16again

NeoDutchio schreef:Op dat moment is het een echt korting. Er is een schapprijs en daar wordt een korting op gegeven.
Maar voor die schapprijs is product nooit verkocht.
Zie:
https://www.consuwijzer.nl/thema/wet-on ... praktijken

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

stofzuigertje schreef:Leuk maar voor mensen die iets verder van de grens wonen is elke garantie claim een tering eind rijden!

!
Dan heb je de clou gemist......

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Leuk maar voor mensen die iets verder van de grens wonen is elke garantie claim een tering eind rijden!

Wel mag dit maar de misleiding blijft zelfde.
Gewoon even koffie drinken en wachten op normale prijzen en weglopen.
Als we massaal ik Ben gek op hun Koffie halen?

En vooral niets kopen, ik wacht wel op echte aanbiedingen!
En vergeet je laptop niet mee te nemen, en dan even via hun Gratis Wifi even kijken hoeveel het bij buren BCC koste... vinden ze niet leuk.
Door juist minder of helemaal niets te kopen zullen ze met deze misleiding stoppen!
Als je die camera+lenzen combi wil kopen, zijn er twee andere winkels die 'm ook verkopen voor een lagere prijs dan de Nederlandse Media Markt.

Zoals al gezegd, een oplettende shopper kijkt rond, en kan de prijzen van de Media Markt op waarde schatten. Zoals je in mijn voorbeeld van de Nokia 2 smartphone kan zien, zijn ze met dat product door de BTW actie wél de goedkoopste, en dan met een verschil wat +/- 2 euro wel de BTW over de originele prijs is. Niet dat ik ze nou echt wil verdedigen, maar die aanbieding is wel in lijn met de verwachtingen die ze met die hele BTW actie scheppen bij het publiek.

crazyme

16again

Uitgelicht uit telegraaf artikel:
een woordvoerder van de Consumentenbond...... wijst erop dat dit verboden is en dat klanten een klacht kunnen indienen bij de Reclamecodecommissie en bij toezichthouder ACM

crazyme

16again schreef:Uitgelicht uit telegraaf artikel:
een woordvoerder van de Consumentenbond...... wijst erop dat dit verboden is en dat klanten een klacht kunnen indienen bij de Reclamecodecommissie en bij toezichthouder ACM
Van die tekst heb jij toch de rechten ? :mrgreen:

16again

https://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Uitzonderingen
Korte citaten mogen worden gebruikt zonder daarvoor eerst toestemming te vragen
8)

Gesloten