Het is weer zover: C&A heeft weer een aktie waar niets van klopt. Was het eerder dit jaar de zogenaamde reis naar Hawaii en andere prijzen die klanten zouden kunnen winnen - dit keer een EK aktie.
Op internet staan inmiddels diverse klachten van klanten.
Als je iets koopt, krijg je een kraskaart. Na krassen heb je een code waarmee je een auto of andere prijzen kunt winnen. Je moet wel even naar een website die op de kraskaart staat gedrukt, om de code te activeren om mee te doen met de loterij.
Echter: deze website bestaat niet.
Er bestaat een gelijksoortige, tijdelijke (?) website. Volgens mij hetzelfde bedrijf van de loze Hawaii aktie. Je moet eerst allerlei onnodige gegevens invullen en dan hopen dat het je lukt je code alsnog te activeren.
Het gaat puur om het te pakken krijgen van klantgegevens. Er wordt ook nergens vermeld hoe lang je prive gegevens worden vastgehouden voor allerlei marketingzaken. Of je echt wat kunt winnen? Ik heb nooit gehoord wie er naar Hawaii is geweest.
Kan Radar C&A en andere bedrijven die gebruik maken van die website eens aanpakken? Volgens mij is het nl pure oplichterij. Zeker als de op de kraskaart gedrukte website helemaal niet bestaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] C&A aktie EK: website bestaat niet
Re: C&A aktie EK: website bestaat niet
Heb de kraskaart ook gehad, het gaat niet om klantgegevens, het gaat om lid worden van de vriendenloterij. En als je daar eens op gaat zoeken hier op het forum wordt je er niet erg blij. Toen ik keek op het kaartje het logo van e vriendenloterij zag staan heb ik het maar mooi in de afvalton gegooid.
Als de website niet eens bestaat, wordt het ook lastig de klantgegevens te achterhalen.Kate25 schreef:Het is weer zover: C&A heeft weer een aktie waar niets van klopt. Was het eerder dit jaar de zogenaamde reis naar Hawaii en andere prijzen die klanten zouden kunnen winnen - dit keer een EK aktie.
Op internet staan inmiddels diverse klachten van klanten.
Als je iets koopt, krijg je een kraskaart. Na krassen heb je een code waarmee je een auto of andere prijzen kunt winnen. Je moet wel even naar een website die op de kraskaart staat gedrukt, om de code te activeren om mee te doen met de loterij.
Echter: deze website bestaat niet.
Er bestaat een gelijksoortige, tijdelijke (?) website. Volgens mij hetzelfde bedrijf van de loze Hawaii aktie. Je moet eerst allerlei onnodige gegevens invullen en dan hopen dat het je lukt je code alsnog te activeren.
Het gaat puur om het te pakken krijgen van klantgegevens. Er wordt ook nergens vermeld hoe lang je prive gegevens worden vastgehouden voor allerlei marketingzaken. Of je echt wat kunt winnen? Ik heb nooit gehoord wie er naar Hawaii is geweest.
Kan Radar C&A en andere bedrijven die gebruik maken van die website eens aanpakken? Volgens mij is het nl pure oplichterij. Zeker als de op de kraskaart gedrukte website helemaal niet bestaat.
Voor niets gaat de zon op en een gratis loterij bestaat ook eigenlijk niet. Tuurlijk is het ze te doen om klantgegevens. Vaak in combinatie met een telefoonnummer en het geven van toestemming (in de kleine lettertjes) om gebeld te mogen worden door telemarketeers. In het bel-me-niet register staan immers miljoenen telefoonnummers geregistreerd dus moeten ze andere manieren vinden om telefoonnummers te krijgen waarbij diegene toestemming geeft.
Er zijn ook al diverse klachten verschenen van dit soort acties welke soms gebeuren in combinatie met de vriendenloterij of postcodeloterij of iets dergelijks zodat zij die klanten mogen benaderen.
Kortom onthou dat er altijd een doel achter zit van een of ander bedrijf om er beter van te worden en ze doen het niet zomaar voor de leuk. Lees altijd de kleine lettertjes van dit soort acties (die lees ik zo ongeveer het eerst) en u bent niet verplicht om eraan mee te doen.
U was me net voor.. ik had al zo'n donkerbruin vermoeden toen ik mijn post nog schreef.berndv schreef:Heb de kraskaart ook gehad, het gaat niet om klantgegevens, het gaat om lid worden van de vriendenloterij.
Meestal is men niet verplicht lid te worden overigens, maar geeft men toestemming om (eenmalig) benaderd te mogen worden. Als toch men aan de actie mee wil doen, kan men altijd nee zeggen.
Waarom denken mensen toch altijd dat ze iets gratis krijgen? Dat ze daar nog intrappen.
Dit soort actiesgeeft vooral aan dat veel mensen creatiever zijn dan de wetmakers....Direct bellen mag niet meer, dus verzin je iets om toestemming te krijgen om mensen te bellen. Nu is dat niet zo moeilijk. Zet ergens het woord "prijs" of "gratis" en niemand bekommert zich meer over zijn/haar privacy.
Dat hoort er nu eenmaal bij in een vrij land of moet de consument helemaal aan het handje door de winkel geleid worden ?GJvdZ schreef:Dit soort actiesgeeft vooral aan dat veel mensen creatiever zijn dan de wetmakers....Direct bellen mag niet meer, dus verzin je iets om toestemming te krijgen om mensen te bellen. Nu is dat niet zo moeilijk. Zet ergens het woord "prijs" of "gratis" en niemand bekommert zich meer over zijn/haar privacy.
Veel moeten eens leren dat bij woordjes als "gratis" en "prijs" eerst alle alarmbellen gaan rinkelen en voordat ze zich rijk rekenen eerst even de kleine letters lezen.
Bij veel mensen gaat het verstand op 0 als het woord gratis valt, snap dat niet.Veel moeten eens leren dat bij woordjes als "gratis" en "prijs" eerst alle alarmbellen gaan rinkelen en voordat ze zich rijk rekenen eerst even de kleine letters lezen.