Wie o wie heeft er weleens te maken gehad met het bedrijf charity- cards uit rotterdam?
Het bedrijf verkoopt kaarten voor stichting amices, waarbij te kennen wordt gegeven dat alles naar het goede doel gaat. Kinderen zouden er bij gebaat zijn als je pakketje kaarten koopt! 5,95 per pakketje kaarten betaal je en daar worden de kinderen allemaal beter van. Door u aankoop worden deze kinderen weer een beetje mens.
Opgelicht voel ik me....
BIJNA NIETS GAAT NAAR HET GOEDE DOEL. En het ergste komt nog bij navraag doet het goede doel "stichting amices" enorm vaag. Niemand kon mij vertellen hoeveel er naar het goede doel gaat. Maar goed ik laat het er niet bij zitten en via via krijg ik te horen dat het werkelijk maar om een 2.000 tot 3.000 euro per jaar gaat wat wordt gedoneerd door het bedrijf charity cards. Terwijl er 300.000 euro binnen zou kunnen komen!!
Al die studenten werken er zwart en er wordt geen premies afgedragen over hun verdiensten aan de belastingdienst. Het bedrijf zou enkel en alleen hierom al door de mangel worden gehaald. Dit kan toch niet er werken minstens 150 studenten daar. Al dat geld wat neerkomt op ca. 35 per persoon per dag wordt zwart uitbetaald. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de gemiste BTW die de belastingdienst misloopt!
Tros Radar kunnen jullie hier iets mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] charity cards
-
Re: charity cards
Goh wat toevallig ik heb er vorig jaar gewerkt en heb inderdaad nog nooit een loonstrookje of iets gehad. Van mijn ouders moest ik er mee stoppen omdat ze wantrouwig waren over het geheel. Je werd inderdaad contant uitbetaald en er ging zo ie zo altijd veel contant geld in om daar. Ik geloof dat het bedrijf al was gestopt door een politie inval maar dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat ik me nu zorgen maak over het feit dat het geld zwart is uitbetaald en dat ik of mijn ouders straks problemen krijgen met de belastingdienst.
ik hoop dan dat zij worden aangepakt en niet al jongeren..
ik hoop dan dat zij worden aangepakt en niet al jongeren..
jongens jongens,
kijk alleen eens op die website van die mensen. Geen adres, postcode of woonplaats. Het is zelfs moeilijk voor die gasten een telefoonnummer er op te zetten. Ik als fondsenwerver voor verschillende goede doelen kan je vertellen dat dit bedrijf uit rotterdam echt de mensen bewust op de verkeerde been zet. Dergelijke kleine bedragen die worden gedoneerd gaat werkelijk nergens meer over. Het feit dat die stichting Amices daar aan meedoet zegt misschien ook wel iets over die stichting. Het heeft in iedergeval geen CBF-keurmerk. Maar goed, dit gaat ten koste van het werk van alle bedrijven die zich bezig houden met fondsenwervende activiteiten die wel gebasseerd zijn op basis van eerlijk zaken doen. Zo ook het zwart uit betalen...De scholieren die daar werken zijn straks de klos. Het bedrijf zal zich met alle waarschijnlijkheid zo hebben ingedekt dat ze op ze minst de scholieren in de schuldvraag mee zullen nemen. Is het misschien een tip om deze mails door te sturen naar de belastingdienst? Ik geloof dat je dat tegenwoordig vrij anoniem kunt doen. Hoe groter ze dan zijn hoe harder ze dan worden aangepakt door de belastingdienst. De gegevens zijn volgens de kvk: Charity Cards 24391514 0000
xxxxxxxxx
MAAR ik zie ook dat ze een zgn. 2e naam er voor hebben die elders is gevestigd nml. Charity Cards Eindhoven 17201304 0000
xxxxxxxxx
Bij navraag blijkt het gewoon 2 woonadressen te zijn van op(r)(l)ichters.
Ik zou als advies kunnen geven naar alle kopers of mensen die sympathie voor hebben, kijk altijd of het goede doel het CBF-Keur heeft en vraag altijd aan de scholier hoe zij betaald krijgt: contant of per bank. Bij twijfel bel de poiitie 0900-8844
kijk alleen eens op die website van die mensen. Geen adres, postcode of woonplaats. Het is zelfs moeilijk voor die gasten een telefoonnummer er op te zetten. Ik als fondsenwerver voor verschillende goede doelen kan je vertellen dat dit bedrijf uit rotterdam echt de mensen bewust op de verkeerde been zet. Dergelijke kleine bedragen die worden gedoneerd gaat werkelijk nergens meer over. Het feit dat die stichting Amices daar aan meedoet zegt misschien ook wel iets over die stichting. Het heeft in iedergeval geen CBF-keurmerk. Maar goed, dit gaat ten koste van het werk van alle bedrijven die zich bezig houden met fondsenwervende activiteiten die wel gebasseerd zijn op basis van eerlijk zaken doen. Zo ook het zwart uit betalen...De scholieren die daar werken zijn straks de klos. Het bedrijf zal zich met alle waarschijnlijkheid zo hebben ingedekt dat ze op ze minst de scholieren in de schuldvraag mee zullen nemen. Is het misschien een tip om deze mails door te sturen naar de belastingdienst? Ik geloof dat je dat tegenwoordig vrij anoniem kunt doen. Hoe groter ze dan zijn hoe harder ze dan worden aangepakt door de belastingdienst. De gegevens zijn volgens de kvk: Charity Cards 24391514 0000
xxxxxxxxx
MAAR ik zie ook dat ze een zgn. 2e naam er voor hebben die elders is gevestigd nml. Charity Cards Eindhoven 17201304 0000
xxxxxxxxx
Bij navraag blijkt het gewoon 2 woonadressen te zijn van op(r)(l)ichters.
Ik zou als advies kunnen geven naar alle kopers of mensen die sympathie voor hebben, kijk altijd of het goede doel het CBF-Keur heeft en vraag altijd aan de scholier hoe zij betaald krijgt: contant of per bank. Bij twijfel bel de poiitie 0900-8844
ik voelde al natigheid aan de deur... toch gekocht... jong mannetje an de deur.... volgende keer schrijf ik toch zijn naam van zijn ID op....
Jammer van 5,95... iedereen in Valkenswaard ... ben gewaarschuwd.
Jammer van 5,95... iedereen in Valkenswaard ... ben gewaarschuwd.
Ook ik voelde me opgelicht en heb het tot de bodem uitgezocht. Degene achter deze zwendel heet xxxx, en zijn hyves bevestigt dat hij er niet slechter van is geworden...
Als je je afvraagt waar jullie goedbedoelde centjes in zijn geinvesteerd:
xxxx
Zijn hyves:
xxxx
Als je je afvraagt waar jullie goedbedoelde centjes in zijn geinvesteerd:
xxxx
Zijn hyves:
xxxx
Die mensen werken eigenlijk op een gat in de wet namelijk:
Artikel 7 van de Grondwet betekend dit; vrijheid van meningsuiting en drukpers. Dit houdt in dat het verkopen van ansichtkaarten huis aan huis, dus zonder vergunning kan. Veel gemeentes geven daarom ook vrijstelling van vergunning. Ze mogen dus de kaarten verkopen want dat valt onder drukpers, tenzij er een APV van kracht is in de desbetreffende gemeente dan kunnen ze namelijk wel een boete krijgen van verboden te venten!
Dus er is eigenlijk niks tegen te doen, maar het is gewoon simpel hun verkopen iets! het is dus niet collecteren, waarbij alles naar het goede doel gaat. Mijn raad is dus ook als je een steentje bij wilt dragen: Als je dergelijke kaarten aangeboden krijgt niet kopen! En bij collecteren weet je tenmiste wel zeker dat het allemaal naar het goede doel gaat!
Artikel 7 van de Grondwet betekend dit; vrijheid van meningsuiting en drukpers. Dit houdt in dat het verkopen van ansichtkaarten huis aan huis, dus zonder vergunning kan. Veel gemeentes geven daarom ook vrijstelling van vergunning. Ze mogen dus de kaarten verkopen want dat valt onder drukpers, tenzij er een APV van kracht is in de desbetreffende gemeente dan kunnen ze namelijk wel een boete krijgen van verboden te venten!
Dus er is eigenlijk niks tegen te doen, maar het is gewoon simpel hun verkopen iets! het is dus niet collecteren, waarbij alles naar het goede doel gaat. Mijn raad is dus ook als je een steentje bij wilt dragen: Als je dergelijke kaarten aangeboden krijgt niet kopen! En bij collecteren weet je tenmiste wel zeker dat het allemaal naar het goede doel gaat!