LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creatief prijsbeleid Blokker

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Luerch

Creatief prijsbeleid Blokker

Ongelezen bericht door Luerch »

Kortgeleden had Blokker een “leuke” aanbieding; een Xiron MP3 speler. Slechts € 54,95 en op=op.
Nu dat was inderdaad aangenaam geprijsd. Ik heb derhalve op 6 augustus 2004 een MP3 speler aangeschaft.
Het plezier was van korte duur daar de speler niet goed functioneerde. Ging hierop terug naar de winkel, waar deze kon worden omgeruild. Alleen het moest een andere kleur worden, de door mij gewenste kleur was op. Het was immers een op = op actie.

Wat schetst mijn verbazing als de volgende folder van Blokker dezelfde speler aanbied (wederom op = op) maar nu voor € 49,95.
Maar goed, misschien heeft men nog een kleine partij over die men op deze wijze van de hand wil doen.
Helaas ben ik te goed van geloof geweest, wederom een nieuwe folder van Blokker met daarin de MP3 speler, nu voor € 44,95 en wederom op = op.
Het begint inmiddels echt te gortig te worden, voor een op = op actie is het toch raar dat dit artikel in iedere nieuwe folder wordt aangeprijsd als zijnde op = op maar op eea of andere wijze heeft men steeds weer een magazijn gevonden waar er nog een partij van de spelers ligt.

Jawel, de nieuwe folder van Blokker en wederom staat de dame op de voorzijde de speler aan te prijzen en nu is de prijs € 37,95 (een verschil van € 17,00 inmiddels) en wederom op = op. Wat wel opvalt is dat ook de van prijs is aangepast, was deze in vorige folder € 79,95 is die nu gedaald naar € 69,95.

Al met al vind ik het niet bijzonder klantvriendelijk dat men een artikel in drie maanden tijd met stappen goedkoper maakt, in iedere folder prominent aanwezig laat zijn met de opmerking op = op terwijl men dit eigenlijk niet meent.

Blokker biedt overigens niet de mogelijkheid om hun site te reageren, dit kan per post. Een reactie moet ik nog ontvangen.

Gast

Re: Creatief prijsbeleid Blokker

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat is nu het probleem? Op=op is altijd waar, het geldt voor alles. Dat het nooit op raakt omdat 16 fabrieken in drie-ploegendiensten die dingen in sneltempo bijmaken doet niets af aan het feit dat op hetzelde is als op.
Kan je niet beter gelijk vermelden dat je eigenlijk spijt hebt van je impulsaankoop?

Gast

Die dingen worden nu eenmaal snel goedkoper, dat geldt overal.

En op=op zie je overal te pas en onpas, het betekent zeker niet dat het product slechts een paar dagen verkocht wordt. Het duidt meer op een tijdelijke prijs, je zou verwachten daarna een hogere, maar verrassend genoeg moet je bij Blokker er snel bij zijn als je niet te weinig wil betalen

... :roll: :roll:

Gast

Ik heb een keer een disney DVD gekocht bij Blokker (inmiddels
2 jaar geleden ofzo, maar dat vergeet ik nooit)...

Was al eerste in de winkel 's ochtends - een ook een "op=op"
actie... En jawel er liggen nog 2 stuks... met op allebei een
sticker "maximaal 2 stuks in de winkel uitleggen".

Blijkbaar een medewerker vergeten het (intene) stikkertje
vergeten eraf te halen. Da's dus praktisch mensen-lokken.

MoniquevdP

Ongelezen bericht door MoniquevdP »

Wij hebben afgelopen week ook een "leuke" ervaring gehad met een aanbieding van Blokker.

Op 27 november zou de nieuwe dvd van Harry Potter uit komen. We kregen een folder van Blokker in de bus met een kortingsbon van 2,5 Euro. Dat is leuk, dachten we. Daar gaan we hem zaterdag halen..

We kwamen zaterdagochtend in de winkel, samen met een aantal andere mensen. De prijs van de dvd (tot zaterdag geheim gehouden) was E 17,39. Toen we wilden afrekenen, bleek de kortingsbon nog niet geldig te zijn. Op maandag kunt u de bon pas inleveren, werd ons aan de kassa verteld. We vroegen de caissiere of de prijs dan 15 Euro zou worden. Dat bevestigde ze.

Omdat we een korting van 2,5 Euro toch wel zonde vonden om te laten lopen, kwamen we op maandag weer terug. Maar wat gebeurde er? Bij de kassa bleek de prijs van de Harry Potter dvd ineens 19,99 te zijn! En na inlevering onze "kortingsbon" moesten we E 17,49 afrekenen!

Werkelijk een fantastische aanbieding van Blokker!!! Dit is natuurlijjk gewoon idioot. We voelden ons echt helemaal voor de gek gehouden. De bedrijfsleider van het filiaal in Castricum haalde zijn schouders op. "Sorry, mevrouw, foutje gemaakt!"

En daar konden we het mee doen.

de

Ongelezen bericht door de »

Ik heb al eerder een klacht over de prijs van de mp3 van Blokker gelezen.
Let echter wel op: de ene heeft 128 mb en de duurderen 256 mb.
Verklaart dus het prijsverschil tussen de speler van 37,95 en 49,95.

Overigens loopt mijn dochter veel met haar speler en hij doet het prima.

Gesloten