LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] delokalebedrijvengids spookfactuur nav telefonisch gesprek

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Niekdewit

delokalebedrijvengids spookfactuur nav telefonisch gesprek

Ongelezen bericht door Niekdewit »

In november werd ik gebeld door delokalebedrijvengids. Het was een verkennend aquisitie gesprek en ik heb aangegeven een vermelding te willen als die gratis is. In december ontving ik een factuur van €195 ex btw. Ik heb gebeld en uitgelegd dat er iets mis moet zijn gegaan en dat ik geen gebruik wens te maken van de aangeboden betaalde diensten. Ik had in geen enkel gesprek iets toegezegd over het afnemen van betaalde diensten maar ik heb alsnog duidelijk gemaakt dat ik niet wil betalen voor hun diensten. Op 20 januari werd ik weer gebeld met de vraag of ik nog over ging maken of er zou een incasso procedure worden opgestart. De man vertelde me dat hij opnamen heeft van ons vorige telefoongesprek waarin ik zou hebben toezegd van de betaalde diensten gebruik te willen maken(!?). Hij deed me ook een voorstel, namelijk dat het factuurbedrag verlaagd zou worden naar €95 ex btw. Ik moet binnen acht dagen laten weten of ik hier op in ga en anders wordt er alsnog een incasso procedure opgestart. Wat is nu wijsheid? Ik heb wederom gemaild dat ik een factuur en de opname wil horen van onze vermeende overeenkomst. Want ik weet niets van een overeenkomst over betaalde diensten. Wat kan ik doen?
delokalebedrijvengidsbrief.pdf
De 'annuleringsbrief' van de dienst die ik overeengekomen zou zijn.
(192.28 KiB) 188 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

tijger1

Re: delokalebedrijvengids spookfactuur nav telefonisch gesprek

Ongelezen bericht door tijger1 »

Meld het bij de KvK. Dit is welbekende oplichting. Voortaan meteen afkappen zo'n gesprek.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Je bent niet akkoord gegaan. Waarom zou je dan in hemelsnaam betalen?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het probleem is de gratis vermelding, dan mogen ze wel administratie kosten of andere kosten rekenen.

Je moet nooit reageren en ophangen want soms gaan ze door.
Betaal niets en reageer nooit meer, ook niet als gratis vermelding want de overige kosten hoeven dan
niet gratis te zijn.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Waarschijnlijk is dit net zo iets als de bedrijvengids, oplichters dus. Hoogstwaarschijnlijk sturen ze je iedere maand een factuur met hetzelfde bedrag.

Nooit iets per telefoon cancellen of opzeggen, uitsluitend schriftelijk!!!! Nu heb je geen enkel bewijs. Even een brief, mailtje of fax sturen (goed bewaren!) en duidelijk maken dat deze kosten tijdens het gesprek niet zijn genoemd en dat je er niet mee akkoord gaat. Laten ze je ter bewijs de opname maar toesturen. Tevens aangeven dat je dit gaat melden bij consuwijzer. Gaan ze dan nog niet akkoord en blijven ze je lastig vallen, dan moeten ze het maar voor laten komen (de kosten van de kantonrechter zijn hoger dan het te incasseren bedrag).
Mocht je toch nog twijfels hebben, ik begrijp uit je verhaal dat je een bedrijf hebt, dan neem ik aan dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt. Bel anders hun even voor advies.
De KvK doet hier niets mee. Een jaar of 9 geleden wel, toen hadden ze zelfs op hun website een zwarte lijst staan van dergelijke bedrijven, maar deze lijst hebben ze moeten verwijderen van de overheid.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Onzin. Geen contact meer opnemen met dat louche bedrijf.

Meld die fraude hier. https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Het probleem is de gratis vermelding, dan mogen ze wel administratie kosten of andere kosten rekenen.
Maar dan moeten enige kosten wel zijn aangekondigd en toegezegd zijn. Dat is hier niet het geval, want TS zegt nooit te hebben toegezegd iets te betalen.

Doorgaans is het sowieso onverstandig in te gaan op telefonische verkoop.

Gesloten