LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eneco en gratis Toon-thermostaat
-
Eneco en gratis Toon-thermostaat
Eneco levert een bijzondere thermostaat met de naam 'Toon'. Het is een ingenieus apparaat dat in die reclame gratis wordt aangeboden voor nieuwe en bestaande klanten.
Ik ben een bestaande klant met een driejarig contract met gunstige energieprijzen. Er is een addertje onder het gras. Bestaande klanten krijgen de Toon alleen als ze een vierjarig contract afsluiten. Dat vierjarig contract omvat hogere prijzen dan die uit mijn recent afgesloten driejarig contract.
Ik ben wel bereid om het contract te verlengen tot vier jaar, maar ook dat vliegertje gaat niet op.
De medewerkers van Eneco staan de bestaande klant vriendelijk te woord en leggen uit waarom het gunstigste contract niet gecombineerd mag worden met het gratis verstrekken van Toon.
Dat 'gratis' uit de TV-reclame moet dus ook gezien worden als 'een sigaar uit eigen doos'.
Ik ben een bestaande klant met een driejarig contract met gunstige energieprijzen. Er is een addertje onder het gras. Bestaande klanten krijgen de Toon alleen als ze een vierjarig contract afsluiten. Dat vierjarig contract omvat hogere prijzen dan die uit mijn recent afgesloten driejarig contract.
Ik ben wel bereid om het contract te verlengen tot vier jaar, maar ook dat vliegertje gaat niet op.
De medewerkers van Eneco staan de bestaande klant vriendelijk te woord en leggen uit waarom het gunstigste contract niet gecombineerd mag worden met het gratis verstrekken van Toon.
Dat 'gratis' uit de TV-reclame moet dus ook gezien worden als 'een sigaar uit eigen doos'.
-
Re: Eneco en gratis Toon-thermostaat
Ja en er komt ook nog 3.50 abbo kosten mnd bij!!
Om welke reden ?rozemarijntje schreef:Ja en er komt ook nog 3.50 abbo kosten mnd bij!!
De Thermostaat houdt contact met de server van Eneco en wisselt informatie uit ( zodat je vanaf afstand kan besturen en uitlezen ). Hiervoor betaal je deze servicekosten.Chocomelk schreef:Om welke reden ?rozemarijntje schreef:Ja en er komt ook nog 3.50 abbo kosten mnd bij!!
Dat er echt nog steeds mensen zijn die denken dat een welkomstgeschenk niet zelf betaald wordt, blijft me verbazen...Dat 'gratis' uit de TV-reclame moet dus ook gezien worden als 'een sigaar uit eigen doos'.
Dit soort firma's geven nooit iets gratis weg.
Zodra ze bijvoorbeeld bellen of het niet verstandiger is over te gaan, u bent tenslotte een fijne klant, op vast tarief in plaats van variabel kun je er donder op zeggen dat de tarieven gaan dalen ! Al een paar keer meegemaakt. Alle keren bedankt. Ze brengen dit alsof het een gunst is.
Zodra ze bijvoorbeeld bellen of het niet verstandiger is over te gaan, u bent tenslotte een fijne klant, op vast tarief in plaats van variabel kun je er donder op zeggen dat de tarieven gaan dalen ! Al een paar keer meegemaakt. Alle keren bedankt. Ze brengen dit alsof het een gunst is.
-
Las idd voor idd 24 uur connectie en weginfo en weerinfo,nou hou mijn honeywell wel
Als ik weer wil weten radar online of anwb file ,de groeten...
Die van nefitt is wel mooi,wij zo,n ketel dus als honey het begeeft,honey is al 14 jr!!! Nog mooi,doet het goed..dus....wacht ik ff,met toon helemaal
Als ik weer wil weten radar online of anwb file ,de groeten...
Die van nefitt is wel mooi,wij zo,n ketel dus als honey het begeeft,honey is al 14 jr!!! Nog mooi,doet het goed..dus....wacht ik ff,met toon helemaal
-
Volgens mij is Toon een onzinnig apparaat. Leuk voor hackers om je thermostaat op 35 graden te zetten.
Overigens ontgaat mij het nut van al die "intelligente" apparaten om het energiegebruik in de gaten te houden. Als je alleen maar gebruikt wat je nodig hebt is dat per definitie het meest optimaal. Dus verwarming laag als je weg bent of 's nachts en pas hoger zetten als je het koud krijgt. En dat gewoon met een standaard thermostaat aan de muur. Heb je nog wat lichaamsbeweging ook.
Vind het toch wel gemakkelijk als ik voor ik van mijn werk vertrek de verwarming aan kan zetten. Programmeren kan ook maar ben nooit op de zelfde tijd klaar met mn werk.Dus verwarming laag als je weg bent of 's nachts en pas hoger zetten als je het koud krijgt.
-
Nee kan er tegen praten doet ie wat ik wil....serieus,maar gjvdz je hebt groot deel gelijk,
Alleen sommige hebben het koud omdat ze juist minder kunnen bewegen
Die van mij ook geprogrammeerd maar laag,dat de erge kou weg is,als je uit bed komt,kan je altijd hoger zetten....en weer lager...
Alleen sommige hebben het koud omdat ze juist minder kunnen bewegen
Die van mij ook geprogrammeerd maar laag,dat de erge kou weg is,als je uit bed komt,kan je altijd hoger zetten....en weer lager...
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2014 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Reactie op verwijderde quote
Reden: Reden voor wijziging: Reactie op verwijderde quote