LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fixet misleidende reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Akki

Fixet misleidende reclame

Ongelezen bericht door Akki »

Profiteer zaterdag 8 september van maar liefst 21% btw korting! Roept de bon.
Echter bij verder lezen bedraagt de korting slechts 17,36%. :shock:
Hoe kan dat? Wel, ze gebruiken volgens mij een foutieve berekening. Normale prijs stellen ze op € 72,- en zeggen dat dat dan 121% is. Als mij aan de kassa iets € 72,- kost, is dat voor mij 100% en moet daar dan die 21% nog vanaf, dat is pas echte 21% btw korting.
Laatst gewijzigd door Akki op 07 sep 2012 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Re: Fixet misleidende reclame

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Akki schreef:Profiteer zaterdag 8 september van maar liefst 21% btw korting! Roept de bon.
Hoe kan dat? Wel, ze gebruiken volgens mij een foutieve berekening. Normale prijs stellen ze op € 72,- en zeggen dat dat dan 121% is. Als iets € 72,- kost, is dat voor mij 100% en moet daar dan die 21% nog vanaf, dat is pas echte 21% btw korting.
Zal wel aan mij liggen maar snap er niets van u berekening. :oops:

Iets kost 72 euro dan krijg je 21% korting op die 72 euro toch ????

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Akki schreef:Profiteer zaterdag 8 september van maar liefst 21% btw korting! Roept de bon.
Hoe kan dat? Wel, ze gebruiken volgens mij een foutieve berekening. Normale prijs stellen ze op € 72,- en zeggen dat dat dan 121% is. Als iets € 72,- kost, is dat voor mij 100% en moet daar dan die 21% nog vanaf, dat is pas echte 21% btw korting.
Nee, want normaliter wordt de btw berekend over de verkoopprijs ex btw van een product en niet over de verkoopprijs zoals we die in de winkel zien.

Als een product 72 euro kost zit daar volgens de nieuwe regels 21 % btw in. De btw is niet 21 % van de 72 euro.

Als men dus de verkoopprijs ex btw moet bereken is dat dus niet het btw percentage nemen van de verkoopprijs.
Dus als iets 100 kost incl 21% btw kost het 82,65 ex btw en niet 100 - 21 is 79.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En een BTW-verhoging van 19% naar 21% betekent niet dat het product 2,00% duurder wordt maar 1,76%

Dacht ik.

Akki

Ongelezen bericht door Akki »

OK, nog eens de rekenmaqchine er overheen gehaald. Het klopt inderdaad wel, maar het ziet er zo misleidend uit. Je denkt in eerste instantie 21% korting te krijgen, maar de effectieve korting is slechts 17,36%. En dat zie je pas als je de wat kleinere lettertjes leest.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Akki schreef:OK, nog eens de rekenmaqchine er overheen gehaald. Het klopt inderdaad wel, maar het ziet er zo misleidend uit. Je denkt in eerste instantie 21% korting te krijgen, maar de effectieve korting is slechts 17,36%. En dat zie je pas als je de wat kleinere lettertjes leest.
Ze spelen wel een beetje in op mensen die zich al te snel rijk rekenen met grote schreeuwerige percentages. Maar ik laat me niet zo snel leiden door de percentages maar kijk wat het product moet kosten met de korting ervan af. Vervolgens bekijk ik of de verhouding prijs vs product me aanstaat.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Oud nieuws, zo werkt de korting ook bij de MediaMarkt, ofwel altijd hetzelfde geschreeuw dan is.
Komt ieder jaar een keer langs. :lol:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

nevermind schreef:Oud nieuws, zo werkt de korting ook bij de MediaMarkt, ofwel altijd hetzelfde geschreeuw dan is.
Komt ieder jaar een keer langs. :lol:
En elk jaar stinken er weer hele volksstammen in, want: de hardste schreeuwers hebben de halve wereld.

Mensen zouden bescheidenheid moeten belonen in plaats van geschreeuw. Daarom koop ik ook nooit wat bij deze electronicaboer.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bob Schurkjens schreef:En een BTW-verhoging van 19% naar 21% betekent niet dat het product 2,00% duurder wordt maar 1,76%

Dacht ik.
1,68% (1.21/1.19= 1.01680672)

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

De Fixet is nog heilig vergeleken bij de Mediamarkt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:De Fixet is nog heilig vergeleken bij de Mediamarkt.
De duivel is nog heilig bij de mediamarkt :mrgreen:

Gesloten