LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foto-print-actie van Hema: zeer vage prijs-berekening

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
VisLucht

foto-print-actie van Hema: zeer vage prijs-berekening

Ongelezen bericht door VisLucht »

De hema had de gehele maand Mei een aardige actie om foto's te laten printen, die nu verlengd lijkt: 10 cent per foto, 100 foto's voor 10 euro.
Leuk, dacht ik, eens geen album laten afdrukken maar zelf aan de slag met schaar en lijm. Ik kwam echter niet aan 100 foto's, van het onderwerp/evenement op de foto's had ik er maar 96. Om nu 4 foto's dubbel te laten afdrukken leek me onzinnig.
Wat schetst mijn verbazing toen ik de foto's in de winkel kon afhalen: 17.95 moest ik afrekenen. Ik vroeg of wel doorgekomen was dat ik van de actie gebruik maakte: ja hoor, maar ik had 4 foto's te weinig besteld dus gold die niet meer.
Op de site staat duidelijk "10 cent per foto" waardoor de indruk wordt gewekt dat dat ook geldt als je er niet exact 100 zou bestellen.
En uiteraard is het belachelijk dat je 8 euro meer moet betalen als je 4 foto's minder besteld.

Ik ben in discussie gegaan aan de kassa en de medewerkster moest uiteindelijk toegeven dat het wel een rare prijsberekening was. (de prijs was al op de envelop voorgedrukt in de foto-centrale, niet door haar zelf berekend) We hebben samen de website er nog eens bijgehaald, het stond er echt. Ze heeft me uiteindelijk 9,60 laten betalen. Goeie actie van deze hema-medewerkster, slechte actie van de hema zelf.
Mocht je zelf foto's bij de hema bestellen, let dan even op dat je de juiste prijs berekend krijgt. En mocht je net niet aan 100 foto's komen, druk er dan maar een paar dubbel af, om gedoe te voorkomen.

(Ik vraag me af wat ze gedaan hadden als ik 104 foto's had besteld ipv 100....'gewoon' 10,40 zoals logisch zou zijn, of 18,-.... 8 euro erbij voor 4 foto's extra??)

MM919

Re: foto-print-actie van Hema: zeer vage prijs-berekening

Ongelezen bericht door MM919 »

Wanneer het verhaal niet in eerste instantie al lachwekkend leek had ik bij het lezen van dit item al een 'voorgevoel'. Wendt U tot de manager van het filiaal en leg de zaak voor. Mensen Mailen Facebook etc. Naar normaal contact is weg. Uw antwoord staat in de computer en WhatsApp. Zoveel mogelijk. Dan kan ik er tussendoor met mijn belletje en persoonlijk contact. Het werkt echt. Nog beter zelfs in deze -virtuele- rimram.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

MM919 schreef:Wanneer het verhaal niet in eerste instantie al lachwekkend leek had ik bij het lezen van dit item al een 'voorgevoel'. Wendt U tot de manager van het filiaal en leg de zaak voor. Mensen Mailen Facebook etc. Naar normaal contact is weg. Uw antwoord staat in de computer en WhatsApp. Zoveel mogelijk. Dan kan ik er tussendoor met mijn belletje en persoonlijk contact. Het werkt echt. Nog beter zelfs in deze -virtuele- rimram.
Ik vraag me af wat je hier nu precies probeert te zeggen...

sweet_devil8

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Moneyman schreef:
MM919 schreef:Wanneer het verhaal niet in eerste instantie al lachwekkend leek had ik bij het lezen van dit item al een 'voorgevoel'. Wendt U tot de manager van het filiaal en leg de zaak voor. Mensen Mailen Facebook etc. Naar normaal contact is weg. Uw antwoord staat in de computer en WhatsApp. Zoveel mogelijk. Dan kan ik er tussendoor met mijn belletje en persoonlijk contact. Het werkt echt. Nog beter zelfs in deze -virtuele- rimram.
A whole lot of nothing :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:
Dat problemen sneller opgelost zijn door even met de juiste mensen te gaan praten i.p.v. vragen stellen/klagen via allerlei social media kanalen. Maar het staat er een beetje krom, dan ben ik met je eens.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

In gesprek gaan met kassamedewerkers is voor dit soort zaken zinloos. Die scannen ook alleen maar de streepjescode en kunnen verder niets. Leuk als ze ook vinden dat iets misschien vreemd is, maar daar heb je niets aan.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

http://www.1korting.com/aanbiedingen/he ... ur10-16525

Zo vaag was die actie niet : 100 afdrukken voor 10 euro. Dus geen 96.
U had dus vooraf moeten informeren naar de prijs en niet achteraf.

VisLucht

Ongelezen bericht door VisLucht »

GJvdZ schreef:In gesprek gaan met kassamedewerkers is voor dit soort zaken zinloos. Die scannen ook alleen maar de streepjescode en kunnen verder niets. Leuk als ze ook vinden dat iets misschien vreemd is, maar daar heb je niets aan.
In dit geval was het dus niet zinloos: ik kreeg alsnog mijn zin en de juiste prijs. Ik loop hier dan ook niet te klagen maar wilde anderen even waarschuwen, als ene klant tot de andere. Niets mis mee, dacht ik? Moet er altijd alleen maar geklaagd worden?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

VisLucht schreef:De hema had de gehele maand Mei een aardige actie om foto's te laten printen, die nu verlengd lijkt: 10 cent per foto, 100 foto's voor 10 euro.
Als het aanbod 100 foto's voor 10 euro is dan zou ik verwachten dat 10 euro moet betalen als je 96 foto's laat afdrukken.
VisLucht schreef:Ik vraag me af wat ze gedaan hadden als ik 104 foto's had besteld ipv 100....'gewoon' 10,40 zoals logisch zou zijn, of 18,-.... 8 euro erbij voor 4 foto's extra??)
Als een foto normaal 20 cent per stuk kost en het aanbod is 100 foto's voor 10 euro, dan zou je 10 euro + 4 x 20 cent moeten betalen = € 10,80.

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik weet niet hoe het precies op de website stond , maar ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat de actie alleen geldt voor als je 100 foto's afneemt.
Bij kleinere aantallen , of dat nou 10, 35 of desnoods 99 foto's zijn, betaal je de gewone prijs. De factuur zal automatisch gegeneerd worden

Maar ik ben het ermee eens met TS dat het dan wel heel krom is dat je voor 96 foto's €17,95 moest betalen, terwijl de prijs voor 100 foto's slechts €10 is.
Gelukkig is het allemaal goed opgelost in de winkel.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een zelfde situatie zie je ook vaak in de supermarkt. Dan komt het ook regelmatig voor dat de aanbiedingsprijs voor 4 artikelen lager is dan drie losse artikelen (of voor 3 artikelen lager is dan twee losse artikelen). Dan krijg je dus ook alleen de artikelen voor de lagere prijs mee als je er vier koopt. Koop je er maar drie, dan ben je duurder uit.

Want zo simpel is het nou eenmaal, de aanbieding is voor het aangegeven aantal. En dus niet voor een lager aantal.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

langste adem schreef:Ik weet niet hoe het precies op de website stond , maar ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat de actie alleen geldt voor als je 100 foto's afneemt.
Het aanbod was: "100 foto's voor € 10,-". TS heeft dit aanbod aanvaard. Daarmee is er een overeenkomst tot stand gekomen op grond waarvan TS € 10,- moet betalen aan de verkoper. De verkoper kan de overeenkomst niet openbreken omdat de koper hem niet volledig aan diens verbintenis houdt.
Nu werkt de HEMA met een staffel, waarbij de prijs per foto wordt bepaald door het af te nemen aantal. Dit levert een andere situatie op. Als je 119 foto's afneemt dan is de afgesproken prijs 17 cent per foto. En als je 120 foto's afneemt dan is de afgesproken prijs 13 cent per foto. In het ene geval spreek je af € 20,23 te zullen betalen en in het andere geval € 15,60. In deze situatie loont het om meer foto's af te nemen. Als je 92 foto's of meer wilt dan kun je er beter 120 bestellen.

https://foto.hema.nl/fotos-afdrukken/?u ... rm=2041981

MM919

Ongelezen bericht door MM919 »

Een telefoontje of gesprek met een plaatselijk manager doet meer dan alle contacten via Sociale Media bij elkaar zo blijkt en dat was de stelling. @Moneyman en tweede reactie. Werd ook door mensen die zich te moeite hadden genomen bij filiaal langs te gaan bevestigd. Niemand meer zit op antireclame te wachten.

Gesloten