LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Game niet meer op voorraad, MediaMarkt biedt alternatief
-
Game niet meer op voorraad, MediaMarkt biedt alternatief
Ik heb tijdens het BlackFriday event van MediaMarkt een PlayStation 4 met een extra controller en FIFA 18 besteld. Ik was erg tevreden met mijn aankoop omdat ik al een tijdje op zoek was naar een PlayStation 4 en ik vond hier een aanbieding inclusief mijn favoriete game en een extra controller.
Nadat ik het artikel had besteld kreeg ik een e-mail waarin stond dat bestelling zou worden verwerkt en dat ik snel een bevestigings e-mail zou krijgen. Deze bevestinging heb ik vervolgens gekregen met daarin meegestuurd een PDF bestand met aanvullende algemene verkoopvoorwaarden webshop. In deze voorwaarden staat onder andere het volgende:
De overeenkomst tussen Media Markt de klant, op grond waarvan Media Markt de door de klant bestelde artikelen zal leveren.
Uit deze gebrekkige Nederlandse zin kan ik opmaken dat MediaMarkt na het versturen van een bevestingsmail verplicht is de bestelde artikelen te leveren.
Zoals misschien bij sommigen van jullie reeds bekend is, zijn er enorme problemen met de levering van de PlayStation's. Ik kreeg dinsdagochtend een mail van de MediaMarkt dat het door mij bestelde artikel niet meer op voorraad is en mij daarom een alternatief wordt aangeboden. Dit alternatief houdt in dat ik nog steeds de PlayStation met extra controller zou krijgen, maar dan met een andere game namelijk Gran Turismo Sport. Deze game vertegenwoordigd echter een compleet andere waarde. Ik kon ook kiezen voor het terugstorten van het aankoopbedag, maar ik wil wel mijn PlayStation hebben. Hier schiet ik dus niks mee op.
Ik heb via Facebook gezien dat het klachten regent omtrent de PlayStation aanbieding van de Mediamarkt. Zelf heb ik dinsdag een e-mail gestuurd met mijn gedachten over het voorval. Hier heb ik (donderdagavond) nog steeds geen reactie op.
Ik hoop dat de MediaMarkt snel met een oplossing komt want anders zal ik onderzoeken of er misschien vervolg stappen mogelijk zijn. De overeenkomst die de MediaMarkt zelf heeft verstuurd, overtreden ze namelijk zelf.
Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben wat ik het beste kan doen? Ik hoor het graag.
Nadat ik het artikel had besteld kreeg ik een e-mail waarin stond dat bestelling zou worden verwerkt en dat ik snel een bevestigings e-mail zou krijgen. Deze bevestinging heb ik vervolgens gekregen met daarin meegestuurd een PDF bestand met aanvullende algemene verkoopvoorwaarden webshop. In deze voorwaarden staat onder andere het volgende:
De overeenkomst tussen Media Markt de klant, op grond waarvan Media Markt de door de klant bestelde artikelen zal leveren.
Uit deze gebrekkige Nederlandse zin kan ik opmaken dat MediaMarkt na het versturen van een bevestingsmail verplicht is de bestelde artikelen te leveren.
Zoals misschien bij sommigen van jullie reeds bekend is, zijn er enorme problemen met de levering van de PlayStation's. Ik kreeg dinsdagochtend een mail van de MediaMarkt dat het door mij bestelde artikel niet meer op voorraad is en mij daarom een alternatief wordt aangeboden. Dit alternatief houdt in dat ik nog steeds de PlayStation met extra controller zou krijgen, maar dan met een andere game namelijk Gran Turismo Sport. Deze game vertegenwoordigd echter een compleet andere waarde. Ik kon ook kiezen voor het terugstorten van het aankoopbedag, maar ik wil wel mijn PlayStation hebben. Hier schiet ik dus niks mee op.
Ik heb via Facebook gezien dat het klachten regent omtrent de PlayStation aanbieding van de Mediamarkt. Zelf heb ik dinsdag een e-mail gestuurd met mijn gedachten over het voorval. Hier heb ik (donderdagavond) nog steeds geen reactie op.
Ik hoop dat de MediaMarkt snel met een oplossing komt want anders zal ik onderzoeken of er misschien vervolg stappen mogelijk zijn. De overeenkomst die de MediaMarkt zelf heeft verstuurd, overtreden ze namelijk zelf.
Misschien dat jullie nog tips voor mij hebben wat ik het beste kan doen? Ik hoor het graag.
Re: Game niet meer op voorraad, MediaMarkt biedt alternatief
Het gaat niet alleen om de PS aanbieding, maar om heel veel meer zendingen sinds afgelopen vrijdag. Zo heb ik hetzelfde met een bestelde laptop die nog steeds niet binnen is. Die levering wordt elke dag een dag vooruit geschoven.
Ik zou nog even geduld uitoefenen.
Ik zou nog even geduld uitoefenen.
Enige tijd terug was een vergelijkbaar topic hierover te vinden op Radar met dezelfde verkoper. Een forumgebruiker heeft daar het juiste antwoord gegeven:
viewtopic.php?f=104&t=172921#p2399435
[Tekst verwijderd door de Moderator]
viewtopic.php?f=104&t=172921#p2399435
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 dec 2017 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tekst voegt niks toe aan topic
Reden: Tekst voegt niks toe aan topic
Geven ze ook niet de optie om te wachten tot FIFA 18 wel op voorraad is?
Vreemd, bij mijn leverancier is de PS4 Fifa 18 gewoon op voorraad!
-
Dank voor de reacties. Ik heb intussen van de MediaMarkt nog steeds geen reactie gehad.
De MediaMarkt heeft mij twee mogelijkheden geboden, namelijk: de PlayStation met extra controller versturen maar dan met Gran Turismo Sport ipv FIFA 18 of dat mijn geld wordt teruggestort op mijn rekening.
Ik heb zelf een aantal een aantal alternatieven aan de MediaMarkt geboden waaronder het versturen van mijn aankoop met een vertraging van twee weken. Maar zoals eerder genoemd is er niet op mijn e-mail gereageerd.
De MediaMarkt heeft mij twee mogelijkheden geboden, namelijk: de PlayStation met extra controller versturen maar dan met Gran Turismo Sport ipv FIFA 18 of dat mijn geld wordt teruggestort op mijn rekening.
Ik heb zelf een aantal een aantal alternatieven aan de MediaMarkt geboden waaronder het versturen van mijn aankoop met een vertraging van twee weken. Maar zoals eerder genoemd is er niet op mijn e-mail gereageerd.
Hier het zelfde... geen reactie op mail... klantenservice kan je niet helpen want het is aan CostumerCare.
Ik heb nu een aangetekende brief verstuurd. Geen idee hoe dit gaat lopen.
MEdiaMarkt zegt wel: Heb je verder nog vragen? Wij helpen je graag!
Ze helpen/antwoorden je alleen niet binnen de termijn dat je keus moet maken...
Ik heb nu een aangetekende brief verstuurd. Geen idee hoe dit gaat lopen.
MEdiaMarkt zegt wel: Heb je verder nog vragen? Wij helpen je graag!
Ze helpen/antwoorden je alleen niet binnen de termijn dat je keus moet maken...
Heb nu het volgende alternatief aangeboden gekregen:
- PS4 Slim 500 GB inclusief Dualshock controller black
- PS4 Wireless Dualshock controller black
- PS4 FIFA 18
- PS4 Assassins Creed Origins
- PS4 Slim 500 GB inclusief Dualshock controller black
- PS4 Wireless Dualshock controller black
- PS4 FIFA 18
- PS4 Assassins Creed Origins