Omdat ik last van het stof krijg als ik handmatig de kachels leeghalen moet, besloot ik in de actieperiode van 20 februari t/m 4 maart 2012 twee aszuigers te gaan halen bij het Gamma-filiaal in Hilversum. Een aszuiger is een tonnetje met een aansluiting voor een stofzuiger waarmee je de as van een open haard of allesbrander in de aszuiger opzuigt zodat dit niet in de stofzuiger terechtkomt die daar van kapot gaat. In Hilversum waren ze op maar het filiaal in Amsterdam Zuidoost had er volgens hen nog plenty. In Hilversum vond men het echter te veel rompslomp om deze naar Hilversum te laten komen terwijl dat vroeger, onder een andere filiaalmanager, als vanzelfsprekende service gold. Jammer, want die houding had ik van het als zichzelf milieubewust presenterende Gamma niet verwacht. Nu moet ik immers de nodige benzine (en arbeidstijd) verspillen om alsnog twee aszuigertjes in m'n bezit te krijgen. Niet bepaald klantvriendelijk.
Dus toog ik op 27 februari, na vooraf voor de zekerheid nog even gebeld te hebben, naar de Gamma in Amsterdam ZO; ik had nog juist de laatste twee te pakken. Bij de kassa aangekomen kreeg ik echter de mededeling, dat de prijs van € 11,95 in de folder niet juist was maar € 19,95 moest zijn. Als me dat gelijk verteld was, dan had ik me de moeite kunnen besparen. Daar kon ik ze voor meekrijgen en anders laten staan. Dat laatste werd het; ik verdomde het om een verkapte prijsverhoging van 67% neer te tikken voor een door Gamma zelf veroorzaakte fout. Grappig is trouwens dat ook Gamma in België de aszuiger in de periode van 15 t/m 27 februari 2012 in de aanbieding heeft. Afgeprijsd van € 24,95 naar € 14,85. Dat blijkt volgens het filiaal in Antwerpen geen vergissing. Voor mij voldoende reden om aan te nemen dat het geen foutje betreft maar het er alle schijn van heeft, dat er sprake van een bewust opzetje is om mensen de winkel in te lokken. Want als er daadwerkelijk sprake van een folderfout was geweest, dan was het wel zo fair geweest om de Nederlandse klant in ieder geval niet vijf euro meer te laten betalen dan de Belgische. Dan voel je je dubbel “genaaid”, als ik dat zo zeggen mag.
Ik wilde dan ook via de website een klacht indienen maar daar zijn ze bij Gamma klaarblijkelijk ook niet van gediend. Dat blijkt namelijk simpelweg niet mogelijk; daarvoor wordt aangeraden om telefonisch met het desbetreffende filiaal contact op te nemen. Als die de klacht dus niet oplossen wil, heb jij een probleem en is Gamma er vanaf. Ik heb dan ook per telefax een klacht bij het bedrijf ingediend waaronder Gamma resorteert; Intergamma B.V.. Overigens valt ook bouwmarkt Karwei onder dit bedrijf, dus heeft u daar klachten over, kunt u daar ook terecht. Als u uw klachten voortaan bij Intergamma neerlegt, is de kans groot dat men in gaat zien dat het verstandiger is als men klachten serieus gaat behandelen in plaats van de klant in z'n hemd te laten staan. Dat is ook niet in het belang van het personeel dat tenslotte in dienst van Gamma is omdat klanten dat mogelijk maken. Als je je bedenkt hoeveel geld iemand in zijn/haar werkzame leven gemiddeld aan doe-het-zelven uitgeeft, kan een foutje in een folder je bergen geld kosten, om over de mond-op-mond ”reklame” nog maar niet te spreken. Daar kun je een arbeidskracht enkele jaren van aan het werk houden.
Voor alle toppers van Gamma die hun veters voor de klanten uit hun schoenen lopen: bedankt voor jullie hulpvaardigheid en inzet ! Mocht u trouwens een baan bij dit bedrijf ambiëren: [email protected] . En nee, daar kunt u niet voor uw klachten terecht maar u kunt het proberen als u anderszins “geen gehoor krijgt”.
Voor klachten over Gamma / Karwei:
Intergamma B.V.
Storkstraat 2
3833 LB LEUSDEN
Telnr.: 033 – 43 48 111
Telefax: 033 – 43 48 100
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |