LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gamma levert defecte tegels en laat de klant in dupe

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Deep

Gamma levert defecte tegels en laat de klant in dupe

Ongelezen bericht door Deep »

(Zie Your tube video van tegels - http://www.youtube.com/watch?feature=en ... qQiXWkk_Qc of zoek op you tube naar Gamma tegels.)

Meer dan Eur 1000 betaald aan Gamma Cruquius voor de tegels voor tuin. Defecte en beschadigde tegels bezorgd. Aannemers weigerden om aan te leggen. Bij Gamma geklacht maar geen respons in 2 weken terwijl mijn voortuin en achtertuin zijn onbruikbaar en voordeur geblokkeerd.
Klachten:
1. De stenen zijn oneven, dus sommige zijn 20 Milimeter en de andere 17 milimeter dik. Zo kan het niet worden gebruikt.
2. Zij zijn niet concreet geproduceerd. In de tegels zijn vullingen en die maken deze zwak. De eerste vier tegels werden naast elkaar van lengte gebroken toen de aannemer met een rubberen hamer ging vastleggen. Zij (de aannemers) weigerden daarna om deze te gebruiken want het zou heel makkelijk kapot gaan.
3. Veel tegels lopen scheef, dus van dik naar dun.
4. Veel tegels zijn aan de rand en in de hoeken beschadigd.

Erg is niet dat tegels defect zijn maar erg is dat Gamma geen gehoor geeft terwijl een winkel is verplicht om defecte product binnen 2 weken te ruilen of geld terug te betalen. Uiteindelijk gedagvaard bij de rechtbank. Dan wordt pas Gamma wakker. Nu wil Gamma / Goedhart te weinig schade vergoeden. Ik heb mijn en mijn zoons verjaardag niet kunnen vieren door bouwput. Wij kunnen niet in zon zitten, dus dreig aan gezondheid. Inmiddels 3 maanden voorbij en ik zit noch in rommel van Gamma.
Dit is schending van consumetenwet. Er is ook sprake van misleiding door reklame, want daar werd niet aangegeven dat de tegels defect zijn. Zelfs wil Gamma haar rommel niet weghalen. Dus nu hard aanpakken. Los van de rechtzaak, ook consumentenbond aangemeld en Reclame Code Commissie. Lekker 2 maanden van mijn geld genieten en ondertussen ik moet in rommel zitten. Zij moeten beseffen dat als een klant niet koning is dan is ook niet stom.
Heb je ook klacht tegen gamma ?
Dan laat een bericht achter of neem contact met mij. Ik zal proberen ook jouwe redelijke klacht op te nemen.

En als je van mijn ervaring wilt leren dan maak zeker dat dit niet met jou gebeurt.

Tags: Gamma, Goedhart, Decor, Cruquius, Tegel, Tegels leggen, Tegels voegen, klacht tegen gamma, rechtszaak Gamma.

Linoge

Re: Gamma levert defecte tegels en laat de klant in dupe

Ongelezen bericht door Linoge »

Deep schreef:Wij kunnen niet in zon zitten, dus dreig aan gezondheid.
Huh?

Is Gamma nu ook al verantwoordelijk voor het weer?????
Deep schreef: Inmiddels 3 maanden voorbij en ik zit noch in rommel van Gamma.
Dit is schending van consumetenwet.
Bestaat er een consumetenwet?
Deep schreef:Er is ook sprake van misleiding door reklame, want daar werd niet aangegeven dat de tegels defect zijn.
Sterk punt!
Volkomen belachelijk dat Gamma geen reclame maakt voor defecte tegels!
Op wat voor manier zijn ze trouwens defect? "Tegelen" ze niet meer?
Deep schreef:Zelfs wil Gamma haar rommel niet weghalen.
Hebben ze die dan bezorgd?
Deep schreef: Zij moeten beseffen dat als een klant niet koning is dan is ook niet stom.
Daar heb ik dus mijn twijfels over.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Deep schreef:(Zie Your tube video van tegels - http://www.youtube.com/watch?feature=en ... qQiXWkk_Qc of zoek op you tube naar Gamma tegels.)

Meer dan Eur 1000 betaald aan Gamma Cruquius voor de tegels voor tuin. Defecte en beschadigde tegels bezorgd. Aannemers weigerden om aan te leggen. Bij Gamma geklacht maar geen respons in 2 weken terwijl mijn voortuin en achtertuin zijn onbruikbaar en voordeur geblokkeerd.
Klachten:
1. De stenen zijn oneven, dus sommige zijn 20 Milimeter en de andere 17 milimeter dik. Zo kan het niet worden gebruikt.
2. Zij zijn niet concreet geproduceerd. In de tegels zijn vullingen en die maken deze zwak. De eerste vier tegels werden naast elkaar van lengte gebroken toen de aannemer met een rubberen hamer ging vastleggen. Zij (de aannemers) weigerden daarna om deze te gebruiken want het zou heel makkelijk kapot gaan.

Erg is niet dat tegels defect zijn maar erg is dat Gamma geen gehoor geeft terwijl een winkel is verplicht om defecte product binnen 2 weken te ruilen of geld terug te betalen. Uiteindelijk gedagvaard bij de rechtbank. Dan wordt pas Gamma wakker. Nu wil Gamma / Goedhart te weinig schade vergoeden. Ik heb mijn en mijn zoons verjaardag niet kunnen vieren door bouwput. Wij kunnen niet in zon zitten, dus dreig aan gezondheid. Inmiddels 3 maanden voorbij en ik zit noch in rommel van Gamma.
Dit is schending van consumetenwet. Er is ook sprake van misleiding door reklame, want daar werd niet aangegeven dat de tegels defect zijn. Zelfs wil Gamma haar rommel niet weghalen. Dus nu hard aanpakken. Los van de rechtzaak, ook consumentenbond aangemeld en Reclame Code Commissie. Lekker 2 maanden van mijn geld genieten en ondertussen ik moet in rommel zitten. Zij moeten beseffen dat als een klant niet koning is dan is ook niet stom.
Dan laat een bericht achter of neem contact met mij. Ik zal proberen ook jouwe redelijke klacht op te nemen.

En als je van mijn ervaring wilt leren dan maak zeker dat dit niet met jou gebeurt.

Tags: Gamma, Goedhart, Decor, Cruquius, Tegel, Tegels leggen, Tegels voegen, klacht tegen gamma, rechtszaak Gamma.
Dan weet u u direct waarom tegels van dit type een veel duurdere m² prijs hebben bij een speciaalzaak in sierbestratingen die fatsoenlijke kwaliteit levert. Dit soort groot formaat tegels moeten een behoorlijk goede kwaliteit hebben, willen ze een beetje mooi en goed te leggen zijn.

Ook bij een goede kwaliteit is het leggen ervan een vak apart. Ze worden vaker gelegd met hulpmiddelen met een soort vacuüm systeem om de tegel te tillen, verplaatsen en direct goed te leggen. Zelfs hele goede tegels kunnen soms erg slecht tegen aankloppen met een rubberhamer. Bij de betere speciaalzaken kunnen ze advies geven over hoe het gelegd moet worden.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Deep schreef:(Zie Your tube video van tegels - http://www.youtube.com/watch?feature=en ... qQiXWkk_Qc of zoek op you tube naar Gamma tegels.)

Klachten:

Goh, dit taalgebruik lijkt verdacht veel op de vele spammails die ik binnenkrijg. het lijkt wel van google translate te komen.....

Ik denk dat het gebrek aan kennis over straatwerk debet is aan een verschil in verwachtingspatroon.

Leg maar eens uit wat getrommeld is in het engels (?)

En het toevoegen van tags is ook te zot voor woorden. Kennelijk is het doel zo hard mogelijk te schreeuwen om dan uw zin door te drijven.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS heeft Lime stone tegels gekocht(natuursteen) te zien op ander you tube filmpje met foto sticker op pallet.

Dit staat op een webshop van een natuursteen leverancier.

Goed om te weten
Dit moet u weten over Natuursteen:

Natuursteen tegels worden handmatig geproduceerd. Hierdoor is het mogelijk dat er dikte en/of maatverschil optreedt. Dit geldt ook voor gekalibreerde tegels. Uiteraard doen wij er alles aan om dit te voorkomen.

Bij verwerking van Natuursteen tegels altijd een witte gummihamer gebruiken en voorzichtig kloppen om breuk of scheuring te voorkomen.

11. Bij grote maten (80x80, 100x100) kan schotelvormig voorkomen. Deze maten worden vanuit 2 zijden naar elkaar gezaagd. Hierdoor kan in het midden een randje ontstaan die weggeschuurd wordt. Door het egaal schuren kan schotelvorming ontstaan.

Bij wildverbanden is het mogelijk dat de Natuursteen tegels onderling verschillen in afmeting of dikte.

16. Natuursteen tegels zijn erg hard. Hierdoor kunnen bij strakke tegels met of zonder facet soms splinters van de randen af zijn. Vanwege transport e.d. kan dit niet worden voorkomen. Wij adviseren beschadigde tegels te gebruiken voor zaagstukken.

Dus veel van uw klachten worden daar beschreven als zijnde voorkomend.
Op het filmpje hoor je vooral het commentaar van een mannetje die alles zo'n beetje afkeurd wellicht omdat hij niet de kennis heeft om zo'n soort tegel goed te kunnen leggen.Verklaard misschien ook de breuk die hij veroorzaakte bij het leggen(verkeerd materiaal gebruikt).

gr Henk

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Henk heeft gelijk.
Een natuursteen heeft verschillende diktes.

Deep ga naar een andere zaak en bekijk deze tegels daar, dan zie je , dat niet alle tegels dezelfde dikte hebben.
Dat de aannemer weigert te leggen, kan ik mij goed voorstellen, omdat zij geen kant en klaar zandbed kunnen maken, om de tegels stuk voor stuk te leggen.
Ben ervaringsdeskundige en heb het als volgt opgelost, misschien een tip voor de aannemer.
Alle dunnen en alle dikke tegels uitzoeken, dan eerst het zandbed voor de dunnen tegels maken en daarna hetzelfde voor de dikken.
Is inderdaad meer werk, maar misschien heeft de aannemer niet geweten dat jullie dit soort tegel kopen.
Wat natuurlijk niet kan, dat het bedrijf kapotte tegels levert.
Wat de rest betreft, dat jullie een bouwput hebben, dat is dan toch zaak van de aannemer, want deze had van tevoren zijn materiaal moeten bekijken, voor een bouwput te maken.

Wat in de zon zitten betreft, is het al geschreven, waar was deze de afgelopen tijd?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het filmpje gezien, de dikten zijn inderdaad verschillend omdat het natuursteen is. Kan het zijn dat de aannemer niet wist dat het om natuursteen ging? In dat geval heeft hij er geen rekening mee kunnen houden bij het opstellen van de offerte. Dan had hij de klus best willen doen, tegen een meerprijs. Want dit soort tegels leggen kost nu eenmaal meer tijd dan het leggen van betontegels. Dan zou het verhaal dus moeten zijn: de aannemer weigert de tegels te leggen tegen de huidige offerte.

Het is wel een mooie kleur overigens.

Maar waarom heb je de aannemer de tegels niet laten bestellen? Of heet die aannemer toevallig B. de Haas? Het zou een hele hoop verklaren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Beste Deep,

Je maakt een erg boze indruk. Dit is iets wat ik zeker kan begrijpen. Je hebt veel geld neergelegd en krijgt een product dat niet beantwoord aan je verwachtingen. Maar erg effectief is deze wijze van communiceren niet.

Als klachten heb je dat de tegels onderling verschillend van dikte zijn, gemakkelijk breken, geen constante dikte hebben, en aan de randen beschadigd zijn. Uit het filmpje maak ik op dat het om wel heel erg grote natuurtegels gaat.

De vraag is wat je mocht verwachten van deze tegels en waarom. Daarbij zijn vragen relevant als: Wat heeft de verkoper verklaart over deze tegels? Waren er een aantal tegels als model getoond en hoe zagen deze eruit? Wat is voor natuurtegels normaal?

De informatie van Henk lijkt dan toch de richting in te wijzen dat veel van je klachten geen stand zullen houden. Niet alleen moet je verwachten dat de tegels onderling verschillend van dikte zijn, maar ook zelf geen constante dikte heeft. Alleen het beschadigd aanleveren zal zeker standhouden. Mogelijk heeft de Gamma een zorgplicht geschonden of speelt er hier iets anders waardoor je misschien op meer recht hebt.

Het aanspannen van een rechtszaak lijkt mij in deze fase onverstandig. Ik raad af om hier een collectieve actie van te maken, omdat deze zaak op zichzelf al complex genoeg is.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Uiteindelijk gedagvaard bij de rechtbank. Dan wordt pas Gamma wakker. Nu wil Gamma / Goedhart te weinig schade vergoeden
Zover als ik hieruit begrijp is de rechtszaak reeds gestart en lijkt het erop dat Gamma heeft aangeboden om de aankoopprijs te vergoeden.

TS wil echter gevolgschade ( niet in de zon kunnen zitten, verjaardag niet kunnen vieren, rommel, ophaalkosten ... etc) ook vergoed hebben.

Dit lijkt me een kansloze zaak. Ze hebben immers geen terras besteld, maar alleen losse tegels gekocht , en Gamma kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze gevolgschade.

(Dit eventueel los van of de tegels non-conform zijn of niet, maar de Gamma lijkt door de geld-terug-actie te willen aangeven dat ze dit accepteren, zodat het item geen verdere bespreking meer behoeft)

alfatrion

Leo The Emperor schreef:TS wil echter gevolgschade (...) ook vergoed hebben. Dit lijkt me een kansloze zaak. Ze hebben immers geen terras besteld, maar alleen losse tegels gekocht , en Gamma kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze gevolgschade.
Natuurlijk is dit een onzin redenatie. De verkoper is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van non-conformiteit. Een verkoper die een non-conform product heeft afgeleverd in de winkel, moet toch de verzendkosten vergoeden of, in het geval de koper het product zelf terugbrengt, de benzinekosten.

Leo The Emperor

alfatrion schreef:
Leo The Emperor schreef:TS wil echter gevolgschade (...) ook vergoed hebben. Dit lijkt me een kansloze zaak. Ze hebben immers geen terras besteld, maar alleen losse tegels gekocht , en Gamma kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor deze gevolgschade.
Natuurlijk is dit een onzin redenatie. De verkoper is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van non-conformiteit. Een verkoper die een non-conform product heeft afgeleverd in de winkel, moet toch de verzendkosten vergoeden of, in het geval de koper het product zelf terugbrengt, de benzinekosten.
Onzin redenatie ?

Gamma is verantwoordelijk dat TS niet in de zon heeft kunnen zitten en dienen hiervoor een schadevergoeding te betalen ?
Gamma is verantwoordelijk dat de verjaardagen niet buiten gevierd kunnen worden en dient hiervoor een schadevergoeding te betalen ?
Gamma dient de uitgepakte en kapotgeslagen "rommel" zelf weer in de kratten te doen en op te komen halen ?

Even weer terug op aarde komen graag.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Henk heeft gelijk.
Een natuursteen heeft verschillende diktes.
Inderdaad Henk heeft helemaal gelijk. Toch zit er vaak behoorlijk kwaliteitsverschil in dit soort tegels en hebben tegels van dit betere kwaliteit doorgaans kleinere verschillen tussen de tegels onderling.

Het leggen ervan is inderdaad een vak apart en al teveel slaan op dit soort tegels om ze goed te krijgen liggen is niet handig door mogelijke breuk. Het is geen betonklinker waar eens even lekker op gemept kan worden.
henk51 schreef:Op het filmpje hoor je vooral het commentaar van een mannetje die alles zo'n beetje afkeurd wellicht omdat hij niet de kennis heeft om zo'n soort tegel goed te kunnen leggen.Verklaard misschien ook de breuk die hij veroorzaakte bij het leggen(verkeerd materiaal gebruikt).
Tijd voor een andere "mannetje" om het spul te leggen.

alfatrion

Leo The Emperor schreef:Onzin redenatie ?
Het plaatsen van argumenten te ondersteuning van stellingen, maar feitelijk geen ondersteuning bieden.Jij schreef dat TS alleen recht zou hebben om de gevolgschade vergoed te krijgen, omdat TS alleen maar losse tegels heeft gekocht. Het recht op een schadevergoeding is niet beperkt tot de directe schade. Alle schade die het gevolg is van de non-conformiteit moet vergoed worden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de tegels wel voldoen aan wat je van de tegels verwachten mag, maar dat het leggen ervan gewoon een maatje te groot is voor de TS en zijn beunhaas. Maar dat is iets waar de Gamma niks aan kan doen.

Als iemand bijvoorbeeld niet schilderen kan, ligt het dan aan de verf of de schilder, als er zakkers en druipers ontstaan?

Met het aanleggen van bestrating is het niet anders. Iemand die niet weet waar die aan begint moet gewoon niet aan dit soort klussen beginnen. En zich zeker niet gek laten maken door al die tuinaanleg-programma's waar alles vanzelf lijkt te gaan, want wat je voor de camera ziet, is heus niet het eigenlijke werk wat gedaan moet worden. Dat is puur bedoeld om mensen zo gek te krijgen te kopen, niet om te leren hoe ze moeten klussen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:Natuurlijk is dit een onzin redenatie. De verkoper is aansprakelijk voor alle schade die het gevolg is van non-conformiteit. Een verkoper die een non-conform product heeft afgeleverd in de winkel, moet toch de verzendkosten vergoeden of, in het geval de koper het product zelf terugbrengt, de benzinekosten.
Maar de tegels waren wel conform, er is precies geleverd wat er besteld is, de aannemer kan ze niet leggen, dat maakt de tegels niet meteen non-conform.

alfatrion

Het lijkt er inderdaad op dat het merendeel van de tegels conform was.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Denk niet dat we TS hier nog terug gaan zien. Overigens lijkt hij toch wel een punt te hebben. Sommige tegels zijn 2x zo dik als andere. Dat kan natuurlijk niet.
Om hier nu gelijk een rechtzaak van te maken, lijkt me niet handig.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

olaf79 schreef:Denk niet dat we TS hier nog terug gaan zien. Overigens lijkt hij toch wel een punt te hebben. Sommige tegels zijn 2x zo dik als andere. Dat kan natuurlijk niet.
Misschien lees je ook eens het bericht van Henk, hoe het met natuurtegels gesteld is, dan heb jij en ook TS helemaal geen punt.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

olaf79 schreef:Denk niet dat we TS hier nog terug gaan zien. Overigens lijkt hij toch wel een punt te hebben. Sommige tegels zijn 2x zo dik als andere. Dat kan natuurlijk niet.
Je kan niet lezen en niet luisteren. Of niet rekenen.

17 tot 20 mm dik is niet 2x zo dik.

Mijn mening is dat ts niet weet waar hij het over heeft. Geen kennis van zaken, geen kennis van bestrating en geen kennis van onze taal.

Dan is een gematigder houding meer op zijn plaats. Direct een grote bek lostrekken is dan misplaatst.

Leo The Emperor

alfatrion schreef:
Leo The Emperor schreef:Onzin redenatie ?
Het plaatsen van argumenten te ondersteuning van stellingen, maar feitelijk geen ondersteuning bieden.Jij schreef dat TS alleen recht zou hebben om de gevolgschade vergoed te krijgen, omdat TS alleen maar losse tegels heeft gekocht. Het recht op een schadevergoeding is niet beperkt tot de directe schade. Alle schade die het gevolg is van de non-conformiteit moet vergoed worden.
Nee dat schreef ik niet.

Ik gebruikte bewust het woordje deze omdat de claims die TS hier poneert onzinnige claims zijn.

Gesloten