LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld ondanks inschrijving bel-me-niet-register

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Procurement

Gebeld ondanks inschrijving bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door Procurement »

Beste forumleden,

Al eerder had ik een topic gepost over het bellen van bedrijven met aanbiedingen ondanks dat ik ingeschreven stond bij het bel-me-niet-register. In mijn geval is dit opgelost.

Echter doet hetzelfde probleem zich wederom voor, maar ditmaal bij mijn vader. We hebben hem samen op internet ingeschreven bij het bel-me-niet-register. De rede hiervoor is dat mijn vader om de twee dagen gebeld wordt door callcenters van bedrijven met aanbiedingen.

Nu moet ik vermelden dat mijn vader al op leeftijd is en het heel moeilijk vindt om nee te zeggen tegen deze bedrijven als hij telefonisch benaderd wordt. Meestal stelt hij het gesprek uit en zegt hij op een later moment om terug te bellen. Als ik dan vraag door wie hij gebeld is dan weet hij het al niet meer omdat hij bijna dagelijks gebeld wordt door allerlei verschillende aanbieders.

Ik zou graag in één keer van dit gedoe af willen zijn en dit is dus niet gelukt met inschrijving bij het bel me niet register. Als iemand hier soortgelijke ervaringen heeft gehad en mij enkele tips zou kunnen geven om dit op te lossen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

kweenie

Re: Gebeld ondanks inschrijving bel-me-niet-register

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak mogen bedrijven waar je al klant bent (geweest) je bellen zonder te hoeven nagaan of je bij het register staat ingeschreven. Daar is dus niet in één keer van af te komen.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Dat zou wel moeten kunnen. Als het betreffende bedrijf je belt (waar je klant bent geweest of klant van bent) heb je recht op verzet aangeven. Men dient dan terstond dit in het systeem door te voeren.
Het vervelende is dat agents dit veelal niet doen, of niet weten hoe te doen, anders dan je na het telefoongesprek je door te schakelen naar dat verrekte bandje. Overigens merk ik dat dit bandje ook regelmatig niet werkt. Het blijft dan doodstil.
En als je op leeftijd bent snap je er helemaal niets meer van. ( dat bandje)

Kortom, als je aangeeft aan het betreffende bedrijf niet meer door dat bedrijf gebeld te willen worden moeten ze dat terstond in hun systeem doorvoeren. Zie onderstaande link!

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet

Procurement

Ongelezen bericht door Procurement »

kweenie schreef:Vaak mogen bedrijven waar je al klant bent (geweest) je bellen zonder te hoeven nagaan of je bij het register staat ingeschreven. Daar is dus niet in één keer van af te komen.
Shine schreef:Dat zou wel moeten kunnen. Als het betreffende bedrijf je belt (waar je klant bent geweest of klant van bent) heb je recht op verzet aangeven. Men dient dan terstond dit in het systeem door te voeren.
Het vervelende is dat agents dit veelal niet doen, of niet weten hoe te doen, anders dan je na het telefoongesprek je door te schakelen naar dat verrekte bandje. Overigens merk ik dat dit bandje ook regelmatig niet werkt. Het blijft dan doodstil.
En als je op leeftijd bent snap je er helemaal niets meer van. ( dat bandje)

Kortom, als je aangeeft aan het betreffende bedrijf niet meer door dat bedrijf gebeld te willen worden moeten ze dat terstond in hun systeem doorvoeren. Zie onderstaande link!

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/wat-h ... van-verzet
Bedankt voor jullie reacties. Wat ik ga vragen aan mijn vader is om aan het begin van een ''sales gesprek'' al te vragen door welk bedrijf hij wordt gebeld en dat op te schrijven. Dan zal ik het bedrijf terugbellen (klantenservice) en samen met mijn vader proberen hem uit te schrijven voor verdere telefonische benadering. Dan omzeilen we dat hele menu van bandjes, keuzemogelijkheden en doorverbindingen. Het moet helaas bedrijf voor bedrijf gebeuren, maar uiteindelijk hoop ik het aantal telefonische sales benaderingen te reduceren naar 0%.

Lord Voldemort

Ongelezen bericht door Lord Voldemort »

kweenie schreef:Vaak mogen bedrijven waar je al klant bent (geweest) je bellen zonder te hoeven nagaan of je bij het register staat ingeschreven. Daar is dus niet in één keer van af te komen.
Klopt, maar uiteraard is het gewoon mogelijk om tegen de medewerker aan de andere kant van de lijn aan te geven dat je liever niet meer gebeld wilt worden. Daar zal men heus wel gehoor aan geven. Alleen heeft dit niets met het bel-me-niet-register te maken, omdat er een dergelijke klantrelatie bestaat.

Let er wel op dat je jaarlijks jezelf opnieuw moet aanmelden voor het bel-me-niet-register en dat het register alleen geldt voor particulieren. Bovendien duurt de verwerking van de aanmelding volgens mij ongeveer 6 weken.

Gesloten