LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (Geen) Cash back actie Samsung magnetron

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
chlnl

(Geen) Cash back actie Samsung magnetron

Ongelezen bericht door chlnl »

Samsung heeft een cash back actie bij een aankoop van een magnetron, waarbij je 20 euro retour krijgt of een douglas kadokaart van 25 euro.

Ik heb om 20 euro cash back gevraagd,maar kreeg tot mijn verrassing een douglas kadokaart in mijn brievenbus.

Ik stuur mijn kopie van de deelnameformulier nogmaals op en geef bij de klantenservice aan dat ik een kadokaart heb ontvangen ipv geld en of ik alsnog mijn geld kan krijgen. Ik kreeg daarop onderstaande bericht terug:

"... U mag de giftcard retour sturen naar dit adres met vermelding van uw gegevens:... Eenmaal deze retour is gekomen passen wij dit aan an zal u uw 2 euro retour ontvangen. ..."

Bovenstaande is dus letterlijk. Ik sluit even mijn ogen voor de spellingsfouten en het feit dat Samsung het bedrag verkeerd heeft aangegeven (2 euro i.p.v. 20 euro). Maar ik kan er toch echt niet mee eens zijn dat Samsung pas uitbetaalt, nadat Samsung de kadokaart terug heeft ontvangen.

Ik heb geen intentie om de kadokaart te houden en ik ben van plan om het terug te sturen, maar ik kan hier niet mee eens zijn, omdat:
1) Als er iets misgaat met de post of bij Samsung waar al zoveel fout is gegaan, moet ik opeens de risico dragen.
2) Samsung creëert met dit verzoek een extra conditie voor de uitbetaling van de 20 euro, waar ik volgens de actie recht op heb zonder extra condities. En dat vanwege een fout aan de kant van Samsung.

Toen ik Samsung hierop aansprak, kreeg ik onderstaande reactie:

"Dit is de procedure bij alle promoties en we kunnen voor u geen uitzondering maken."

Wil Samsung nu zeggen dat ze zo vaak de verkeerde kado sturen, dat daarvoor een procedure is gemaakt? En dat de procedure inhoudt dat er extra condities worden gemaakt voor het uitvoeren van de actie, als Samsung een fout maakt?

Dit verschuilen achter volgens mij niet bestaande procedures is voor mij de reden om dit op TROS Radar te posten.

Voor mij was een nette reactie geweest:

"Beste deelnemer, excuses voor het ongemak. We zullen de 20 euro zo snel mogelijk overmaken en u kunt het uiterlijk binnen 14 dagen verwachten. Wilt u daarnaast de kadokaart aan ons terugsturen, zodat we een andere deelnemer daarmee gelukkig kunnen maken? Bij voorbaat dank voor de ondersteuning. "

Ik begrijp niet dat Samsung dit niet inziet.

stofzuigertje

Re: (Geen) Cash back actie Samsung magnetron

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens problemen bij vele merken weiger ik als Webshop in de actie periode dit te leveren!

Als eigenaar 28 webshops kreeg ik vele klachten dus niet alleen bij Samsung.
Te laat of verkeerd of traag uitbetalen en ik kreeg een slechte naam en was alleen maar verkoper.

Daarom sla ik dit soort acties liever over en zullen ze juist minder verkopen.
Gewoon scherpe prijzen en dit extra werk of je vergeet het wil ik niet meer.

Ze hopen dat je het vergeet of te laat bent, wel verkoop en winst maar ik blijf dan met ontevreden klant zitten en dat vergeten ze.

chlnl

Ongelezen bericht door chlnl »

Deze week weer een reactie van Samsung gehad. Dit gaat echt niet meer over 20 euro, maar over principe.

"Geachte heer/mevrouw,

Dank u voor uw e-mail.

Heeft u de douglas card reeds opgestuurd? Wij wachten uw retourzending graag af, zodat wij zsm de 20 euro refund kunnen storten. Wij horen graag van u."

Ik had toch zeker wel duidelijk gemaakt dat ik deze werkwijze niet accepteer. Wat verdienen ze er nou mee door mij boos te maken?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Het lijkt mij wel logisch dat je eerst de kaart terugstuurt om daarna het geld te krijgen.

Misschien heeft u die kaart al gebruikt ?

Overigens ben ik het helemaal eens met stofzuigertje. Cashback is voor een fabrikant alleen interessant wanneer ze maar een klein deel uitkeren. Het bedrag is te klein om veel heisa te maken en wanneer er heisa ontstaat komt het bij de verkoper terecht.

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

U kunt via de website van Samsung proberen om te chatten met de medewerkers om tot een oplossing te komen? Mijn ervaring is dat daar erg vriendelijke en kundige mensen werken.

Gesloten