LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldigheid cadeaukaarten

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
skl

Geldigheid cadeaukaarten

Ongelezen bericht door skl »

Hallo,

ik heb een vraag omtrent cadeaukaarten (bvb. Gift for 2)/ arrangementen (bvb. tegoedpas HEMA).

In mijn beleving is dit geld en kan zoiets niet na 1 jaar niets meer waard zijn.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat je na een jaar moet bijbetalen bij verzilvering ivm inflatiecorrectie.

Hoe zit dit. Kan iemand mij op dit gebied helderheid verschaffen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Sas

MAXIEM

Re: Geldigheid cadeaukaarten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

skl

Postbus 51: Hoe lang is een cadeaubon geldig?

Er zijn geen vaste regels voor cadeaubonnen. Iedereen die een cadeaubon uitgeeft mag zijn eigen beleid voeren. Winkeliers mogen een geldigheidsduur op hun cadeaubon vermelden. De winkelier moet de koper bij aankoop wel melden dat de bon tot een bepaalde tijd geldig is.

Consuwijzer: "Hoe lang is een cadeaubon geldig?

Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival."

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... /Cadeaubon

Maxiem.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat is een cadeaubon?
Een cadeaubon moet u kopen. Met de waarde van deze bon kunt u later een product uitkiezen. Meestal koopt iemand anders de bon voor u. Degene die de bon koopt, accepteert de voorwaarden die de verkoper heeft bepaald. Meestal staan deze voorwaarden op de cadeaubon. U kunt de cadeaubon meestal niet inwisselen voor geld. U kunt het vragen aan de verkoper, maar hij hoeft u het geld niet te geven.

Geldigheidsduur van een cadeaubon
Staat er op de cadeaubon geen datum? Dan is de bon voor altijd geldig. Staat er alleen een uitgiftedatum op de cadeaubon? Dan is de bon vijf jaar geldig. De uitgiftedatum is de datum waarop de cadeaubon gekocht is. Er bestaan ook cadeaubonnen die korter geldig zijn. Dan staat er vaak een uitgiftedatum op, en hoe lang de bon geldig is. Is een cadeaubon korter dan een jaar geldig? Dan kan dat niet redelijk zijn. De verkoper moet dan aantonen dat dit toch redelijk is. Bijvoorbeeld bij consumptiebonnen of muntjes voor een bepaald feest of festival. Is uw cadeaubon niet meer geldig? Dan kunt u de verkoper niet dwingen om toch nog iets uit te mogen zoeken. Soms mag u toch nog iets uitzoeken. Dat hangt af van de verkoper.

Bron:consuwijzer

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sephora30

Exact beide op 22.31 uur gepost!

Met collegiale groet, Maxiem.

robans

Ongelezen bericht door robans »

Van de week (14-12-2012) de uitzending gezien waarin een cadeau wordt gekocht in de vorm van een tegoedbon. Deze was door omstandigheden verlopen en het cadeau werd niet meer uitgekeerd. Na interventie van Radar kon dat ineens wel. Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor dit soort bonnen/kaarten. Veel cadeau bonnen, verbonden aan een keten van winkels of brancheorganisatie zijn onbeperkt houdbaar. Maar de laatste tijd zijn er steeds meer organisaties die een “activiteitenkaart” aanbieden. Zo kreeg ik toevallig een gift for 2 kaart. Daarmee kan een activiteit gekocht worden. Het is een soort creditcard verpakt in een fraai doosje en voorzien van een boekje met de te kiezen activiteiten. Nog afgezien van de kosten die zo’n presentatie met zich mee brengt (en die u uiteraard zelf betaalt) kleeft er nog een nadeel aan. De aanbieder wil, als tussenpersoon op de toch al niet goedkope kaart, graag een graantje meepikken. Maar dat is kennelijk nog niet voldoende. Op de kaart zelf staat geen datum. Op het doosje staat dat de geldigheid een jaar is gerekend vanaf de aanschafdatum. Maar die aanschafdatum staat nergens vermeld. De kaart kan dus al een paar maanden oud zijn voordat jij hem krijgt of er wordt een verkeerde aanschafdatum gehanteerd. Wie zal het zeggen. Omdat ik de kaart niet meer kon activeren heb ik een mailtje gestuurd naar Gift for 2. Mijn Giftfor2 kaart was drie weken verlopen. Je zou verwachten dat een dergelijke organisatie wel service gericht is. Dat valt dan weer behoorlijk tegen. Ik kreeg de geweldige aanbieding om mijn eigen cadeaukaart weer terug te kopen. Als u iemand wilt verrassen door een cadeaubon/kaart te geven let dan niet alleen op het bedrag maar ook op de kwaliteit (= servicegerichtheid) van de organisatie en de houdbaarheid van de kaart. Dan doet u de ontvanger echt een plezier. En dat was toch de bedoeling?

luuk1313

Ongelezen bericht door luuk1313 »

Ik ben absoluut niet te spreken over uw strikte houding omtrent de vervaldatum van de borrel en bite pas van de HEMA.
De pas was een maand verlopen, was een kado van mijn zus.
Ik ging er ook niet mee acoord, want de HEMA blijft zelf in gebreke, men heeft de informatie ook wat weggestopt in het bijbehorende boekje. Het staat nl bij de veelgestelde vragen achterin, maar de veelgestelde vragen staan niet in de inhoudsopgave van het boekje.
Verder zat het geheel in een doosje waarin het pasje vastgeklemd zat met de onderkant dus NIET IN ZICHT waar ook de houdbaarheid op staat, en het BOEKJE ER BOVEN OP.
Dus dat pak je en daar staat de info op.

Je wordt dus niet op een houdbaarheid van het geheel gewezen op een directe en transparante manier.
En nu ben je zomaar je geld kwijt.
Ik heb om uitleg gevraagd maar ik wordt ABSOLUUT NIET VERDER GEHOLPEN, PECH, GELD WEG !!
Dit is eigenlijk ABSOLUUT BELACHELIJK
Net zoals een boekenbon langer geldig blijft zou dit ook zo met HEMA bonnen kunnen zijn.
Ik ga het mijn vrienden niet meer aanbevelen als dit de kwestie is.

Ook de (enige) reden die ik krijg - dat er deals zijn met afnemers van de bonnen - is erg slecht, de HEMA kan toch gewoon elk jaar een nieuwe lijst van aanbieders maken?

NB de HEMA, de zaak die voor alle Nederlanders is, waar ik reeds 10-duizenden euro's heb besteed, een zaak die nog 100 jaar na nu zal bestaan, en die dan een bon na een jaar laat aflopen?
Dit is heel slecht !!

De bon was een presentje van mijn zus voor de hulp bij haar trouwerij.
Inmiddels zijn er meerdere bonnen verlopen begrijp ik, een gemakkelijke extra verdienste voor de HEMA.
Luuk de Jong

luuk1313

Ongelezen bericht door luuk1313 »

Nu kreeg ik vanmorgen een mevrouw in een bloemenzaak aan de lijn, over een tegoedbon.
Zij vertelde me dat het niet meer mogelijk was (bij wet?) om een bloemenbon van een houdbaarheidsdatum te voorzien.

Dat lijkt niet in lijn met wat er verder in dit forum wordt beweerd.

Als dat zo is zou de HEMA ook de fout in gaan.

Luuk de Jong

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als je er ruim tienduizende euro,s hebt besteed,betekend dat misschien dat je er vaak komt en in die tijd nooit cadeaubon kunnen gebruiken

Iedereen weet dat er beperkte datum op,zit,sorry maar je mag toch er ook beetje vanuit gaan dat je zelf even kijkt en niet alles bij de hema neerlegt...

Dit lees ik toch bij de hema op de site

bekijk het saldo van je HEMA cadeaukaart

Het tegoed op je HEMA cadeaukaart is onbeperkt geldig, tenzij anders vermeld, en hoeft niet in één keer besteed te worden.
Is het tegoed beperkt geldig, verzilver het bedrag dan voor de aangegeven datum. Na deze datum vervalt het saldo op de cadeaukaart.

saldo opvragen

toets de 15-cijferige code in die op de achterkant van de cadeaukaart staat; het eerste gedeelte (3004) is al voor je ingevuld
klik op 'saldo opvragen'
het saldo wordt zichtbaar
indien er een vervaldatum van toepassing is, dan wordt ook dat zichtbaar

Dus ???

Mirjam28

Ongelezen bericht door Mirjam28 »

Hallo,

Ik voel mij iets wat geïrriteerd over de Gift for 2 c
Kado kaart.

Ik vind het belachelijk dat een gift for 2 kaart aangeboden word met bijvoorbeeld een sauna verblijf en dat na de koop blijkt dat dit niet meer mogelijk is.

Dan is de reactie; had je maar de algemene voorwaarden moeten lezen.
Als dat zo zou zijn zou je in de winkel als eerst de algemene voorwaarden moeten lezen of uitleg moeten krijgen van de verkoper voor je dit product zou kopen!!?

Vorig jaar heb ik een gift for 2 bon gehad deze wilde ik besteden en hij was niet meer geldig?????
Je koopt iets maar het is maar 1 jaar geldig daarna is je geld van ons en kan je naar je cadeau fluiten.

En hoe zit het met dat je je kaart wel kunt verlengen met een klein bedrag over te maken naar dit bedrijf? Ze hebben ons geld al binnen willen deze voor extra tijd verlengen, krijgen nog meer geld.

Gift for 2 krijg hoogst waarschijnlijk ook weer een bedrag van de hotels die hier aan mee doen om reclame te maken voor hun geld en hun hotel vol te krijgen?!

Waarom dan die geldigheidsduur duur van een jaar?

Het klinkt als een goed lopend bedrijf maar het klinkt ook een beetje arrogant en als geldklopperij om zo met je klanten om te gaan.
Hoe nuchter of slim de gewone burger zou moeten zijn en alles door te lezen voor je dit kado aanschaft en of ga gebruiken, de waarde van een mooi cadeau zie ik niet in deze kaart!

Lees op forums hoe slecht dit cadeau word beoordeeld.
Mensen zijn geïrriteerd , verbaast en boos hier over, dit kan toch niet de bedoeling zijn van een kado?!
Vind het echt waardeloos en ben ook heel benieuwd of dit zomaar kan allemaal.

Misschien wel een goed discussie punt voor het programma.
Ik denk dat een hoop mensen hier nou wel eens antwoord op zouden willen krijgen hoe dit bedrijf werkt en of dit allemaal zomaar kan dat zoveel mensen zich hiervan de dupe voelen.
Wat gaat er fout? Zien we het allemaal verkeerd of staan we toch nog enigszins hier in ons recht?

Mvg Mirjam

Mirjam28

Ongelezen bericht door Mirjam28 »

Sorry voor de taal fouten in mijn bericht hier boven.
Eerst na lezen voor dat je een bericht plaats (-;

Gesloten