LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hard geluid bij reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Ed Creemers

Hard geluid bij reclame

Ongelezen bericht door Ed Creemers »

Als ik tv kijk en er komt een reclameblok tussendoor, dan staat het geluidsniveau altijd een stuk hoger. Nou meen ik dat ik ergens ooit gezien heb dat hier eerder over is geklaagd en dat dit door "tv-mensen" ontkent werd. Toch hoef ik er geen TNO-onderzoek op los te laten om te horen dat het geluid bij reclame echt wel een stuk harder staat.

Mag dit wel en is hier niets tegen te doen (zonder mijn tv tijdelijk zachter te zetten...)? Ik vind het namelijk aardig irritant.

Wellicht iets voor Radar-tv?

Mvg,
Ed

Gast

Re: Hard geluid bij reclame

Ongelezen bericht door Gast »

zoek in dit forum, daar is al genoeg over gesproken

Nonno

Ongelezen bericht door Nonno »

Hoi Ed, En ook Tros Radar,

Ik erger me ook kapot aan het hardere geluid van de reclames op tv.
Ik heb zelfs bewijs gevonden vandaag dat het echt zo is.

Als ik namelijk het geluid op mijn televisie helemaal naar 0 zet, hoor ik tijdens de gewone programma's niks. Zodra de reclame begint kan ik het wel horen. Dat zegt toch genoeg?!

Ik hoop echt dat er iets aan te doen is!!

Groetjes Manon

weetje?

Ongelezen bericht door weetje? »

als ik het goed heb, heeft het jeugdjournaal dit onderwerp al eens behandeld. het is waar dat de reclames harder zijn dan de normale programering. er zou tegen opgetreden worden. ik heb er tot nog toe niets meer van vernomen.
de irritatiegraad van reclames, worden door deze harde geluiden ,alleen maar hoger.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer dat de bedrijven die zo vaak op de TV reclame maken hun BTW terug over de zendtijd en de produktiekosten.

Daarnaast was al gebleken dat indien deze "geluidstruuk" (hogere en lagere tonen versterken) verboden zouden worden bij de publieke subsidievretende omroepen de adverteerders massaal naar de commerciele zenders zouden overgaan en dat kunnen ze zeker op dit moment bij de publieke omroepen niet hebben.

Het toont op dit moment eigelijk aan hoe machtig de adveerteers zijn en tegelijk hoe zwak onze regering is, want zij hadden al ruim 10 jaar geleden hier aktie op kunnen ondernemen.

SVP geen BTW terug op uitzendtijd en produktiekosten reclamefilmpjes :!:

Gesloten