LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe zit het met de actie nu kopen over 4 jaar je geld terug

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bjorna

Hoe zit het met de actie nu kopen over 4 jaar je geld terug

Ongelezen bericht door bjorna »

Ik heb 5 jaar geleden een gouden horloge gekocht bij een juwelier, die een actie had nu kopen over 4 jaar je geld terug. Alles in het werk gesteld opgestuurd naar de advocaat nog steeds niets terug. De vogels zijn gevlogen. Heeft iemand ook zo,n product gekocht. Het ging destijds ook met keukens, fietsen e.d. en weten die al wat meer?

Gast

Re: Hoe zit het met de actie nu kopen over 4 jaar je geld terug

Ongelezen bericht door Gast »

Zo'n winkelier heeft een contract afgesloten met een extern bedrijf. U heeft toen een horloge gekocht en papieren e.d. van dat externe bedrijf, dus in feite bent u ook met dat externe bedrijf in zee gegaan.
9 van de 10 van die externe bedrijven gaan op het punt dat er betaald moet worden failliet, zeg maar na 3 jaar. (ik heb nog nooit een positieve reactie gezien van zo'n actie)
Aan de winkelier heeft u niks, omdat het contract van u ook van dit externe bedrijf is.
Winkelier heeft een hele boel boze, niet terugkerende klanten en de klanten kunnen van een failliet bedrijf (haast) nooit wat plukken.
Spijtig voor de winkelier die in goede vertrouwen zo'n leuke actie op poten zet met een veelbelovend bedrijf.
Spijtig voor u, omdat u destijds waarschijnlijk een duurdere aanschaf heeft gedaan.

Hoe het zou moeten gaan?

Het aankoopbedrag (inkoop) gaat naar dat externe bedrijf deze zorgt ervoor dat het bedrag hoger wordt, d.m.v beleggen o.i.d.
Na zoveel jaar krijgt consument het geld terug en de winkelier strijkt zijn deel op.
Maar helaas is het meestal andersom, externe bedrijf gaat er met de centen vandoor en is failliet en klant/winkelier hebben een strop.

Tip: nooit meer zo'n actie.

bjorna

Ja ben ook teruggegaan van de week naar de juwelier.maar deze zegt dat we nog moeten afwachten, daar ze actie gaan ondernemen als de laatste actie binnen is.

Shareena

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik verbaas me nog steeds over hoe goed gelovig mensen zijn....

Gast

Hoezo Shareena?? Ik heb nu 11 jaar geleden meegedaan aan een geld terugactie vanm Siebel die vorig jaar afliep. Alles is perfect gelopen en ik heb het volledige bedrageer kunnen besteden. Ht kan dus wel!!!! :D

Gast

De aktie is veranderd: "Over vier jaar niet je geld terug".

Dat is toch ook hartstikke logisch, 4 jaar is een veel te korte periode om zoiets mogelijk te maken, tenzij de aankoopprijs extra veel is verhoogd, maar dan doe je aankoop ook niet.

Consumenten willen soms ook gewoon beduveld worden.

bjorna

Ja hallo gast,

Ik ben ook goed gelovig en alles zag er erg legaal uit
Alles ging via papieren via advocaat, maar het heeft tot nu toe niets geholpen, hoop dat ik net als jij toch nog ooit iets mag uitzoeken

TJ

Ongelezen bericht door TJ »

Kijk ff op www.geengeldterug.nl voor soortgelijke acties.

Winkelier niet aansprakelijk? Lees het complete verhaal maar eens.

bjorna

Hallo TJ

Ik kan hier niets vinden over sieraden. Wel over keukenzaken en doe het zelf branche.

Bedankt ieder geval

Gesloten