| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge volume van reclames
-
wouterj
hoge volume van reclames
Hallo, ik wil graag mijn mening geven over de manier waarop reclames op tv worden uitgezonden. Ik begrijp goed dat mensen hun product willen verkopen maar er moeten grenzen zijn. Ik keek laatst een film op tv en het geluid staat op een normaal niveau. De reclame komt en je wil iets te drinken pakken, en plots dendert de nieuwe reclame van scharzkopf door je kamer heen. Ik vind dat er een wet moet komen waarin het geluidsvolume moet worden gezakt naar een normaal nivo.
-
Gast
Re: hoge volume van reclames
Inderdaad,gewoon niet normaal meer,misschien is de reclame bedoeld voor mensen die slechthorend zijn.
-
Gast
Hoe vaak moet het nog worden gezegd: het hoge volume van reclamegeluid, wordt veroorzaakt door het efficientere gebruik van de beschikbare opnametechnieken. Daarom wordt het geluid (volume), anders waargenomen, dan het geluid in bijvoorbeeld een film of quiz.
Toegegeven: van belang is, hoe je het geluid waarneemt, en een hoger geluidsniveau IS nu eenmaal irritant.
En NEE, ik werk niet in de reclame-branche, maar met een beetje googlen kom ik aan deze informatie. Het valt me op dat de gemiddelde user op dit forum het fenomeen google, en de gebruiksmogelijkheden ervan, niet of nauwelijks kent. Zou een hoop antwoorden opleveren, en nog meer niet gestelde vragen hier op het forum.
Toegegeven: van belang is, hoe je het geluid waarneemt, en een hoger geluidsniveau IS nu eenmaal irritant.
En NEE, ik werk niet in de reclame-branche, maar met een beetje googlen kom ik aan deze informatie. Het valt me op dat de gemiddelde user op dit forum het fenomeen google, en de gebruiksmogelijkheden ervan, niet of nauwelijks kent. Zou een hoop antwoorden opleveren, en nog meer niet gestelde vragen hier op het forum.
-
Gast
Wat een irritant mannetje; als iemand een normale vraag stelt, lijkt mij een normaal antwoord meer gepast!Hoe vaak moet het nog worden gezegd.....
-
dubby
Met een (multiband) compressor/limiter, daarbij blijven de pieken gelijk maar worden de zachte stukjes flink versterkt waardoor het gemiddelde nivo aardig omhoog komt. Wordt ook veel gebruikt in de radio omroep, om een betere S/N verhouding te krijgen en/of harder te klinken dan andere stations
-
Gast
''Wat een irritant mannetje; als iemand een normale vraag stelt, lijkt mij een normaal antwoord meer gepast!''
Gast van 19.43: waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik een mannetje ben? Kun je dat zien aan mijn bericht? Bovendien is het geen broodje aap-verhaal, het is diverse keren met proeven op televisie aangetoond dat dit zo is. Vraag een willekeurige geluidstechnicus, die kan dit verhaal bevestigen.
Gast van 19.43: waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik een mannetje ben? Kun je dat zien aan mijn bericht? Bovendien is het geen broodje aap-verhaal, het is diverse keren met proeven op televisie aangetoond dat dit zo is. Vraag een willekeurige geluidstechnicus, die kan dit verhaal bevestigen.
-
Gast
Gast boven me heeft absoluut gelijk wat de manier van efficiënter gebruik in commersials betreft.
-
Gast
Is dit onderwerp al niet tig keer eerder ter bespreking geweest?
-
roy bean
maar om te reageren op de starter van dit geheel. dat je je irriteert aan het volume is 1, maar om nu gelijk te vragen om een wet ?? Heel Nederland wordt al dicht geplamuurd met wetten. je kunt overal wel een wet voor bedenken.
-
Tens
Het geluid wordt dusdanig gecomprimeerd dat het harder klinkt.
Simpel gezegt: De middentonen worden [express] uit de reclame gedraait en de hoge en lage tonen worden geaccantueerd om op te vallen.
Dus hoor je alleen de hoge en lage tonen heel goed, waardoor het helderder / scheller / en zwaarder dus luider klinkt, terwijl het volume niet veranderd.
Dit kun je niet terugfilteren per reclameblok: Dit is te veel werk, en door dat dan te omzeilen demp je ook de programmas die uitgezonden worden.
Er zit niet de hele dag en nacht een geluidstechnicus de reclameste controleren en de reclamemakers willen het niet.
Vandaar dat het niet mogelijk is dit te veranderen.
Maak je maar meer zorgen over reclame in 'splitscreen' met de aankondiging van digitale televisie:
Zonder reclameblokken, mét reclame door het beeld terwijl u kijkt.
Simpel gezegt: De middentonen worden [express] uit de reclame gedraait en de hoge en lage tonen worden geaccantueerd om op te vallen.
Dus hoor je alleen de hoge en lage tonen heel goed, waardoor het helderder / scheller / en zwaarder dus luider klinkt, terwijl het volume niet veranderd.
Dit kun je niet terugfilteren per reclameblok: Dit is te veel werk, en door dat dan te omzeilen demp je ook de programmas die uitgezonden worden.
Er zit niet de hele dag en nacht een geluidstechnicus de reclameste controleren en de reclamemakers willen het niet.
Vandaar dat het niet mogelijk is dit te veranderen.
Maak je maar meer zorgen over reclame in 'splitscreen' met de aankondiging van digitale televisie:
Zonder reclameblokken, mét reclame door het beeld terwijl u kijkt.
-
Gast
Het klopt met dat geluid, er zjn verschillende uitzendingen geweest waar men op liet zien hoe dat werkte en dat de volume niet harder is maar harder lijkt.
Kortom het blijft superiiritant en ik vraag me af waar het nou voor nodig is??????? Wat is het NUT hiervan. Alleen maar ergenis, die kan ik tot nu toe alleen maar bedenken.
Kortom het blijft superiiritant en ik vraag me af waar het nou voor nodig is??????? Wat is het NUT hiervan. Alleen maar ergenis, die kan ik tot nu toe alleen maar bedenken.
Dit onderwerp is al zo vaak aan bod geweest bij diverse programma's.
Iedereen ergert zich er aan en niemand doet er iets aan.
Het is een verschrikkelijk irritant fenomeen en inmiddels voor mij het perfecte zapmoment.(weer een kijker minder)
Iedereen ergert zich er aan en niemand doet er iets aan.
Het is een verschrikkelijk irritant fenomeen en inmiddels voor mij het perfecte zapmoment.(weer een kijker minder)
-
Gast
Zappen?
Naar waar?
Er is namelijk altijd op hetzelfde moment reclame op alle zenders..
Gelukkig krijgen we digitale televisie waarin je geen reclameblokken meer hebt.
Behalve dan dóór je programma...
Naar waar?
Er is namelijk altijd op hetzelfde moment reclame op alle zenders..
Gelukkig krijgen we digitale televisie waarin je geen reclameblokken meer hebt.
Behalve dan dóór je programma...
Probeer de VRT of Canvas,Prima programma's geen luide reclame.
Ook Discovery is goed.
Ook Discovery is goed.
-
Edjuh
Geen TV kijken is ook een oplossing, geen last meer van alle **** die over je uitgestort wordt op dat ding.
De TV gebruik ik alleen maar om DVDtjes te kijken die IK wil zien.
Geen last van al die andere onzin die er op TV is.
Helaas ben ik verplicht te blijven betalen voor de kabel aansluiting in mijn woning.
Ik heb dus NIET de keuze om dat niet te willen.
Van mij mogen ze dat direct afsluiten.
Technisch schijnt dat niet mogelijk te zijn.
Het is ALLEMAAL troep wat er uitgezonden word en ik MOET daarvoor blijven betalen!
HOEZO, keuzevrijheid!
Al zou ik niet 1 tv toestel en niet 1 radio in m'n huis hebben, ik ben verplicht ervoor te blijven betalen.
Er is maar 1 oplossing voor alle gezeik over wat er op tv is en dat is dat er gewoon niemand meer naar kijkt!
De TV gebruik ik alleen maar om DVDtjes te kijken die IK wil zien.
Geen last van al die andere onzin die er op TV is.
Helaas ben ik verplicht te blijven betalen voor de kabel aansluiting in mijn woning.
Ik heb dus NIET de keuze om dat niet te willen.
Van mij mogen ze dat direct afsluiten.
Technisch schijnt dat niet mogelijk te zijn.
Het is ALLEMAAL troep wat er uitgezonden word en ik MOET daarvoor blijven betalen!
HOEZO, keuzevrijheid!
Al zou ik niet 1 tv toestel en niet 1 radio in m'n huis hebben, ik ben verplicht ervoor te blijven betalen.
Er is maar 1 oplossing voor alle gezeik over wat er op tv is en dat is dat er gewoon niemand meer naar kijkt!
Beste Edjuh,natuurlijk kun je van je kabelabonnement af.
Het zou anders grote nonsens zijn dat de internetproviders en de KPN
bezig zijn met nieuwe vormen van televisie(via de telefoonlijn i.c.m.adsl/digitaal via de ether).
Als ik de casema niet meer betaal wordt ik onherroepelijk afgesloten,dus het is mogelijk.

Het zou anders grote nonsens zijn dat de internetproviders en de KPN
bezig zijn met nieuwe vormen van televisie(via de telefoonlijn i.c.m.adsl/digitaal via de ether).
Als ik de casema niet meer betaal wordt ik onherroepelijk afgesloten,dus het is mogelijk.
-
Gast
Niet meer betalen en dan afgesloten worden zou bij mij niet lukken omdat,de betaling hiervan bij de energierekening is inbegrepen.
Dus als ik hiermee zou stoppen heb ik ook geen gas en elektra meer.
Dus als ik hiermee zou stoppen heb ik ook geen gas en elektra meer.
-
Edjuh
Precies.
En alleen het kabel tv gedeelte niet betalen mag niet omdat de aansluiting nu eenmaal in je woning ligt en dit niet afgesloten kan worden.
Het is niet zoals bij internet dat dat op een centraal punt ergens per woning geregeld kan worden.
acjzr1 heeft hier overigens wel een goed punt.
Hoe gaan ze dat doen als je graag tv via je internet provider wilt hebben of digitale tv van KPN?
Dan is die kabel aansluiting overbodig.
En alleen het kabel tv gedeelte niet betalen mag niet omdat de aansluiting nu eenmaal in je woning ligt en dit niet afgesloten kan worden.
Het is niet zoals bij internet dat dat op een centraal punt ergens per woning geregeld kan worden.
acjzr1 heeft hier overigens wel een goed punt.
Hoe gaan ze dat doen als je graag tv via je internet provider wilt hebben of digitale tv van KPN?
Dan is die kabel aansluiting overbodig.