LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] irritante Scarlet-Popups

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ggalfa

irritante Scarlet-Popups

Ongelezen bericht door ggalfa »

Ik erger me helemaal dood aan de om de haverklap opduikende popups op mijn pc van de firma Scarlet. Daarbij maken ze gebruik van de wazige firma Ilead.itrack, die kennelijk iets op mijn pc heeft geinstalleerd waardoor Scarlet kan adverteren. Klachten hierover bij [email protected] helpen niks. Volgens Scarlet moet ik zelf maar maatregelen nemen om hun ongewenste gedrag te vookomen. M.i. is dat de omgekeerde weg (ik verbied iemand binnen te komen, hij doet het toch onder het mom dat ik de deur niet dichtgespijkerd heb). Nu ben ik vast niet de enige die zich ergert: kunnen we met zijn allen deze firma niet lastig vallen via klachtmailtjes? Mailadressen van Scarlet staan op hun site...

Brynnar
Contacteer:

Re: irritante Scarlet-Popups

Ongelezen bericht door Brynnar »

Dag Ggalfa,

Laat je PC eens grondig doorzoeken door een anti-spyware programma, zoals AdAware, Spybot S&D, MS AntiSpyware, o.i.d. Grote kans dat je dan van het probleem verlost bent.

Brynnar

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat lijkt me in ieder geval een betere tip dan het lastig vallen van een bedrijf, dat er niets aan kan doen dat je pc niet beveiligd is tegen spam en spyware.

kritisch consument

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Heb je windows XP en MSN ? Daarmee kan je nl heel makkelijk pop-ups weigeren in je taakbalk !

ggalfa

Ongelezen bericht door ggalfa »

Daar gaat het mij niet om: dat weet ik ook allemaal wel, ahoelwel: probeer dat ilead.itrack maar eens weg te krijgen, daar moet je zo ongeveer een systeemprogrammeur voor zijn.
Waar het mij omgaat is dat ik van mening ben, dat het niet mijn taak is om de deur dicht te spijkeren voor ongewenste gasten. Scarlet, en nog wat andere firma's, maken gebruik van lekken in Windows XP. Als ik 's nachts vergeet de achterdeur op slot te doen, mogen inbrekers dan wel naar binnen?

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Waar het mij omgaat is dat ik van mening ben, dat het niet mijn taak is om de deur dicht te spijkeren voor ongewenste gasten. Scarlet, en nog wat andere firma's, maken gebruik van lekken in Windows XP. Als ik 's nachts vergeet de achterdeur op slot te doen, mogen inbrekers dan wel naar binnen?
En dat is nu net wel je eigen taak. Als jij de achterdeur open laat staan en een dief maakt gebruik van de gelegenheid, dan zal je verzekering ook zeggen "Ja maar meneer u heeft ze wel alle kans gegeven om binnen te komen" Een computer is dus net zo, je eigen verantwoordelijkheid.

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Daar heb je natuurlijk een punt, maar aan de andere kant blijft het een smerige manier van reclame maken die Scarlet hier gebruikt.

edmoor

Ongelezen bericht door edmoor »

Daar heb jij weer gelijk in tienepien, maar dat is vechten tegen de bierkaai.
Gebruik FireFox met de AdBlocker in plaats van Internet Explorer en het hele probleem is opgelost.

pippimoon

Ongelezen bericht door pippimoon »

ik was laatst op zoek naar een teller voor op mijn website en het blijkt dat als je een gratis teller van nedstat (overgenomen door ander bedrij, ik weet even niet meer welk) geinstalleerd hebt staan, de bezoeker van je site die i-lead pop-ups krijgt. Ik denk dus niet dat dit spy-ware is.

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

gewoon een goede pop-up killer installeren en dan zal het over zijn. Ik kreeg ze ook iedere keer, maar na het installeren van een goed programma heb ik er helemaal geen last meer van.

januca

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb gekeken met Spybot Search&Destroy en met Adaware. Niets gevonden.
In Windows de pop-up blokker aanstaan, maar Scarlet breekt er toch af en toe door.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Januca,

Zet je zo nu en dan de pop-up-killer even uit ?

Ik wel, soms heb je de pop-up nodig omdat het de extra informatie is die je wil hebden van iets.
En dan komt die irri-Scarlet ineens te voorschijn.

Lieske

januca

Sorry voor het late antwoord.

Ik zet de pop-up killer nooit uit.
Als er een onderdrukt wordt verschijnt er normaal een vraagregel bovenaan mijn scherm. Dan kan ik beslissen of ik in dat geval tijdelijk of voorgoed pop-ups van die bewuste site wil toestaan.
Maar die van Scarlet dringen er gewoon doorheen. Of ik het wil of niet.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Dat bedoel ik ook,
je geeft tijdelijk toestemming voor een bepaalde pop-up.
Misschien maakt die Scartlet daar op de één of andere manier misbruik van.
Ik heb 'm gelukkig al een aantal dagen niet gezien ...

januca

Vandaag kwam Scarlet er gewoon weer doorheen. Ik weet nog niet met welke site hij meekwam. Ik let nl. niet constant op de taakbalk om te zien wanneer er iets verschijnt wat ik niet wil.

Gesloten