LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat folder onjuist
Kruidvat folder onjuist
Vandaag geprobeerd om een artikel uit de Kruidvat folder te kopen: Dune van Christian Dior. In de folder staat een prijs van 16,95. In de winkel is het product echter 31,50. In de meeste filialen hebben ze het artikel inmiddels uit de schappen gehaald omdat het om een drukfout zou gaan. Het hoofdkantoor heeft naar alle filialen een e-mail gestuurd dat de prijs in de folder niet klopt en dat het artikel uit de schappen moet. De verkopers zullen je vertellen dat het artikel is uitverkocht. Ik heb echter gezien dat het wel op voorraad is, maar je krijgt het artikel niet mee voor de geadverteerde prijs.
Mag dit zomaar? Zetfouten stammen toch uit de tijd van de drukpers? De moderne offset drukkerijen kunnen geen zetfouten maken, alleen de maker van de folder kan een typfout maken.
Wie heeft ervaringen met dergelijke zaken, kan ik het Kruidvat dwingen om mij het artikel voor de genoemde prijs aan te bieden?
Mag dit zomaar? Zetfouten stammen toch uit de tijd van de drukpers? De moderne offset drukkerijen kunnen geen zetfouten maken, alleen de maker van de folder kan een typfout maken.
Wie heeft ervaringen met dergelijke zaken, kan ik het Kruidvat dwingen om mij het artikel voor de genoemde prijs aan te bieden?
Re: Kruidvat folder onjuist
Ik kom er zojuist achter dat op internet ook nog steeds de foute folder wordt gepubliceerd.
Re: Kruidvat folder onjuist
Volgens de titel van je topic weet je dat het onjuist is.
Waar zeur je dan om!
Waar zeur je dan om!
Re: Kruidvat folder onjuist
De folder wordt nog steeds door mensen gemaakt en ja dan kan je een typfout maken.
Dus het is zeer normaal om op folders de tekst met typ en zetfouten onder voorbehoud te zetten.
Want dit bewijst weer dat het fout kan gaan.
Je krijgt het product echt voor de die lagere prijs!
Dus het is zeer normaal om op folders de tekst met typ en zetfouten onder voorbehoud te zetten.
Want dit bewijst weer dat het fout kan gaan.
Je krijgt het product echt voor de die lagere prijs!
Re: Kruidvat folder onjuist
Ze zijn niet verplicht je het voor de lagere prijs te verkopen hoor...! Zet- en drukfouten onder voorbehoud ---> dus geen aansprakelijkheid!
Re: Kruidvat folder onjuist
Ik las dit over het luchtje van Dior.
Zelf werk ik bij het Kruidvat en heb ik dat probleem ook meegemaakt.
Op vrijdag kwam er een vrouw die dat luchtje wilde.
Toen deed alleen de korting het op de 30ml.
Volgende dag vond ze het wel goedkoop en wilde er meer, maar zodra ze het terugbracht (dan meot je retour aanslaan op de kassa) deed de korting het ineens niet meer.
Dus ik de leidinggevende erbij gehaald, want ik vond het allemaal maar een vaag gebeuren.
Toen hebben we gewoon alles retour geslagen en haar haar geld teruggegeven en opnieuw gedaan.
Toen ging het wel goed, maar alleen bij de 30 ml!
Kruidvat is groot....elk filiaal is anders....
Die vrouw bedankte ons hartelijk dat ze, ondanks de fout in het krantje, toch de korting kreeg.
En ja; typfouten zijn er nu eenmaal en kruidvatpersoneel kan daar ook niks aandoen...
Zelf werk ik bij het Kruidvat en heb ik dat probleem ook meegemaakt.
Op vrijdag kwam er een vrouw die dat luchtje wilde.
Toen deed alleen de korting het op de 30ml.
Volgende dag vond ze het wel goedkoop en wilde er meer, maar zodra ze het terugbracht (dan meot je retour aanslaan op de kassa) deed de korting het ineens niet meer.
Dus ik de leidinggevende erbij gehaald, want ik vond het allemaal maar een vaag gebeuren.
Toen hebben we gewoon alles retour geslagen en haar haar geld teruggegeven en opnieuw gedaan.
Toen ging het wel goed, maar alleen bij de 30 ml!
Kruidvat is groot....elk filiaal is anders....
Die vrouw bedankte ons hartelijk dat ze, ondanks de fout in het krantje, toch de korting kreeg.
En ja; typfouten zijn er nu eenmaal en kruidvatpersoneel kan daar ook niks aandoen...
Re: Kruidvat folder onjuist
[/quote]Mag dit zomaar? Zetfouten stammen toch uit de tijd van de drukpers?
Zo dat is een domme opmerking! Waarom denk je dat iedere winkel onderaan een advertentie zet dat zet- en drukfouten voorbehouden zijn?
Simpelweg omdat het mensenwerk blijft en je altijd mensen hebt die bij een foutje meteen al het recht van de wereld denken te hebben!
Denk je nou echt dat de kruidvat deze zetfout expres heeft gedaan? Lijkt me niet.......dus zet je erover heen
Zo dat is een domme opmerking! Waarom denk je dat iedere winkel onderaan een advertentie zet dat zet- en drukfouten voorbehouden zijn?
Simpelweg omdat het mensenwerk blijft en je altijd mensen hebt die bij een foutje meteen al het recht van de wereld denken te hebben!
Denk je nou echt dat de kruidvat deze zetfout expres heeft gedaan? Lijkt me niet.......dus zet je erover heen
Re: Kruidvat folder onjuist
wanneer je er redelijkerwijs van kan uitgaan, dat een artikel voor een onevenredig lage prijs wordt aangeboden, hoeft de winkelier het artikel niet tegen die prijs te verkopen.
Voorbeeld: een LCD-kleurentelevisie van 70 cm voor 50 euro. Ja, dat zou iedereen wel willen. Maar omdat ervan uit wordt gegaan, dat de gemiddelde consument wel weet, dat je die moderne televisies echt niet voor dat geld kunt krijgen, is de verkoper er niet aan gebonden.
Ander wordt het met een produkt als die parfum. Hoe kan de consument weten dat de geadverteerde prijs niet klopt? Adviesprijzen zijn immers vaak gewoon fantasieprijzen, die korting suggereren, waar die niet is. Ik ben van mening dat Kruidvat het geleverde luchtje moet leveren tegen de geadverteerde prijs, ''prijsvoorbehoud'' of niet. Ze kunnen toch hun folder controleren voor die wordt gedrukt?
Voorbeeld: een LCD-kleurentelevisie van 70 cm voor 50 euro. Ja, dat zou iedereen wel willen. Maar omdat ervan uit wordt gegaan, dat de gemiddelde consument wel weet, dat je die moderne televisies echt niet voor dat geld kunt krijgen, is de verkoper er niet aan gebonden.
Ander wordt het met een produkt als die parfum. Hoe kan de consument weten dat de geadverteerde prijs niet klopt? Adviesprijzen zijn immers vaak gewoon fantasieprijzen, die korting suggereren, waar die niet is. Ik ben van mening dat Kruidvat het geleverde luchtje moet leveren tegen de geadverteerde prijs, ''prijsvoorbehoud'' of niet. Ze kunnen toch hun folder controleren voor die wordt gedrukt?
Re: Kruidvat folder onjuist
Over deze vraag zou je van mening kunnen verschillen, maar levert alleen maar energieverlies op. Kruidvat laat eenvoudig voorwaarde 2 in werking treden: 'zo lang de voorraad strekt'. En laat nou net de voorraad de schuren pas weer na de actieperiode verlaten... Als het produkt niet in de schappen ligt houdt immers alles op. Er rust geen verplichting bij het kruidvat het produkt ook daadwerkelijk ter beschikking te hebben.Ik ben van mening dat Kruidvat het geleverde luchtje moet leveren tegen de geadverteerde prijs, ''prijsvoorbehoud'' of niet. Ze kunnen toch hun folder controleren voor die wordt gedrukt?
Re: Kruidvat folder onjuist
Nee, maar dan verkoop je ook geen enkele flacon Dior.......
Zeg nou zelf: hoe moet een consument weten dat een luchtje van Dior eigenlijk 32 euro kost, en geen 17 euro?
Zelf heb ik het grootste bezwaar tegen die fantasie-adviesprijzen, waardoor een korting slechts gesuggereerd wordt, in plaats van werkelijk gegeven.
Een voorbeeld is daarbij de verkoopmethode die een ander bedrijf, de Kijkshop, hanteert. Zij beweren, door slechts aan de balie verkooppersoneel te hebben, goedkoper te kunnen werken dan winkeliers die hun verkopers in de winkel hebben rondlopen. Dat is klinkklare nonsens, want ik zie vaak artikelen, die de Kijkshop als ''laagst-geprijsd'' aanbiedt, bij bijvoorbeeld Electric City (toch bepaald niet de goedkoopste in de branche) of Dixons of Mediamarkt, voor dezelfde prijs te koop, als bij Kijkshop, of soms zelfs voor een lagere prijs.
Bent u het met me eens dat de detailhandel eens af moet stappen van die adviesprijzen, en gewoon ECHTE kortingen moet geven? Een ander voorbeeld is: een artikel wordt bij de ene elektronica-keten voor een feestprijs verkocht, omdat de keten zoveel jaar bestaat. Het betreffende artikel is echter voor diezelfde prijs overal te koop. Dat soort reclame ben ik eerlijkgezegd een beetje zat aan het worden.
Zeg nou zelf: hoe moet een consument weten dat een luchtje van Dior eigenlijk 32 euro kost, en geen 17 euro?
Zelf heb ik het grootste bezwaar tegen die fantasie-adviesprijzen, waardoor een korting slechts gesuggereerd wordt, in plaats van werkelijk gegeven.
Een voorbeeld is daarbij de verkoopmethode die een ander bedrijf, de Kijkshop, hanteert. Zij beweren, door slechts aan de balie verkooppersoneel te hebben, goedkoper te kunnen werken dan winkeliers die hun verkopers in de winkel hebben rondlopen. Dat is klinkklare nonsens, want ik zie vaak artikelen, die de Kijkshop als ''laagst-geprijsd'' aanbiedt, bij bijvoorbeeld Electric City (toch bepaald niet de goedkoopste in de branche) of Dixons of Mediamarkt, voor dezelfde prijs te koop, als bij Kijkshop, of soms zelfs voor een lagere prijs.
Bent u het met me eens dat de detailhandel eens af moet stappen van die adviesprijzen, en gewoon ECHTE kortingen moet geven? Een ander voorbeeld is: een artikel wordt bij de ene elektronica-keten voor een feestprijs verkocht, omdat de keten zoveel jaar bestaat. Het betreffende artikel is echter voor diezelfde prijs overal te koop. Dat soort reclame ben ik eerlijkgezegd een beetje zat aan het worden.
Re: Kruidvat folder onjuist
Kruidvat heeft niet aangedrongen om het product uit de schappen te halen!!! dit weet ik 100& zeker en zet en drukfouten komen overal voor