LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Later in de aanbieding
Later in de aanbieding
Hallo allemaal,
Even een vraagje.
12 dagen geleden heb ik een laptop gekocht bij de mediamarkt, nu kwam ik daar weer en nu bleek diezelfde laptop 100 euro te zijn afgeprijsd. Nou weet ik dat koop=koop is maar de mediamarkt zegt op de website dat als je hetzelfde artikel binnen 2 weken ergens goedkoper vindt dat je het verschil terug krijgt.
Geldt dit nou ook voor de mediamarkt zelf?
en zou het lukken om dat verschil terug te krijgen?
Bvd!
Even een vraagje.
12 dagen geleden heb ik een laptop gekocht bij de mediamarkt, nu kwam ik daar weer en nu bleek diezelfde laptop 100 euro te zijn afgeprijsd. Nou weet ik dat koop=koop is maar de mediamarkt zegt op de website dat als je hetzelfde artikel binnen 2 weken ergens goedkoper vindt dat je het verschil terug krijgt.
Geldt dit nou ook voor de mediamarkt zelf?
en zou het lukken om dat verschil terug te krijgen?
Bvd!
Re: Later in de aanbieding
Vraag het eens na bij de MediaMarkt waar je het gekocht hebt.Geldt dit nou ook voor de mediamarkt zelf?
Nee heb je, ja kun je krijgen.en zou het lukken om dat verschil terug te krijgen?
M.a.w. als je het niet probeert, lukt het zeker niet.
Re: Later in de aanbieding
Op basis van die laagste prijsgarantie zal het vast niet gaan lukken om twee redenen. Het product moet elders goedkoper zijn en aanbiedingen zijn uitgesloten.
Proberen kan altijd onder het motto nee heb je en ja kun je krijgen. Hierbij zou je er wel vanuit moeten gaan dat het een gunst van de winkelier is en geen recht van de consument. Dus op hoge poten gaan eisen, zal niet zo snel werken. Vriendelijk het verhaal eens uitleggen, tja wie weet.
Proberen kan altijd onder het motto nee heb je en ja kun je krijgen. Hierbij zou je er wel vanuit moeten gaan dat het een gunst van de winkelier is en geen recht van de consument. Dus op hoge poten gaan eisen, zal niet zo snel werken. Vriendelijk het verhaal eens uitleggen, tja wie weet.
Re: Later in de aanbieding
gewoon proberen, wie weet hebben ze een goede dag, nee heb je, ja kan je krijgen.
-
- Berichten: 32387
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Later in de aanbieding
Ligt er aan. Heb je het ding gebruikt? Dan heb je weinig kans. Wat je kunt doen namelijk, is het ding terug brengen, en dan een ander exemplaar meenemen. Maar een gebruikte laptop nemen ze natuurlijk niet meer terug. Ook niet als het ding kapot is, want dan wordt hij gewoon gerepareerd.12 dagen geleden heb ik een laptop gekocht bij de mediamarkt,
Re: Later in de aanbieding
Volgens mij kun je wel gewoon terug gaan naar de Mediamarkt en het verschil terugvragen. Zolang het geen webwinkel is en niet verder dan 15 km van de Mediamarkt vandaan is, en het niet om bv. een opheffingsuitverkoop gaat. Gewone aanbiedingen tellen dus wel mee.
Ik heb ook regelmatig van mensen gehoord dat ze in deze situatie zonder problemen het verschil terugkregen.
Ik heb ook regelmatig van mensen gehoord dat ze in deze situatie zonder problemen het verschil terugkregen.
Re: Later in de aanbieding
Binnen de straal van 15 km gaat wel lukken. 't is dezelfde winkel.. maarja het is niet elders.kweenie schreef:Mediamarkt en het verschil terugvragen. Zolang het geen webwinkel is en niet verder dan 15 km van de Mediamarkt vandaan is..
Re: Later in de aanbieding
Als je het artikel ERGENS ANDERS goedkoper vindt, dus niet in de Mediamarkt waar je het hebt gekocht zelf. Maar misschien is er een uitweg, afhankelijk van de voorwaarden van deze regeling. De ene Mediamarkt is de andere niet en eenzelfde artikel kan in de ene Mediamarkt een andere prijs hebben dan in de andere Mediamarkt.scampie82 schreef:Hallo allemaal,
Even een vraagje.
12 dagen geleden heb ik een laptop gekocht bij de mediamarkt, nu kwam ik daar weer en nu bleek diezelfde laptop 100 euro te zijn afgeprijsd. Nou weet ik dat koop=koop is maar de mediamarkt zegt op de website dat als je hetzelfde artikel binnen 2 weken ergens goedkoper vindt dat je het verschil terug krijgt.
Geldt dit nou ook voor de mediamarkt zelf?
en zou het lukken om dat verschil terug te krijgen?
Bvd!
Re: Later in de aanbieding
Dat laatste zou ook coulance kunnen zijn in plaats van een recht.kweenie schreef:Volgens mij kun je wel gewoon terug gaan naar de Mediamarkt en het verschil terugvragen. Zolang het geen webwinkel is en niet verder dan 15 km van de Mediamarkt vandaan is, en het niet om bv. een opheffingsuitverkoop gaat. Gewone aanbiedingen tellen dus wel mee.
Ik heb ook regelmatig van mensen gehoord dat ze in deze situatie zonder problemen het verschil terugkregen.
Het is een beetje moeilijk te betalen wat een "aanbieding" of een "actieprijs" is. Strikt genomen is alles wat in de winkel te koop is, aangeboden en dus een aanbieding. Dat consumenten aan dat woord vaak zelf een eigen invulling geven van "afgeprijsd" of "het is nu dus goedkoper" (wat zeker niet altijd het geval is), doet daar niet aan af.
Sommige winkels noemen álle prijzen "actieprijzen" of suggereren dat welbewust. De Mediamarkt suggereert in nogal drammende en schreeuwerige reclames het hele jaar door actieprijzen te hanteren voor het hele assortiment.
Maar misschien geven de van toepassing zijnde voorwaarden een sluitende definitie.
Re: Later in de aanbieding
Dat klopt, puur volgens de letter is het niet 'elders' en zouden ze er wellicht onderuit kunnen. Maar aangezien het de mediamarkt zelf is die regelmatig deze coulance toepast, lijkt het me het proberen waard.Quisquid schreef:Dat laatste zou ook coulance kunnen zijn in plaats van een recht.Ik heb ook regelmatig van mensen gehoord dat ze in deze situatie zonder problemen het verschil terugkregen.
Dat is niet relevant voor deze regeling. Geldt nl. ook voor aanbiedingen. Alleen als het een opheffingsuitverkoop oid is (met soms extreme kortingen) telt de regeling niet.Quisquid schreef:Het is een beetje moeilijk te betalen wat een "aanbieding" of een "actieprijs" is.
Re: Later in de aanbieding
Natuurlijk kan iedereen zoiets altijd proberen en is dat ook het uitgangspunt. Nee heb je en ja kun je krijgen, denk ik altijd maar. Ik denk wel dat iemand sneller succesvol zal zijn, als deze netjes en vriendelijk in gesprek gaat met een medewerker, dan gaan eisen, drammen, stampvoeten en roeptoeteren en schermen wat in die voorwaarden staat.kweenie schreef: Dat klopt, puur volgens de letter is het niet 'elders' en zouden ze er wellicht onderuit kunnen. Maar aangezien het de mediamarkt zelf is die regelmatig deze coulance toepast, lijkt het me het proberen waard.
Persoonlijk denk ik niet dat dat een recht is en ik denk ook dat dat niet wenselijk zou zijn. Voor je het weet staan mensen bij de supermarkt in de rij met alle producten die ze vorige week kochten en deze week in de aanbieding zijn.Quisquid schreef: Dat laatste zou ook coulance kunnen zijn in plaats van een recht.
Re: Later in de aanbieding
Het gaat ook niet om een 'algemeen' recht, voor alle winkels, maar op een mogelijk recht (of coulance) bij specifiek Mediamarkt, op grond van de laagste prijsgarantie die Mediamarkt biedt. En die ook in de algemene voorwaarden staat aangegeven (artikel 5).
Re: Later in de aanbieding
Niet weer deze discussie!
Re: Later in de aanbieding
Je mag hem best aan je voorbij laten gaan.BBCS schreef:Niet weer deze discussie!
Re: Later in de aanbieding
Daar gaat het niet om.Emmy75 schreef:Je mag hem best aan je voorbij laten gaan.BBCS schreef:Niet weer deze discussie!
Ik lees heel vaak de vragen als een product een x tijd later goedkoper wordt, of het dan mogelijk is, of de winkelier verplicht is om het verschil terug te betalen.
Het is ronduit a-sociaal en zeer brutaal om dergelijke zaken te vragen of erger nog: te eisen.
Ik begrijp werkelijk niet dat het uberhaubt bij mensen in hun gedachte komt om zoiets te vragen of te eisen.
En als er net een topic geweest is waar zoiets gevraagd/geëist werd, wordt de volgende alweer gestart.
Nog maar weer het goede antwoord:
De winkel is het niet verplicht en koop=koop. (blijkbaar zeer moeilijk te begrijpen )
Punt.
Ben benieuwd hoelang het weer duurt of een dergelijke topic weer geopend wordt.
Re: Later in de aanbieding
Ja ik ook. Net zoals de topics waarin men gaat lopen roeptoeteren dat het belachelijk is dat ze zoveel kosten moeten betalen als ze even snel tussen de soep en de aardappelen een vliegreis boeken en de verkeerde tenaamstelling geven.BBCS schreef: Ik lees heel vaak de vragen als een product een x tijd later goedkoper wordt, of het dan mogelijk is, of de winkelier verplicht is om het verschil terug te betalen.
Nou ja asociaal om het te vragen, vind ik wat ver gaan. Netjes en vriendelijk vragen kan altijd en de winkelier kan ook altijd nee zeggen. Op hoge poten gaan eisen dat gaat me veel te ver. Misschien ben je zelf ook wel eens genegen een klant tegenmoet te komen als deze eens netjes, beleefd en vriendelijk is of een goed verhaal heeft.BBCS schreef: Het is ronduit a-sociaal en zeer brutaal om dergelijke zaken te vragen of erger nog: te eisen.
Ik begrijp werkelijk niet dat het uberhaubt bij mensen in hun gedachte komt om zoiets te vragen of te eisen.
Persoonlijk zal ik sneller genegen zijn te denken, jammer dan heb ik pech gehad. Maar ik kan me best voorstellen dat mensen die wat minder te besteden hebben het netjes zullen proberen. Het is soms best veel geld voor sommigen. Maarja die zouden aan de andere kant ook kunnen wachten op een goede aanbieding. Zoals het topic over het tuinset, bijna iedereen weet dat tuinsets tegen het einde van het seizoen of als het erg regenachtig is in juli al massaal in de aanbieding gegooid worden. Het is vooral slim om veel dingen buiten het seizoen aan te schaffen. Tuinsets, BBQ's, ventilatoren enz enz koop aan het einde van het seizoen. Kerstkaarten, -ballen enz koop je best in januari.
Eens....BBCS schreef: Nog maar weer het goede antwoord:
De winkel is het niet verplicht en koop=koop. (blijkbaar zeer moeilijk te begrijpen )
Punt.
Ben benieuwd hoelang het weer duurt of een dergelijke topic weer geopend wordt.
Niet lang gok ik
Re: Later in de aanbieding
Die doen niet moeilijk.Emmy75 schreef:Het is soms best veel geld voor sommigen.
Het valt gewoon op dat de degene die barsten van het geld vaak de moeilijkste mensen zijn.
Het zijn ook vaak de rijke mensen die niet op een cent hoeven te kijken die zeer krenterig zijn, en inderdaad als ze net een product gekocht hebben, en dat product is na een week in de aanbieding, het verschil gaan terugeisen.
Re: Later in de aanbieding
BBCS schreef:
Het valt gewoon op dat de degene die barsten van het geld vaak de moeilijkste mensen zijn.
Het zijn ook vaak de rijke mensen die niet op een cent hoeven te kijken die zeer krenterig zijn, en inderdaad als ze net een product gekocht hebben, en dat product is na een week in de aanbieding, het verschil gaan terugeisen.
hehe eindelijk heb je het door rijke mensen zijn altijd lastiger dan mensen met een normaal inkomen , maar eh asociaal? nuh , ik zeg altijd proberen kan altijd
Re: Later in de aanbieding
Wat denk je waardoor zij zo rijk zijn geworden?BBCS schreef:Die doen niet moeilijk.Emmy75 schreef:Het is soms best veel geld voor sommigen.
Het valt gewoon op dat de degene die barsten van het geld vaak de moeilijkste mensen zijn.
Het zijn ook vaak de rijke mensen die niet op een cent hoeven te kijken die zeer krenterig zijn, en inderdaad als ze net een product gekocht hebben, en dat product is na een week in de aanbieding, het verschil gaan terugeisen.
Maar alle gekheid op een stokje: het is natuurlijk altijd te proberen een coulanceregeling te krijgen. Maar wees niet kwaad als het je niet lukt van de winkelier iets te krijgen wat die winkelier niet verplicht is je te geven.